Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kupno auta - Auto do 4tyś, co wybrać?

Eidems 27 Feb 2017 22:43 8307 150
  • #122
    Eidems
    Level 29  
    Mogę dolewać olej, a uszczelniacze może wymienić mi zaprzyjaźniony mechanik z warsztatu z dobrym rabatem;)
  • #123
    chisel
    Level 27  
    Te silniki jak w miarę zdrowe nie powinny brać prawie wogóle oleju od wymiany do wymiany.
  • #125
    lolek2417
    Level 14  
    Eidems wrote:
    Czyli może się wstrzymać:D. Znalazłem rodzynka:
    https://www.lm.pl/ogloszenie/10811498/seat_cordoba_1998_-1_6_benzyna
    Pan chce 6.5tyś auto garażowane nie jeżdżone w zimę (tylko odpalane w garażu na 15-20min), nie chce zejść poniżej tej kwoty, auto nic nie ma tylko szyby w prądzie i mało mocy 75km. Co myślicie? Cena z kosmosu;)


    niech pokaże zdjęcia fotela kierowcy czy kierownicy
    wybacz, ale dla mnie to jest kolejne ogłoszenie typu "panie niemiec płakał jak sprzedawał"
    98r. koło 60tys przebiegu - nic dodać nic ując
    Pozdrawiam
  • #127
    Eidems
    Level 29  
    kkknc wrote:
    Przy tym przebiegu to powinien mieć wszystko w ori. Nawet klocki i tarcze z przodu.

    Pewnie tak, szkoda że nie chce zejść z ceny;)
  • #128
    wichurewicz
    Level 25  
    I bez schodzenia z ceny sprzeda takie coś, nawet mimo osiągów tego silnika na poziomie Seicento z LPG. Na rynku obfitującym w zdezelowane egzemplarze składane z ćwiartek i kombinowane jak tylko można tak zachowana sztuka pójdzie w kilka dni. Najpewniej do jakiegoś sprytnego handlarza, który zapaskudzi wnętrze Plakiem, porobi zdjęcia z mocnym HDR i wystawi za 15 tysięcy.
  • #129
    chisel
    Level 27  
    Auto warte może 4 tys. Tam może nie być wspomagania kierownicy - trzeba by dopytać. Szukaj już z LPG.
  • #131
    Eidems
    Level 29  
    kkknc wrote:
    Czasem lepiej samemu założyć gaz niż męczyć się z tym co jest. Często założonym po taniości do tego byle jak, byle było.

    Dokładnie;). Znalazłem dwa następne autka:
    https://www.lm.pl/ogloszenie/10839085/renault_clio_1_4_benzyna_2000_rok_bardzo_zadbany_z_klima
    Pan pracuje w niemczech, kupił, krótki czas jeździł sprzedaje, silnik 1.4 8V, niby ok. https://www.lm.pl/ogloszenie/10836842/skoda_fabia_14mpi_2001r_pierwszy_wlasciciel Pan kupił od pierwszego właściciela, wszystko OK, handluje autami, auto krajowe. Po zdjęciach niby ok. Co myślicie?
  • #133
    Eidems
    Level 29  
    kkknc wrote:
    Pierwszy do opłat, blachy niemieckie.

    Tyle zdążyłem zobaczyć;)
  • #135
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    Pokaż aby fotki tych drugich pokazali, bo jak za taką kasę to chyba parami je sprzedają.
    Cena za to clio przesadzona. Za fabię też. No chyba, że dużo zostawili "na urwanie".
    Choc z drugiej strony na otomoto leci Lanos z 2001 z wywoławczą 4950. Śmieszne.
    Za 4 klocki ostatnio załatwiłem sąsiadowi świetnie utrzymanego P 406 z 2000, z klimą i wypasem.
  • #136
    Eidems
    Level 29  
    Bieda z nędzą wrote:
    Pokaż aby fotki tych drugich pokazali, bo jak za taką kasę to chyba parami je sprzedają.
    Cena za to clio przesadzona. Za fabię też. No chyba, że dużo zostawili "na urwanie".
    Choc z drugiej strony na otomoto leci Lanos z 2001 z wywoławczą 4950. Śmieszne.
    Za 4 klocki ostatnio załatwiłem sąsiadowi świetnie utrzymanego P 406 z 2000, z klimą i wypasem.
    Clio fakt za duża cena. Co do fabii to raczej kwota rynkowa, może dorzucić opony letnie, i coś urwać, pewnie do 6tyś zejdzie. U mnie jest martwy rejon, nie ma nic ciekawego, ciągle te same auta codziennie są wystawiane :/
  • #137
    zed71
    Level 23  
    skoda- fajna ale... jaki ma silnik: skodowski 1397ccm 60 czy 68KM czy Wv- 1390ccm (75,80, 101KM). Były montowane 2 rodzaje mpi.
  • #138
    Eidems
    Level 29  
    zed71 wrote:
    skoda- fajna ale... jaki ma silnik: skodowski 1397ccm 60 czy 68KM czy Wv- 1390ccm (75,80, 101KM). Były montowane 2 rodzaje mpi.
    A jaka jest różnica między MPI (taki jest zamontowany)?
  • #139
    zed71
    Level 23  
    jak pisałem wczesniej: były 2 silniki mpi (wtrysk pośredni wielopunktowy): silnik 1397ccm (60lub 68km) pochodzący ze starych skod - jeszcze pamiętający model 105- napęd rozrządu za pomocą łańcuszka itp oraz silnik Vw 1390ccm - moc 75, 80 i 101km- pasek rozrządu. bardziej awaryjny jest silnik skodowski- 1397ccm
  • #140
    Eidems
    Level 29  
    Znalazłem skodę od pierwszego właściciela 95tyś przebiegu 2003r golas bez klimy, bezwypadkowa, z silnikiem 1.2 12V. Niestety silnik ma wadliwy łańcuch a kwota to aż 7 tyś zł, fajne autko (już oglądałem) ale cena mogłaby być niższa + najlepiej wymienić łańcuch i robią się spore koszta.
  • #141
    wichurewicz
    Level 25  
    Czekaj no kolego, ty masz 4 czy 40 tysięcy, bo to jest jednak różnica w oczekiwaniach względem stanu pojazdu?
  • #143
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    4 tyś to nie pieniądze i nie kupi za to naprawdę porządnego auta; ale są okazje. Szukać w licytacjach-komorników, urzędów skarbowych, prokuratur. Te ostatnie są ciekawe. Można kupić pewny wóz z pewnym przebiegiem, z udokumentowaną historią serwisową.
    Tam się nikt nie bawił drogą na skróty, auto jeździło na regularne przeglądy. Przecież podatnik zapłaci za wszystko. Część tych samochodów kupują kierowcy którzy nimi jeździli, ale naprawdę idzie znaleźć perełkę.
    Sam kupiłem żonie megankę z 2003 roku, stan perfekcyjny, za 3400 zł. No, jedyna wada to urwane mocowanie popielniczki z tyłu.
  • #144
    Eidems
    Level 29  
    Znalazłem już autko, w pon formalnie już kupuję. Clio 2 silnik 1.2 16V 2002r, bez klimy, jeden właściciel, auto nie bite, sprawdzone miernikiem (w jednym miejscu AT500 nie chce dobrze się przyczepić reszta OK, szyby fabryczne). Auto garażowane od nowości, przebieg ok77tyś, opony zima + lato, 2 kluczyki, OC tylko na miesiąc. Auto w środku jak nowe, bagażnik tylko do odkurzenia. Nigdzie nie widzę rdzy podłoga zdrowa wszystko ok. Silnik pracuje poprawnie, ostatnio uszczelka kol. ssącego i uszczelka pokrywy zaworów wymieniona. Olej czysty, płyn chłodniczy czysty. Silnik suchy, widać zapocenie na maglownicy, ale mówi się trudno auto nie jest nowe. Trzeba zrobić rozrząd oleje filtry świece i będzie można jeździć;)
  • #146
    Eidems
    Level 29  
    kwok wrote:
    A nie napisałeś za ile.

    4250 myślę że to typowa cena rynkowa;)
  • #147
    Eidems
    Level 29  
    W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione, jakiś mechanik zrobił dodatkową masę w lampach, poprawiłem wszystko i myślę, że problem z choinką z tyłu mnie nie czeka (znany problem z clio). Ogólnie jestem zadowolony z kupna auta. Kilka rad dla innych szukających auta (nie każdy z nimi może się zgadzać):
    - nie kupuj auta od handlarza/auta sprowadzonego
    - nie kupuj auta z LPG, chyba że gaz jest założony 1-3lata potem może dziać się wszystko z LPG
    - auto bez rdzy - silnik i zawieszenie naprawisz, walka z rdzą może nigdy się nie skończyć
    - oglądać codziennie ogłoszenia (czasem niektóre auta potrafiły się sprzedać w kilka godzin od wystawienia ogłoszenia)
    - Odpuścić silnika Diesla (obojętnie czy to tdi, dci, tddi, tdci, jtd czy inny, po prostu lepiej nie brać diesla pod uwagę, wyższe koszty napraw, a przy aucie z ~ 4-7 tyś to po prostu złom)
    - fiata można odpuścić (chyba że zadbany egzemplarz), każde auto ma już wymieniane progi, problem z alternatorem/rozrusznikiem, fiata możemy szukać od modeli panda 2/grande punto (punto 2 FL z młodszego rocznika jest ciężko dostępne a ceny wysokie)
    - Toyota jest bardzo wysoko ceniona czy to yaris lub corrola, jak nada się okazja można coś wyrwać, raczej brak aut na rynku wtórnym (w dobrej cenie)
    - Peugeot/citroen (PSA), 206 czy xsara bardzo ciekawe auta, tylna belka której właściciele aut francuskich nie wymieniają odstrasza. Bardzo dużo aut z silnikiem diesla, ciężko znaleźć zadbaną benzynę.
    - Renault, clio 2/3 laguna, megane lub twingo (najbrzydsze), auta godne polecenia mają swoje wady, ale z silnikami benzynowymi dość tanie auta w utrzymaniu
    - Daewoo/chevrolet - matiz i tico to sama rdza, można polecić lanosa, ale nie mają tak mocnej blachy jak to wszyscy opisują, zadbany egzemplarz bardzo ciężko znaleźć większość aut z LPG 2 gen, kalos jest ciekawym autem (mało popularnym). Chevrolety na częściach GM np. lacetti czy aveo niestety bardzo rzadko można je spotkać
    - opel - corsa C z benzyną to słaby wybór silniki nie mają mocy + egr i problemy z przekładniami, lepiej dołożyć i kupić astre, można znaleźć bardzo dobry egzemplarz. Omege czy vectre można odpuścić z wiadomych przyczyn (rdza)
    - bmw - zadbany egzemplarz ciężko znaleźć, trzeba długo szukać, droższy serwis i OC, u mnie ta marka odpadła na samym początku.
    - VW - polo 3FL/4 / golf 4/ bora- solidne auta, droższe przy zakupie, zadbaną polówkę znaleźć również jest trudno i cena jest oczywiście wyższa w porównaniu do innych marek. Unikać aut z silnikiem 1.2 12V na łańcuchu, czy FSI, reszta jest znośna, dobrze tolerują również LPG
    - ford - auta bierze rdza, w mondeo dużo trzeba włożyć, focusa da się znaleźć, silniki średnio nadają się do gazu, więc o LPG albo zapominamy albo dokładamy do lepszej instalacji, największy wróg auta - rdza. Ford ka ani to ładne, ani ekonomiczne + rdza - raczej odpada
    - Kia/ hyundai, w tej kwocie raczej znajdziemy jakieś zadbane picanto/rio. Co hyundaia to możemy poszukać nawet coupe czy jakiegoś accenta
    - audi - marka premium w polsce, za stare jak świat audi 80 z toną szpachli wołają więcej niż dałem za clio, a za audi a3 1gen ceny są kolosalne (za 20 letnie auto z słabym wyposażeniem chcą zaraz 6-7tyś).
    - skoda - fabia 1 gen da się znaleźć coś zadbanego, tak samo jak w przypadku polo, octavia często bywa tańsza od golfa, również można coś znaleźć
    - seat - z seatem jest ciężko, o ibize/cordobe czy toledo ciężko, auta rdzewieją bardziej niż VW, ale to moja opinia
    - Lancia/dacia - marki niskobudżetowe, warto szukać auta tych marek, można znaleźć coś ciekawego
    - honda/mazda - legendarne dobre silniki benzynowe szkoda tylko że blacha papierowa, nie polecam ponieważ rdza już jest często dość mocno rozwinięta w aucie
    - nissan, można znaleźć micrę czy primerę, trzeba uważać na rdzę, zadbany egzemplarz pojeździ:)
    Są również inne marki, można kupić również auto z awaryjnym silnikiem ale zadbane, gdyby ktoś chciał coś dodać to proszę, potem zamknę topic. Pozdrawiam
  • #148
    wichurewicz
    Level 25  
    Eidems wrote:
    - Lancia/dacia - marki niskobudżetowe

    Z Lancią to dowaliłeś bezbłędnie. Co prawda już nie istnieje bo koncern nie miał pomysłu co dalej i pod koniec naklejali znaczki Lancii na Chryslery. Ale normalnie była pozycjonowana wyżej od Fiata, takie włoskie Audi tylko rzecz jasna z ciekawszą historią, długą listą zasług w rozwoju motoryzacji oraz najlepszą rajdówką świata, czyli modelem Delta Integrale (nawet Audi Quattro zostało przez nią pokonane). Stawianie tej marki w jednym rzędzie z Dacią, czyli tańszym Renault, jest nieporozumieniem.
  • #149
    Eidems
    Level 29  
    wichurewicz wrote:
    Eidems wrote:
    - Lancia/dacia - marki niskobudżetowe

    Z Lancią to dowaliłeś bezbłędnie. Co prawda już nie istnieje bo koncern nie miał pomysłu co dalej i pod koniec naklejali znaczki Lancii na Chryslery. Ale normalnie była pozycjonowana wyżej od Fiata, takie włoskie Audi tylko rzecz jasna z ciekawszą historią, długą listą zasług w rozwoju motoryzacji oraz najlepszą rajdówką świata, czyli modelem Delta Integrale (nawet Audi Quattro zostało przez nią pokonane). Stawianie tej marki w jednym rzędzie z Dacią, czyli tańszego Renault, jest nieporozumieniem.

    Dziękuję za uwagę, raczej w głowie miałem na myśli lancie Y/ypsilion.
  • #150
    wichurewicz
    Level 25  
    Ypsilon to takie droższe Punto, Lancia nigdy nie miała tanich modeli dla plebsu. Teraz na rynku wtórnym można je kupić za grosze, ale to nie były samochody bezboleśnie znoszące upływ czasu i zaniedbania serwisowe jak na przykład Toyota czy Honda. No a ze względu na niezrozumiały kult VW i pochodnych można kupić wygodną i dobrze wyposażoną Lancię Lybrę z przyzwoitym JTD za ułamek ceny gołego Passata z hałaśliwym i szarpiącym TDI, prowadzącego się jak taczka kartofli.