Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa membranowa spalinowa - ciężko odpalić silnik Farymann

masonry 26 Lut 2017 21:11 579 0
  • #1
    masonry
    Poziom 30  
    Witam
    Kupiłem starą pompę membranową do igłofilrów napędzaną silnikiem diesla Farymann tyn N.
    Taki jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=Kb6MrbHZJXE Tylko mój jest brzydszy.
    Silnik odpalany na korbę, aby go odpalić najpierw trzeba z głowicy wykręcić taką śrubkę, w tą śrubkę wkłada się knocik, podpala się go i wkręca w głowicę i podpala.
    Problem polega na tym że bez tego knocika silnik nie odpala nawet jak jest gorący.
    Czy ktoś z kolegów wie jakie powinny być luzy zaworowe w tym silniku i czy w jakiś sposób można w nim ustawić początek wtrysku?
    Gdy kupiłem tą pompę prawie nie było kompresji.
    Okazało się że zawory są cały czas uchylone, zdjąłem głowicę wyczyściłem kanały dolotowe i wydechowe (były zarośnięte sadzą), dotarłem zawory
    wszystko poczyściłem i poskładałem.
    Rozebrałem i wyczyściłem wtryskiwacz, teraz daje mgięłkę, ale nie mam czym zmierzyć przy jakim ciśnieniu się otwiera i czy dawka jest odpowiednia.
    Cylinder wygląda bardzo ładnie żadnych rys i progów.
    Po skręceniu ustawiłem mały luz na zaworach, tak aby nie były cały czas podparte.
    Kompresja wróciła i jest teraz 24bary na zimnym silniku. Wyczyściłem filtr paliwa, filtr powietrza i tłumik.
    Niestety silnik bez knocika nie zapali, wprawdzie leci dym z tłumika gdy kręci się korbą, ale zaskoczyć nie chce. Nawet plak nie pomaga.