Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasada działania diesla - W jaki sposób silnik zwiększa obroty?

rumot102 26 Lut 2017 22:02 831 7
  • #1 26 Lut 2017 22:02
    rumot102
    Poziom 10  

    W jaki sposób silnik zwiększa obroty skoro jest jedna i ta sama dawka paliwa. Myśle o starym prostym silniku z mechanicznym regulatorem obrotów np.w ursus c 360

    0 7
  • #2 26 Lut 2017 22:06
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    rumot102 napisał:
    W jaki sposób silnik zwiększa obroty skoro jest jedna i ta sama dawka paliwa


    A skąd, dawka się zwiększa, to i moc i obroty.

    Dodano po 47 [sekundy]:

    rumot102 napisał:
    Myśle o starym prostym silniku z mechanicznym regulatorem obrotów np.w ursus c 360



    W każdym dizlu zwiększenie dawki ropy to zwiększenie obrotów i mocy.

    0
  • #3 26 Lut 2017 22:07
    DENY2
    Poziom 15  

    Poprzez zwiększenie dawki paliwa lub przyspieszenie zapłonu.

    0
  • #4 26 Lut 2017 22:12
    Harley883
    Poziom 13  

    Nie tak, na pewno jest ta sama dawka ale powietrza, a paliwa się zmienia w zależności jak ciśniesz butem na pedał gazu, najprościej.

    0
  • #5 26 Lut 2017 22:16
    rumot102
    Poziom 10  

    Ok wyobrarzam sobie wtryskiwacz na stole podłączonego do aparatury sprawdzania to on przy ciśnieniu paliwa np 130 puszcza mgiełkę przez ułamek sekundy. To jak dodaje gazu to ten wtrysk paliwa jest dłuższy nisz tylko pyk jak na stole wtedy dawka będzie podana większa

    0
  • #6 26 Lut 2017 22:16
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    W każdym dizlu zwiększenie dawki ropy to zwiększenie obrotów i mocy.
    DENY2 napisał:
    lub przyspieszenie zapłonu.
    Coraz lepiej :D - przez sterowanie dawka paliwa przy stałej ilości pobieranego powietrza, albo poprzez sterowanie przepustnicą powietrza i wielkością dawki.

    0
  • #8 26 Lut 2017 22:45
    hellfireCC
    Poziom 11  

    Krzysztof Kamienski napisał:
    albo poprzez sterowanie przepustnicą powietrza i wielkością dawki


    W dieslu _zasadniczo_ nie ma przepustnicy.
    Tam do zapłonu potrzebne jest wysokie ciśnienie i gdyby dolot przymknąć przepustnicą to ciśnienie w komorze spalania nie byłoby wystarczająco wysokie do zapłonu.

    *tak wiem, są tam w dolocie różne klapy, ale one bardzo niewiele obniżają MAP.

    Dawka powietrza też nie zawsze jest stała - o ile przy niskich obciążeniach w kolektorze jest ciśnienie amosferyczne, to większość silników diesla ma turbiny które zwiększają dawkę powietrza przy dużych obciążeniach.

    0
  Szukaj w 5mln produktów