Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zerwany gwint na zwrotnicy golf 4

pio1986 26 Lut 2017 11:00 573 13
  • #1 26 Lut 2017 11:00
    pio1986
    Poziom 3  

    Witam wszystkich. Ostatnio postanowiłem wymienić sam klocki oraz przetoczyć tarcze bo wymagały tego. Więc zabrałem się do pracy, kiedy wkręcałem suwaki okazało się że nie da się ich dokręcić do zwrotnicy. Rozebrałem wszystko odnowa całe zaciski i tarcze i okazało się że na zwrotnicy jest zerwany gwint. Ktoś mi doradził żeby złapać je na klej do śrub. A więc zrobiłem tak, kupiłem klej CX80 RC42. Założyłem wszystko i te suwaki wkleiłem do zwrotnicy, po wielu wczorajszych próbach hamowania jest ok. Ale boję się że to długo nie wytrzyma i czy będzie to bezpieczne?
    Czy morze kupić używaną zwrotnicę i wymienić ją ale to dużo jest roboty a auto mi jest potrzebne gdyż mam 80 km do pracy.

  • #2 26 Lut 2017 11:30
    mihal2002
    Poziom 43  

    pio1986 napisał:
    morze kupić używaną zwrotnicę i wymienić ją

    To jest rozsądne wyjście niż klej.

  • #3 26 Lut 2017 11:31
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    pio1986 napisał:
    suwaki


    O którym elemencie Ty piszesz?

    Moderowany przez ociz:

    Zaciski typu FS III. Zobaczysz takie na o czy to będziesz wiedział o co chodzi.

  • #4 26 Lut 2017 11:51
    ociz
    Moderator Samochody

    Oczywiście że tylko wymiana zwrotnicy.

    pio1986 napisał:
    ale to dużo jest roboty

    Którą sam sobie zasponsorowałeś. Dla mnie to 15-20 minut, chyba że łożysko przy okazji nowe to trochę dłużej.

  • #5 26 Lut 2017 12:07
    milejow
    Poziom 42  

    ociz napisał:
    Oczywiście że tylko wymiana zwrotnicy.

    Niekoniecznie, są dostępne prowadnice z gwintem M10-rozwiercasz, gwintujesz i (prawie) oryginał.

  • #6 26 Lut 2017 13:50
    bandi21
    Poziom 29  

    Zestaw helicoil M9 i zostają stare prowadnice.

  • #7 26 Lut 2017 14:00
    patryk44gks
    Poziom 13  

    Lepiej wymień przypuszczam że do golfa IV nie będzie to duży koszt a przynajmniej będziesz pewny że klej nie puści.
    Chyba koledze chodziło o jarzmo.

  • #8 28 Lut 2017 17:34
    pio1986
    Poziom 3  

    Witam dzisiaj zmówiłem dwie taki same suwaki z gwintem M10 w zakładzie tokarskim, w czwartek do odebrania, koszt około 50 zł, już mieli kilka takich zleceń. W poniedziałek odwiedziłem wszystkie sklepy.

  • #10 28 Lut 2017 20:08
    diodabg
    Poziom 28  

    bandi21 napisał:
    można było kupić taki zestaw, oczywiście są znacznie tańsze zestawy na allegro.

    W razie smiertelnego wypadku przez te kombinacje mozna troszke posiedziec ze o sumienu nie wspomne.
    Chamulce, uklad kierowniczy, uklad rozrzadu ,sruby panewek czy glowicy nie powinno sie tak naprawiac ;-)

  • #13 28 Lut 2017 20:46
    mihal2002
    Poziom 43  

    ociz napisał:
    Ja bym do takiej "naprawy" ręki nie przyłożył. Po rozwierceniu ma M10 tam niewiele ścianki zostanie, a te dorabiane u tokarza prowadnice to już w ogóle...

    Ja także jestem ZA wymianą nawet na używkę. I to nie naprawa tylko partanina gwintowanie, tulejowanie i klejenie.

  • #14 28 Lut 2017 20:48
    robokop
    Moderator Samochody

    Przestańcie, te "śrubki" trzymają tylko zacisk, żeby sam do przodu nie wypadł, nie przenoszą jakichś strasznych obciążeń. Dziwię się tylko jak można to zerwać - ktoś na siłę krzywo wkręcić próbował. Zamykam w każdym razie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME