Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara Picasso - pada aku - Po 2tyg stania samochodu mam pusty akumulator.

28 Lut 2017 23:32 801 4
  • Poziom 12  
    Witam, przejdę od razu do rzeczy.

    Samochód Xsara Picasso 2003r 1.8 benzyna.

    Jakiś czas temu wyskakiwał mi błąd ładowania akumulatora. Zmieniłem alternator i akumulator (stary padł). Teraz jest Varta 75Ah jak dobrze pamiętam. Samochodem ostatnio bardzo mało się poruszam bo mam służbowe auto. Ostatnio, jakieś 3tyg temu ładowałem akumulator do pełna (cała noc, prostownik sąsiada wskazywał, że naładowany). Jechałem ze dwa razy po 20km i odpaliłem jeden samochód (sąsiada) na kable. Potem autko stało dobre 14 dni. Wchodzę i co? Lekko zakręcił i koniec. Samochód nie odpalił, aku nie ma siły kręcić dalej. Podłączenie prostownika wskazuje, że aku jest pusty. Po 4h ładowania autko zapaliło.

    Moje pytania:
    1. Jak zdiagnozować co się dzieje? Chciałbym mieć samochód sprawny nawet jak postopi jeśli to możliwe.
    2. Czy moje rozumowanie jest prawidłowe? Mam w aku około 70Ah prądu. Pobór zmierzony w spoczynku to około 100mA. Czyli tyle w ciągu godziny prądu zużywam tak? 70Ah dzielone na 100mA daje mi jakieś 700h kiedy mogę tyle pobierać by aku wyczerpać do zera? Czy więc jeśli auto stoi 10 dni czyli 240h to rozładowałem aku o 1/3?
    3. Chciałbym też kupić sobie prostownik do tego autka (taki swój, prywatny :)) jak i do autka żony (Corsa 1.0 z aku 45Ah). Czy jakiś polecacie? Mnie zainteresował Yato YT-8303. Co o nim sądzicie?

    Bardzo dziękuję za pomoc.
  • Poziom 36  
    Nie masz przełamanych kabelków w okolicach złącza drzwi kierowcy ? pewnie komputer nie przechodzi w stan uśpienia i rozładowuje akumulator.
  • Poziom 12  
    sprawdzę, ale na początku jak zamknę auto jest jakieś 1A, po minucie 100mA, a później nie mierzyłem. Podobno spada do 40mA, ale musze sprawdzić.
  • Poziom 12  
    Sprawdziłem:
    1. Pobór prądu na postoju po zamknięciu drzwi z centralki: 1.5A, po jakiejś minucie 120mA, po kolejnej minucie oscyluje w okolicach 60mA.
    2. Akumulator ładowany zwykłym prostownikiem (szybki, 12V, 6A, z marketu) jakieś 6h w sobotę dziś podłączony do Yato YT-8303 o 18 pobierał 12A, teraz jest 21 pobiera 3.6A. Do rana go zostawiam podłaczony do Yato.
    3. Szczotką drucianą na wkrętarce przeczyściłem ten mostek pod maską (do podłączania kabli rozruchowych).

    Co jeszcze mogę sprawdzić, co pomierzyć? Mam zwykły multimetr.