Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Paugeot 206 1.1 - Peugeot 206 1.1 nie odpala, brak pompy paliwa, brak iskry

osliczka 27 Lut 2017 11:58 1326 19
  • #1 27 Lut 2017 11:58
    osliczka
    Poziom 14  

    Witam, mam pacjenta w postaci Peugeota 206 z silnikiem 1.1 2003r.
    Sterownik Magneti Marelli IAW 48P2.76.
    Komunikacja z BSI jest prawidłowa i da się wysterować z komputera podzespoły elektryczne typu wycieraczki, światła. Brak komunikacji ze sterownikiem silnika.
    Objaw jest taki, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon,
    na desce rozdzielczej brak jest ikony "Check Engine", brak pracy pompy paliwa, brak iskry. Wyświetlacz centralny odrazu pokazuje tryb ECO-MODE mimo, że akumulator podłączony jest do prostownika i napięcie na zaciskach akumulatora wynosi 14V.
    Do tej pory przepatrzyłem wszystkie bezpieczniki pod maską i w kabinie.
    Uprzedzając pytanie, pod sterownikiem nie mam żadnego przekaźnika. Jedyny przekaźnik jest pod bezpiecznikami przy prawym kielichu i z tego co się zorientowałem obsługuje wentylator dmuchawy. Pytanie co dalej sprawdzać, jakieś charakterystyczne punkty dla tego modelu z tym silnikiem? W tym modelu nie zauważyłem wyłącznika "wstrząsowego", przynajmniej nie ma go w typowych miejcsach tzn. przy kielichach/pod fotelami itd.

    0 19
  • #2 27 Lut 2017 12:09
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Sprawdź przewody we wiązce dochodzącej "do skrzynki" na lewym nadkolu .
    Jak będziesz pojedynczo "pociągał" za kabelki, to w końcu któregoś "ugnitego wyciągniesz".

    0
  • #3 27 Lut 2017 13:45
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Przecież tam jest przekaźnik podwójny. Brak zasilania na sterowniku. Po zapłonie ZA4, i stałe, YB4!

    0
  • #4 27 Lut 2017 13:57
    osliczka
    Poziom 14  

    Gdzie ten ptzekaznik pod bezpiecznikami w komorze silnika jest zwykly z obsadzonymi 4 nozkami, zwierajac 30 i 87 urichamia sie wentylator chlodnicy

    0
  • #5 27 Lut 2017 14:48
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    W komorze silnika, może na podłużnicy... Tak trudno popatrzeć jak idą wiązki?

    0
  • #6 27 Lut 2017 17:43
    osliczka
    Poziom 14  

    Wiązka wchodzi bezpośrednio w sterownik na 3 złącza i dalej idzie po grodzi, żadnego ptzekaźnika nie widać, poważnie!

    0
  • #7 27 Lut 2017 18:37
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 27 Lut 2017 19:43
    lugi666
    Poziom 16  

    Jeśli auto jest z 2003r to sterownik na trzy wtyczki.
    Przekaźnik jest podwójny, brązowy, umiejscowiony pod sterownikiem silnika.
    Przerabiałem już kilka i w każdym przypadku było tak samo.

    0
  • #9 27 Lut 2017 20:27
    osliczka
    Poziom 14  

    Niestety jest tak jak opisuje, sterownik mam wyjęty, pod nim ani w najbliższej okolicy nie ma żadnego przekaźnika. ma 3 wtyczki i zbiegają się do wspólnego peszla który idzie na grodź.

    0
  • #10 27 Lut 2017 20:44
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 27 Lut 2017 22:42
    osliczka
    Poziom 14  

    ok ale co to praktycznie oznacza...?
    Co mam sprawdzać, żeby znaleźć rozwiązanie?

    0
  • #12 28 Lut 2017 00:03
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 28 Lut 2017 10:22
    osliczka
    Poziom 14  

    Odpialem Bsi plyta optycznie wyglada ok, ktore zlacza i piny odpowiadaja za zasulanie ecu i pompy?

    0
  • #14 28 Lut 2017 12:16
    frankrom
    Poziom 16  

    W BSI nie ma zasilania pompy paliwa tylko w podwójnym przekaźniku lub w BSM w komorze silnika.

    0
  • #15 28 Lut 2017 12:27
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 01 Mar 2017 00:44
    osliczka
    Poziom 14  

    Uporządkujmy wiedzę, żeby nie pisać bez sensu.
    Dzisiaj dopiero miałem w ręku dowód i okazuje się, że auto jest z 2004r..
    Objawy dalej te same:
    -po zapłonie brak Check Engine na desce rozdzielczej
    -brak pracy pompy paliwa
    -brak iskry
    -natychmiastowa informacja na wyświetlaczu centralnym "ECO-MODE" mimo, że samochód jest podłączony do prostownika
    -wszystkie bezpieczniki sprawne

    Przepatrzyłem wiązki na ile mogłem. Wg tego co napisaliście, sterownik i pompa dostaje zasilanie z BSU na lewym kielichu. Można prosić o informację z którego złącza i który nr pinów/kolory przewodów?
    Czy w BSU wewnątrz obudowy jest umieszczony przekaźnik, którym steruje pracą pompy i sterownika?

    0
  • #17 01 Mar 2017 08:28
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 01 Mar 2017 08:40
    ociz
    Moderator Samochody

    osliczka napisał:
    Czy w BSU wewnątrz obudowy jest umieszczony przekaźnik, którym steruje pracą pompy i sterownika?

    Tak. Dwa osobne przekaźniki.

    0
  • #19 01 Mar 2017 08:40
    osliczka
    Poziom 14  

    Dlatego pytam o rzecz moim zdaniem podstawową, ktorą mogę sptawdzić czyli czy z BSM wychodzi w ogóle zasilanie do ECU. Stąd moja prośba o informacje ktore złącze i które piny z BSM zasilają pompę paliwa i ECU. Jeśli zasilanie wychodzi z BSM to zostaje mi sprawdzenir całej wiązki do ECU

    1
  • #20 03 Lut 2018 00:31
    pazdzioch60
    Poziom 1  

    Witam czy można i czy opłaca się wymienić cały komputer do peugeot 206 1,1 98rok bo zrobiłem zwarcie i go spalilem. Czy kupić używany bardzo prosze o rade.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo