Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Renault Kangoo 1.5 DCI - kontrolka STOP, ŚWIECE ŻAROWE,STOP ENGINE

Omi14 26 Lut 2017 13:58 5643 22
  • Renault Kangoo 1.5 DCI - kontrolka STOP, ŚWIECE ŻAROWE,STOP ENGINE

    #1
    Poziom 9  

    Witam, pisze z pewną sprawą. Podczas jazdy powyżej 90 km/h, zapalają mi się na tablicy wskaźnikowej 3 kontrolki, dokładnie napis STOP, kontrolka od świec żarowych które też oznacza obecność wody w ON, oraz kontrolka STOP silnik. Najczęściej zapala się między prędkością 100-120 km/h. Byłem na komputerze wyskoczył tylko błąd że może być słaba świeca. Samochód normalnie pali, jeździ, ma taka samą moc, nie kopci więc wtryski chyba odpadają. Zapalają się poczym kiedy zdejme noge z gazu, auto troche zwalnia to gasną. Co to może być? Czy to może być obecność wody w oleju? Tylko dlaczego zapalają się podczas wysokiej prędkości auta?

    Przesyłam zdjęcie które pokazuje jakie kontrolki dokładnie się zapalają. Co to może oznaczać?

    Renault Kangoo 1.5 DCI - kontrolka STOP, ŚWIECE ŻAROWE,STOP ENGINE

    0 22
  • #2
    Spec od samochodów

    Obstawiam uszkodzenie czujnika doładowania lub zaworu sterowania turbiną . Podłączenie clip-a rozwieje wątpliwości .

    0
  • #3
    Poziom 9  

    dzięki za pomoc, będe sie odzywał jak podłącze :)

    2
  • #4
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Omi14 napisał:
    Podczas jazdy powyżej 90 km/h, zapalają mi się na tablicy wskaźnikowej 3 kontrolki, dokładnie napis STOP, kontrolka od świec żarowych które też oznacza obecność wody w ON, oraz kontrolka STOP silnik. Najczęściej zapala się między prędkością 100-120 km/h. Byłem na komputerze wyskoczył tylko błąd że może być słaba świeca
    Czy tak jak na moim przykładowym filmiku poniżej?
    www.youtube.com/watch?v=NI0-FkJuQss
    ... powyższe objawy to usterka związana z wtryskami ... u mnie lały wszystkie, mimo że na próbie przelewowej tylko 2 odstawały od reszty. U mnie wtryski poszły do regeneracji (droga sprawa) - filtr paliwa sprawdzony na obecność opiłków (jakby były to bak do czyszczenia, wówczas naprawy/wymiany wymagała by również pompa wysokiego ciśnienia (WC)
    - nowe podkładki miedziane pod wtryski i zgrubne czyszczenie gniazda pod wtrysk (były już zasyfione). + dodatkowo ujawniły się też inne usterki po przednim właścicielu (niemiłe odkrycia po fuszerkach poprzedniego mechanika) oraz ich "tania naprawa" ,... dlatego u mnie również świeciła się również kontrolka SERV, ale ona nie dotyczyła układ wtryskowego tylko AirBag.

    0
  • #5
    Poziom 9  

    coś w tym stylu, tylko właśnie bez kontroli SERV, samochód Panu kopcił na czarno? mój Kangór nie kopci ani nie ma żadnych typowych oznak na wtryski, modle się aby nie były to one, ile Pan płacił za regeneracje wtrysków?

    1
  • #6
    Poziom 6  

    Omi14 napisał:
    modle się aby nie były to one
    Może zamiast tego test przelewowy zrób

    0
  • #7
    Poziom 9  

    jutro będzie podpięty pod komputer, myśle że to nie wtrysk ponieważ nie ma żadnych objaw, samochód nie stracił mocy ani nie kopci na czarno... mechanik obstawia zawór sterowania turbiną i dolot powietrza :) jutro bedzie wiadome

    0
  • #8
    Poziom 9  

    dziś sprawdzone, podpięte pod komputer i wynikło że najprawdopodobniej czujnik ciśnienia paliwa padł

    1
  • #9
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Omi14 napisał:
    dziś sprawdzone, podpięte pod komputer i wynikło że najprawdopodobniej czujnik ciśnienia paliwa padł
    A niby dlaczego? Pokazuje że "na rampie" jest za małe? Sprawdził ten mechanik jakie ciśnienie jest podczas "próby drogowej" w trakcie przyspieszania?
    Co z najprostszą z metod sprawdzenia wtryskiwaczy w tzw. próbie przelewowej?

    Link

    0
  • #10
    Poziom 16  

    Czujnik ciśnienia paliwa bo spada ciśnienie w układzie .A spada bo leją wtryski -zrób test na przelewy.Potem wymiana zaworków szt ok 250 zł tylko oryginał .Miałem takiego diagnostę jak ty kolego .Marny był.Nic z tych przelewów nie wynika któreś mają więcej .Jaki czas tych przelewów .Zrób to Clipem.Odczytaj błędy.

    1
  • #11
    Poziom 9  

    samochód był podpięty pod komputer i nie wynikło nic z wtryskami, komputer mógł sie mylić?

    Dodano po 2 [minuty]:

    pozatym nic nie wskazuję na lejące wtryski, nie stracił mocy ani nie kopci, zachowuje sie normalnie tylko przy prędkości 110-120 zapalają sie kontrolki jakby coś nagle zaczęło wariować wiec czy by to były wtryski? szczególnie że mam układ Delphi który podobno rzadko pada..

    0
  • #12
    Poziom 16  

    Mylisz się układ Delphi często pada wyskakuje kontrolka bo za małe ciśnienie paliwa .A spada bo wtryski leją na przelew .Zrób ten przelew uczciwie ,na czas albo Clipem.Potem dali Simensa bo było tyle reklamacji.

    1
  • #13
    Poziom 9  

    jutro z rana mam dostać dokładną informacje co i jak, ma to jeszcze sprawdzić, poproszę żeby zrobił test przelewowy ale to raczej nie wtryski, auto nie paliło więcej ani nie kopciło, nie ma żadnych oznak na wtryski..

    1
  • #14
    Poziom 6  

    Omi14 napisał:
    najprawdopodobniej czujnik ciśnienia paliwa padł
    Super diagnoza.

    2
  • #15
    Poziom 16  

    Nie będzie więcej paliło bo przy lejących wtryskach paliwo wraca do baku .Kopci na czarno jak leją końcówki wtrysków .Ale to się sprawdza robiąc korektę wtrysków.

    0
  • #16
    Poziom 6  

    marekwodniak napisał:
    robiąc korektę wtrysków.
    He he, możesz coś napisać o tej nowatorskiej metodzie
    marekwodniak napisał:
    bo przy lejących wtryskach paliwo wraca do baku
    tak jak myślałem pojęcia nie masz
    Słyszałeś o korekcie +-??

    0
  • #17
    Poziom 9  

    jutro sie dowiem, choc szczerze? mysle ze nie są to wtryski.. komputer by raczej wskazał wtryski :)

    0
  • #18
    Poziom 1  

    Na 99% wtryski
    A ciebie Mareczku z clio wywalili że tu farmazony piszesz?

    Moderowany przez ociz:

    3.1.2-3.1.3. Nie używaj wielu kont na forum. Takie działanie powoduje zdezorientowanie użytkowników oraz niewłaściwe prezentowanie statystyk.
    Ban.

    0
  • #19
    Poziom 9  

    2Kazek napisał:
    Na 99% wtryski
    A ciebie Mareczku z clio wywalili że tu farmazony piszesz?


    zobaczymy ;) ale trudno uwierzyć osobie ktora konto założyła i ma 1 post ;)

    0
  • #20
    Moderator Samochody

    Omi14 napisał:
    komputer mógł sie mylić?

    Nie. "Komputer" to tylko narzędzie. Myli się osoba obsługująca go.
    Błąd z czujnikiem ciśnienia w opisie nie znaczy że czujnik jest uszkodzony, tylko że ciśnienie jakie wskazuje nie jest takie jak oczekiwane.

    0
  • #21
    Poziom 35  

    Czas się wziąć za dokładną diagnozę z analizą wszystkich elementów. Od przelewów , przez działanie zaworu wydatku, test przelewowy, po druty , zasilanie czujników i sterownik. Całość raczej trudna do ogarnięcia w garażu na podstawie informacji z neta, bez schematów , zrozumienia zasady działania CR i bez Clipa i zrozumienia do czego to urządzenie służy( nie tylko odczytywanie błędów). Poszukaj warsztatu który potrafi zdiagnozować . ZDIAGNOZOWAĆ, a nie odczytywać błędy.

    0
  • #22
    Poziom 9  

    na komputerze nic nie wynikło, 0 błędów. Kontrolki zapalają się przy 105 km/h. Odejmując gaz gasną, dodając gaz nie zapalają sie po raz drugi i jadąc 120/140 jest normalnie. Jutro będzie robiona próba przelewowa oraz podpiety komputer i sprawdzany w trakcie jazdy

    1
  • #23
    Poziom 9  

    2 i 3 wtrysk leje, 1 i 4 na próbie po 1,5 ml a tamte po 10.. oddaje do regeneracji

    0