Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Polo 6n2 2000 r. - kontrolki EPC, CHECK, gaśnie, falujące obroty, szarpanie

karolina12393 27 Feb 2017 13:37 5616 8
  • #1
    karolina12393
    Level 2  
    Witam wszystkich i proszę o pomoc!
    Jestem posiadaczem VW Polo 1.0 z 2000 r. Od ostatniej naprawy (wymiana świec i czyszczenie przepustnicy) mój samochód zaczął się zachowywać co najmniej dziwnie. Przy odpalaniu silnik pracuje strasznie nierówno, zaświeciła się kontrolka EPC oraz CHECK (CHECK świecił się od momentu zakupu samochodu, jednak żaden mechanik nie zdiagnozował problemu), samochód potrafi szarpać nawet na trójce. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i redukcji biegu automatycznie gaśnie i pojawia się kontrolka akumulatora. Dodatkowo falują obroty i generalnie samochód nie nadaje się do jazdy. Mechanik twierdzi, że nie zauważa usterki, a ja zostałam z niesprawnym samochodem. Nie wiem czy ma na to wpływ czyszczenie przepustnicy. Drugi mechanik po diagnostyce komputerowej i adaptacji przepustnicy stwierdził, że do wymiany nadają się sondy lambda. Sondy zostały wymienione, a objawy nie ustąpiły- są wręcz jeszcze bardziej nasilone.
    Czy ktoś miał podobny problem? Nie wiem już co robić. Naprawy są niestety kosztowne, a żaden mechanik nie wie, co dalej. Pomocy!
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak mogli zrobić adaptację przepustnicy, skoro są błędy? Zmienić mechaników.
  • #3
    karolina12393
    Level 2  
    Mechanik twierdził, że nie wyskakuje mu błąd przepustnicy. Drugi z nich natomiast wyczyścił ją ponownie i wtedy auto chodziło nawet normalnie, pomijając nierówną pracę silnika.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Naprawdę, zmień mechaników, podstawą jest wlasciwa diagnostyka. Skoro świeci się kontrolka silnika, znaczy, że błędy w sterowniku są. Poza tym, diagnostyka to nie tylko poczytanie i interpretacja błędów. Są też parametry pracy silnika, tam trzeba popatrzeć. Sprawdzić ponad to, ciśnienie paliwa.
  • #5
    kortyleski
    Level 43  
    I podcisnienie w dolocie. Najlepiej programem i zewnętrznym wakumetrem
  • #6
    karolina12393
    Level 2  
    sądzicie, że to może być wina przepustnicy czy raczej czegoś innego?
  • #7
    kortyleski
    Level 43  
    Na razie to jest wina. Mechanika. Przyczyna do ustalenia w kilkanaście minut. Tylko potrzebny sprzęt i wiedza...
  • #8
    damianpiotrow
    Level 1  
    Wymien przepustnice i raczej bedzie po problemie skoro czyszczenie nic nie daje EPC jest to blad przepustnicy :)
  • #9
    kortyleski
    Level 43  
    damianpiotrow wrote:
    Wymien przepustnice i raczej bedzie po problemie skoro czyszczenie nic nie daje EPC jest to blad przepustnicy

    Zarejestrowałeś się tylko po to by głupoty pisać? Kontrolka EPC ma przypisane kilkadziesiąt kodów błędu sterownika. Informuje o ograniczeniu mocy z powodu usterki.