Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford focus 2.0 tdci - Pytanie o rozrząd

27 Lut 2017 20:14 1329 17
  • Poziom 12  
    Witam wymieniam rozrząd w focusie 2.0 tdci 136km 2009r . Podczas próby odkręcenia koła pasowego na wale, pasek przeskoczył o około 4 zęby ,dodam że wszystko było zblokowane dół puśćił ,góra została w miejscu ,moje pytanie brzmi czy mogło dojść do kolizji tłoków z zaworami ?
  • Poziom 12  
    Na początku kluczem pneumatycznym i nie dało rady ,więc postanowiłem ręcznie ,no i stało sie jak sie stało ,góra była zblokowana w GMP ,zawsze najpierw ustawiam i wkładam blokady ,popełniłem bląd ,ponieważ nie powinienem odkręcać na blokadach ale tak ktoś dokręcił tą śrubę że jest masakra jutro z pracy wezmę większy pneumat .A czy zawory w tej pozycji nie są zamkniete wszystkie czasem? to by mnie ratowało.
  • Poziom 34  
    Cytat:
    W GMP powinny być zamknięte.

    Na pierwszym cylindrze .
  • Poziom 12  
    Czyli tak podejrzewam że 1 i 4 tłok są u góry a 2 i 3 na dole czyli nawet jak cofnałem tłoki to powinno nie być kolizji ,jest ktoś kto może potwierdzić moją teorie???
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    1 i 4 GMP, wałek zblokowany to się nie ruszył / tak napisałeś/. Żeby nabroić, to musiał byś wałem obrócić o 180°
  • Poziom 12  
    No i dlatego lubie to forum ,konkretnie i na temat ,dzięki bardzo za pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Skoro 1 i 4 tlok znajduje sie w gmp a 2 i 3 jest na dole w dmp to jakim cudem ruszenie walem w prawo o 2 zabki spowoduje kolizje? Chyba nie masz racji o 180 stopni to rozumiem .mowimy oczywiscie o przypadku gdzie góra jest zblokowana
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Witam ponownie-auto zrobiłem wczoraj wszystko działa jest ok -Nurtuje mnie jeszcze jedną sprawa według tolerance data rolke napinacza nalez napiąć najpierw przeciwnie do ruchu wskazówek zegara potem obrócić wałem poluzowac i napiąć zgodnie z ruchem wskazówek zegara -jednak na rolce zawsze jest tylko strzalka wskazująca napięcie przeciwnie do ruchu wskazówek :O co o tym myslicie ?Czy Nowe zestawy już nie potrzebują napinania w dwóch stopniach? I wystarczy raz napiąć według wskazówki -strzałki na rolce ?Załączam filmik z pracy silnika a dodam jeszcze że była możliwość ruszyć wałem w prawo jakieś 90°
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Ta śruba jest wkręcona do końca na 60 nm posiada zgrubienie które dociska rolke dla wiadomości ona trzyma po złożeniu także podpore łapy silnika trochę już tego zrobiłem w życiu hehe to ta śruba z żółta kropką trzeba pamiętać żeby jej nie wykręcić do końca jak demontujemy lape .pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Chyba się nie rozumiemy -napisz jak miałem wyjąć łape bez odkręcenia tej śruby i w ogóle wymienić rozrząd?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Puściła blokada na kole zamachowym dlatego przeskoczył napisałem na początku-ale widzę że ty lubisz dużo pisać zazdroszczę wolnego czasu ja nie robiłem tego pierwszy raz i to nie było moje auto :!: proszę nie wprowadzaj w błąd musisz mieć i dół i górę zblokowaną żeby zacząć odkręcać śrubę na wale pozatym grupa PSA w wielu silnikach nie posiada klinów na kole zebatym wału korbowego widze ze bez praktyki a duzo teorii gdzies dzwoni ale nie wiadomo w którym kosciele.pozdrawiam