Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Paugeot 206 1.1 - Peugeot 206 1.1 nie odpala, brak pompy paliwa, brak iskry

osliczka 27 Feb 2017 11:58 7290 20
  • #1
    osliczka
    Level 14  
    Witam, mam pacjenta w postaci Peugeota 206 z silnikiem 1.1 2003r.
    Sterownik Magneti Marelli IAW 48P2.76.
    Komunikacja z BSI jest prawidłowa i da się wysterować z komputera podzespoły elektryczne typu wycieraczki, światła. Brak komunikacji ze sterownikiem silnika.
    Objaw jest taki, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon,
    na desce rozdzielczej brak jest ikony "Check Engine", brak pracy pompy paliwa, brak iskry. Wyświetlacz centralny odrazu pokazuje tryb ECO-MODE mimo, że akumulator podłączony jest do prostownika i napięcie na zaciskach akumulatora wynosi 14V.
    Do tej pory przepatrzyłem wszystkie bezpieczniki pod maską i w kabinie.
    Uprzedzając pytanie, pod sterownikiem nie mam żadnego przekaźnika. Jedyny przekaźnik jest pod bezpiecznikami przy prawym kielichu i z tego co się zorientowałem obsługuje wentylator dmuchawy. Pytanie co dalej sprawdzać, jakieś charakterystyczne punkty dla tego modelu z tym silnikiem? W tym modelu nie zauważyłem wyłącznika "wstrząsowego", przynajmniej nie ma go w typowych miejcsach tzn. przy kielichach/pod fotelami itd.
  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Sprawdź przewody we wiązce dochodzącej "do skrzynki" na lewym nadkolu .
    Jak będziesz pojedynczo "pociągał" za kabelki, to w końcu któregoś "ugnitego wyciągniesz".
  • #3
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przecież tam jest przekaźnik podwójny. Brak zasilania na sterowniku. Po zapłonie ZA4, i stałe, YB4!
  • #4
    osliczka
    Level 14  
    Gdzie ten ptzekaznik pod bezpiecznikami w komorze silnika jest zwykly z obsadzonymi 4 nozkami, zwierajac 30 i 87 urichamia sie wentylator chlodnicy
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W komorze silnika, może na podłużnicy... Tak trudno popatrzeć jak idą wiązki?
  • #6
    osliczka
    Level 14  
    Wiązka wchodzi bezpośrednio w sterownik na 3 złącza i dalej idzie po grodzi, żadnego ptzekaźnika nie widać, poważnie!
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    lugi666
    Level 17  
    Jeśli auto jest z 2003r to sterownik na trzy wtyczki.
    Przekaźnik jest podwójny, brązowy, umiejscowiony pod sterownikiem silnika.
    Przerabiałem już kilka i w każdym przypadku było tak samo.
  • #9
    osliczka
    Level 14  
    Niestety jest tak jak opisuje, sterownik mam wyjęty, pod nim ani w najbliższej okolicy nie ma żadnego przekaźnika. ma 3 wtyczki i zbiegają się do wspólnego peszla który idzie na grodź.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    osliczka
    Level 14  
    ok ale co to praktycznie oznacza...?
    Co mam sprawdzać, żeby znaleźć rozwiązanie?
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    osliczka
    Level 14  
    Odpialem Bsi plyta optycznie wyglada ok, ktore zlacza i piny odpowiadaja za zasulanie ecu i pompy?
  • #14
    frankrom
    Level 18  
    W BSI nie ma zasilania pompy paliwa tylko w podwójnym przekaźniku lub w BSM w komorze silnika.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    osliczka
    Level 14  
    Uporządkujmy wiedzę, żeby nie pisać bez sensu.
    Dzisiaj dopiero miałem w ręku dowód i okazuje się, że auto jest z 2004r..
    Objawy dalej te same:
    -po zapłonie brak Check Engine na desce rozdzielczej
    -brak pracy pompy paliwa
    -brak iskry
    -natychmiastowa informacja na wyświetlaczu centralnym "ECO-MODE" mimo, że samochód jest podłączony do prostownika
    -wszystkie bezpieczniki sprawne

    Przepatrzyłem wiązki na ile mogłem. Wg tego co napisaliście, sterownik i pompa dostaje zasilanie z BSU na lewym kielichu. Można prosić o informację z którego złącza i który nr pinów/kolory przewodów?
    Czy w BSU wewnątrz obudowy jest umieszczony przekaźnik, którym steruje pracą pompy i sterownika?
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    ociz
    Moderator of Cars
    osliczka wrote:
    Czy w BSU wewnątrz obudowy jest umieszczony przekaźnik, którym steruje pracą pompy i sterownika?

    Tak. Dwa osobne przekaźniki.
  • #19
    osliczka
    Level 14  
    Dlatego pytam o rzecz moim zdaniem podstawową, ktorą mogę sptawdzić czyli czy z BSM wychodzi w ogóle zasilanie do ECU. Stąd moja prośba o informacje ktore złącze i które piny z BSM zasilają pompę paliwa i ECU. Jeśli zasilanie wychodzi z BSM to zostaje mi sprawdzenir całej wiązki do ECU
  • #20
    pazdzioch60
    Level 1  
    Witam czy można i czy opłaca się wymienić cały komputer do peugeot 206 1,1 98rok bo zrobiłem zwarcie i go spalilem. Czy kupić używany bardzo prosze o rade.
  • #21
    osliczka
    Level 14  
    Problemem okazały się same wtyczki przy gniazdach sterownika.