Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa 166 2.0 16V TS 110kW 00r. - Metaliczny stukot na rozgrzanym silniku.

28 Lut 2017 20:36 462 5
  • Poziom 25  
    Witam. silnik pił płyn chłodzenia i miał spore zużycie oleju (zalany mineralny olej). Głowica splanowana, wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte zawory, nowe szklanki bo połowa była wyrobiona, wymienione pierścienie tłokowe i panewki korbowe. Po złożeniu wszystkiego do kupy i zalaniu półsyntetycznego oleju na zimnym silniku jest cicho a po ok 2-3 minutach pracy, zaczyna stukać metaliczny dźwięk w rytm obracającego się wałka rozrządu. Po dodaniu gazu nie wycisza się ani się nie nasila. Ciśnienie oleju na zimnym ok 5 bara, na rozgrzanym 2,5 bara. Co to może być ? Samochód jeździ i przyspiesza, pali z pół obrotu, brak kodów usterek.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Co z panewkami na wale? Ktoś oglądał? Co tu dużo mówić coś nie zostało zauważone, niedokładny remont, albo źle dobrane części zamienne.
  • Poziom 25  
    Stare panewki korbowe były zużyte dlatego poszły nowe ale przysłuchując się pracy silnika to stuka raczej z góry.

    Dodano po 1 [minuty]:

    rafal.jaro napisał:
    Co z panewkami na wale? Ktoś oglądał? Co tu dużo mówić coś nie zostało zauważone, niedokładny remont, albo źle dobrane części zamienne.


    Pytasz się o panewki główne ? nie wiem nie ruszałem wału.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Natomiast panewki korbowe zostały założone po numerze oryginalnych.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Vanos rozwaliłby się od zmiany oleju ?
  • Poziom 25  
    Zdjąłem pokrywę zaworów i pomimo wymiany wszystkich szklanek na nowe i wstępnym wyciśnięciu z nich oleju, połowa jest nadal miękka a jedna krzywka na wałku wydechowym 3 cylindra jest znacznie bardziej zużyta od pozostałych. Pytanie tylko czemu na zimny silniku jest cisza ? Nie wydaje mi się że owa krzywka się wytarła w tym momencie. Silnik jeździł na mineralnym oleju a teraz jest na półsyntetyku.
  • Poziom 25  
    Na gorącym silniku ciśnienie idzie do 4 barów i odcina przy 4,5 bara.

    Dodano po 1 [minuty]:

    2.5 bara na biegu jałowym na gorącym silniku to dla większości silników rzecz nieosiągalna...