Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Sierra 1.6i 1990 sedan - Niedogrzanie silnika i wolno - spadające obroty

eru3 28 Lut 2017 18:12 306 1
  • #1 28 Lut 2017 18:12
    eru3
    Poziom 12  

    Witam,

    Autko to Ford Sierra 1.6i z silnikiem CVH o mocy 59kW lub 80 kucyków. Rocznik produkcji 1990, sedanik.

    Mam następujące problemy na ten moment:

    - TPS (Throttle Position Sensor) lub Potencjometr Wychylenia Przepustnicy i jego powiązanie z wolno spadającymi obrotami
    - auto nie nagrzewa się do temperatury roboczej podczas jazdy
    - ciśnienie w układzie chłodzenia bardzo rośnie na postoju

    Jeżeli chodzi o TPS i problem z obrotami. Jeździłem miesiące bez TPS'a (mechanik odłączył), ponieważ został zdiagnozowany jako niesprawny. Jednakże zaglądając do niego, a także po krótkiej sesji z miernikiem, doszedłem do wniosku, że działa. Mianowicie mankamentem był brak izolacji, która ze starości już po prostu odpadła.

    Zaizolowałem, zamontowałem, pojeździłem. Wszystko cacy, aż do dzisiaj. Obroty po odpuszczeniu gazy spadają wolno, usterka ustępuje po odpięciu TPSa. Czy jest to typowa usterka powiązana z nim, czy może być to coś jeszcze?

    Druga sprawa to układ chłodzący. Sierrka po podpięciu TPS'a nigdy nie chciała osiągnąć temperatury roboczej podczas jazdy, zawsze była na początku pola NORMAL, a nie na środku jak zwykle. Wcześniej nigdy również nie była w idealnej pozycji, jednakże dużo głębiej na polu NORMAL. Natomiast na postoju osiąga tą temperaturę idealnie. No po prostu jak należy. Tyle, że...

    Rośnie również znacznie ciśnienie w układzie chłodzącym. Do stopnia przepełnienia zbiorniczka wyrównawczego. Co ciekawe, podczas jazdy wszystko wraca do układu. Czy jest to oznaka zapowietrzonego układu chłodzącego? Niesprawnego termostatu, czujnika temperatury cieczy?

    Bardzo proszę o pomoc :)

    PS Dwa miesiące temu wymieniany był termostat, rozrząd, pompa wody.

    Pozdrawiam,
    Jakub

    0 1
  • #2 01 Mar 2017 01:33
    akytam
    Poziom 16  

    W 2.0 DOHC miałem stałe niedogrzewanie podczas jazdy. Termostat był dobry. Mały obieg (ogrzewanie wewnętrzne) był bardzo mocno przytkany zwitkiem gumy. Jak się silnik dogrzal, że termostat zaczynał się otwierać to gorący płyn szedł do chłodnicy a zimne z dołu chłodnicy wracało do bloku. I tak długo aż to chłodne doszło do termostatu. I wtedy dopiero termostat zamykał. Ale już w całym bloku było zimne. Po odetkaniu małego obiegu wszystko było Ok. W moim nie trzeba było odpowietrzać.

    0