Witam. Mam jumpera z 12.2011 r. czy multiecuscan obsługuje jumpera????? Bo patrząc się na interfejsy na all....ro to multiecuscan-y są do fiatów. A do jumpera czy boxera Lexia. Chciałbym włączyć czujnik temp. zew. w jumperze i włączyć halogeny. Czy Lexia np. zrobi to co potrzebuję czy tylko multiecuscan. Wiem że MES-em w ducato takie rzeczy robią ale nie wiem jak z jumperem bo nigdzie tego nie piszą. Oczywiście interfejs będzie również do diagnostyki.
Szkoda że nikt nie da 100% pewności że np. lexią połączył się z jumperem. Bo jak wiadomo Jumper to klon Ducato. Więc nie wiadomo czy faktycznie lexia czy MES.
Też bym się dołączył czy ten interfejs się sprawdził?
Ewetualnie jaki inny?
Mam jumpera 2010r 2,2hdi - tak sam chciałbym nie raz coś sprawdzić zamiast jeździc z każdą pierdoła do mechanika
Najlepiej lexia. Co do aktywacji tego co pisałeś nadaje się najlepiej. Jeśli chodzi o sam czujnik to trzeba sprawdzić czy instalacja jest przygotowana, a do halogenów jaką posiadasz wersję bsm. Bo wersja bsm każda w górę przykładowo BSM B2, B3 itd. ma możliwość czegoś nowego. Podejrzewam, że rocznik 2011 połączy się już DIAGBOXE-em bez wchodzenia w lexię. A w razie zmiany bsm, nie trzeba nic kodować to nie bsi. Tylko ważne są numery główne a "B" to generacja.
Co do samego zakupu interfejsu nie bierz najtańszego klona, bo będzie zrywał połączenia i wszelkie telekodowania mogą być powielane słowami "kur" .
czujnika temp. nie wlaczysz jak fabryka nie zrobila od razu to sie nie da
w tym aucie niczego sie nie dolozy zeby dzialalo tak jak powinno. BSI jest zaprogramowane przez fabryke i zaden interfejs nie uruchomi dodadkowych funkcji poniewaz w HW bsi nie ma nic wiecej niz to do czego zostalo zaprogramowane.
Co do samego zakupu interfejsu nie bierz najtańszego klona
Jak to odróżnić - bo cena to nieraz nie jest wyznacznik jakości
Jak ja swój kilka lat temu kupowałem kierowałem się zasadą "Im bardziej bogato na płycie, tym lepiej". Teraz na widzę, że są jakieś interfejsy z układami samsunga przykładowo ten Link.
Mój mimo biedniejszej i starszej płyty od tej śmiga w pełni funkcji na własne potrzeby. Co prawda krawatów nie wiąże jak oryginał, ale dobry jest .
Dodano po 8 [minuty]:
vvaldek wrote:
vvaldek wrote:
czujnika temp. nie wlaczysz jak fabryka nie zrobila od razu to sie nie da
w tym aucie niczego sie nie dolozy zeby dzialalo tak jak powinno. BSI jest zaprogramowane przez fabryke i zaden interfejs nie uruchomi dodadkowych funkcji poniewaz w HW bsi nie ma nic wiecej niz to do czego zostalo zaprogramowane.
O ile widzę po schematach to praktycznie przewody powinny być fabrycznie podciągnięte. Strona kierowcy tam montowane były czujniki w lusterkach, nie z prawej strony jak innych autach PSA.
. Schemat pierwszy lepszy z jumpera, bo nie znam opr ani vin citroena autora postu.
W dodatku do telekodowania bsi w citroenie trzeba wpisywać kod. Standardowo działa 03114.