Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik sew z falownikiem podłaczenie sterowania

meme13 01 Mar 2017 09:10 1473 25
  • #2 01 Mar 2017 15:45
    jam_es
    Poziom 23  

    Ktoś Koledze chyba nakłamał, że da się to bezpośrednio zrealizować ;-)
    TUTAJ dokumentacja dla MOVIMOT z opcją komunikacyjną MLK30A .

    Boczne gniazda M12 to:
    X01: Przyłącze wejścia cyfrowego DI2 (można podłączyć np. czujnik - sygnał na pinie 4)
    X02: Przyłącze sieci komunikacyjnej ASi
    X03: Przyłącze wejścia cyfrowego DI3 (można podłączyć np. czujnik - sygnał na pinie 4)

    Ze względu na interfejs sieciowy ASi nie zdziałasz nic bez nadrzędnego sterownika z kontrolerem sieci.

    Po odkręceniu śruby na pokrywie Movimot'a masz dostęp do portu diagnostycznego X50 (RS485).
    Za pomocą klawiatury DBG60B jest możliwość ograniczonej parametryzacji falownika i ręcznego sterowania.
    Możesz również to zrobić za pomocą interfejsu USB11A i aplikacji MoviTools (do pobrania ze strony SEW).
    W tym przypadku możesz pokusić się o napisanie aplikacji w języku IPOS, wgrać do falownika i wykorzystać "potencjał" posiadanych dwóch wejść cyfrowych (DI2, DI3) do sterowania kierunkiem obrotów.
    Prawdopodobnie ta wersja Movimot'a powinna posiadać obsługę IPOS'a.

  • #3 01 Mar 2017 20:23
    meme13
    Poziom 5  

    Dzięki jam_es za odpowiedź. Ja jestem w tym zielony, a tak jak zrozumiałem to musiałbym program wgrać w falownik. Na obrotnik do spawania to mam sobie ten silnik darować?
    Ja chciałem tak jak wyżej pisałem: przełącznik kierunku obrotów, regulator obrotów, start/stop pedałem nożnym.
    Może coś innego poszukam czy jak mi radzicie?

  • #4 01 Mar 2017 21:16
    jam_es
    Poziom 23  

    Daruj sobie Movimot'a do tak prostej aplikacji jak obrotnik. To bardziej zaawansowane falowniki polowe i dość drogie.
    Jeśli chcesz coś prosto i tanio, to kup zwykły falownik umieść w obudowie i zrób sterowanie po wejściach.

  • #5 03 Mar 2017 09:41
    meme13
    Poziom 5  

    Teraz kombinuje żeby ominąć falownik oryginalny sew czyli całkiem go wyjąć a zamontować tabliczkę zaciskowa to utworzenia gwiazdy lub trójkąta (u właśnie mam pytanie do takiego silnika jaki układ najlepiej ?)
    w załączniku podeślę jakie przewody idą z silnika do falownika i jak je najlepiej podpiąć
    a wtedy jak juz temat zamknę z podłączeniem silnika w gwiazdkę lub trójkąt to podepne go do falownika jaki posiadam hitachi L200 0.4kw zdjęcia w załączniku i wtedy powinno być ok?

  • #6 03 Mar 2017 10:14
    jam_es
    Poziom 23  

    Zrób czytelne zdjęcie tabliczki znamionowej falownika - nie mamy technologii wyostrzania dostępnej dla CSI ;-)
    Oryginalnie do pracy z Movimot'em silnik był podłączony w układzie gwiazdy (masz symbol na naklejce MLK30A).
    W podstawie tabliczki masz wyprowadzone wszystkie końcówki uzwojeń silnika (kolorowe przewody: U1, V1, W1, V2, U2, W2), więc nie powinno być problemu z wyborem układu połączeń.
    Na tabliczce znamionowej i wewnątrz puszki nie widzę prostownika hamulcowego, więc temat sterowania luzownikiem też Cię nie dotyczy.
    Jeśli chcesz się całkiem pozbywać tego Movimota, to wykręć również płytkę przyłączeniową dla połączeń zewnętrznych.
    Na dnie masz też mały rezystor hamulcowy współpracujący z Movimotem. Też możesz się go pozbyć.

  • #7 03 Mar 2017 11:56
    meme13
    Poziom 5  

    Wyrzuciłem juz falownik teraz wystarczy kupić tabliczkę zaciskowa może być taka? http://allegro.pl/tabliczka-zaciskowa-kostka-6-m6-i6732059054.html
    Czy M4 też może być? Blaszki będę musiał dorobić sam czy też można dokupić bo nigdzie takich nie znalazłem ?
    A podłączenie na gwiazdkę lub trójkąt ma znaczenie dla mojego falownika? Zdjęcie tabliczki w załączniku

  • #8 03 Mar 2017 11:59
    meme13
    Poziom 5  

    U1 czarny
    V1 czerwony
    W1 niebieski
    V2 brązowy
    U2 biały z paskami
    W2 żółty
    I wtedy wpinam według schematu

  • #9 03 Mar 2017 13:19
    jam_es
    Poziom 23  

    Falownik masz 1-fazowy, więc silnik łączysz w układzie DELTA.
    Poniżej masz grafikę jak końcówki uzwojeń podłączyć do tabliczki zaciskowej (masz mały silnik, więc M4 też mogą być):
    silnik sew z falownikiem podłaczenie sterowania

  • #10 03 Mar 2017 13:28
    meme13
    Poziom 5  

    Układ delta czyli trójkąt?

  • #12 05 Mar 2017 08:38
    meme13
    Poziom 5  

    Falownik z silnikiem działa teraz pytanie pod które zaciski w falowniku mam podłączyć potencjometr zewnętrzny przełącznik lewo/stop/prawo plus włącznik nożna poprze wciśnięcie będzie start a poprzez zluzowanie stop? I jeszcze chciałem przełącznik ze w pozycji nr 1 będzie Falownik chodził bez wciskania włącznika nożnego a w pozycji nr 2 będę sterować włacznikiem nożnym...
    No i włącznik od zasilania głównego żebym nie musiał dotykać falownika tylko przełącznikiem on/off i silnik z falownikiem będzie gotowy do pracy...
    Falownik hitachi L200

  • #14 05 Mar 2017 12:17
    meme13
    Poziom 5  

    Zaglądał lecz chciałem aby ktos mi pomogł i konkretnie opisał co gdzie jak bo chciałem się upewnić czy dobrze myślę żeby coś się zbroić... pierwszy raz mam do czynienia z falownikiem...

  • #15 05 Mar 2017 12:32
    tos18
    Poziom 35  

    Więc narysuj co wymyśliłeś.
    Pamiętaj też że trzeba wpisać w falownik parametry silnika.
    Wejścia cyfrowe są programowalne więc możesz danemu wejściu przypisać różne funkcje.
    wejście analogowe 0-10V to jest to co Cię zainteresuje.
    Proponuję też przeczytać instrukcję od deski do deski.

  • #17 05 Mar 2017 21:28
    tos18
    Poziom 35  

    Parametr A001 ustawiony zgodnie z instrukcją strona 3-11 na wartość 01 - listwa zaciskowa ?
    Ustawienie 00 - potencjometr aktywuje wbudowany w falownik potencjometr.
    Przełącznik TM/PRG ustawiony na PRG (instrukcja 3-12) ?

    rozkaz startu ustala parametr A002 powinien mieć wartość 01 - listwa zaciskowa.
    Funkcje zacisków wejść cyfrowych - parametry w grupie C (3-44) na razie nie zmieniamy. Zacisk 1 fabrycznie powinien być ustawiony jako start w prawo.

    Nadal chciał bym zobaczyć schemat lub zdjęcie podłączeń.

  • #19 06 Mar 2017 08:30
    meme13
    Poziom 5  

    Męczę się też z przyciskami bo najpierw, ,2'' coś nie działał a teraz ,,1'' i ciężko mi zmieniać cokolwiek

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    Znalazłem coś na temat kalibracji cygnału analogowego i ja mam na swoim potencjometrze oznaczenie 5% a tam też coś jest w procentach może przez to nie działa mi potencjometr

  • #20 06 Mar 2017 17:03
    tos18
    Poziom 35  

    Zostaw kalibtację w spokoju.
    Nie widzę podłączonego do listwy przełącznika start/stop. Jeśli ustawiłeś A002 na 01 to falownik nie ruszy bez podania sygnału startu na zacisk 1.

    Jeśli falownik był używany (pochodzi z demontażu ) to warto zrobić reset do ustawień fabrycznych (6-8).Następnie wpisać parametry silnika i dopiero konfigurować wejścia.

  • #21 07 Mar 2017 08:37
    meme13
    Poziom 5  

    W załączniku zdjęcia jaki włącznik mam do obrotów lewo prawo :) jak go podłączyć i pod które miejsca na listwie? I jeszcze on off to on będzie os głównego zasilania:)
    Teraz pytania co do Ustawiania parametrów silnika...
    Tabliczka znamionowa w załaczniku:)
    Częstotliwość bazowa silnika 60 Hz
    Napięcie znamionowe? Jak mam zapięte kable w trójkąt to wybieram 230V czy 400V?
    Jaki prąd znamionowy silnika?
    Liczba biegunów silnika czyli?

  • #22 07 Mar 2017 13:05
    tos18
    Poziom 35  

    Mam wrażenie że wcale nie korzystasz z instrukcji. Rysunek na stronie 4-6 pokazuje jak podłączyć przełącznik. Środkowy styk Twojego Przełącznika jest wspólny (do zacisku PS ) skrajne do zacisków 1 (bieg w prawo) i 2 (bieg w lewo).

    Wyłącznik, który planujesz użyć jako główny nie nadaje się ze względu na za niskie napięcie pracy (125V AC).

    Napięcie 230V
    biegunów 4
    prąd znamionowy - na początek do testów ustaw 1,3A choć podejrzewam że to wartość dla Y. Dla Δ będzie większy.

  • #23 08 Mar 2017 08:38
    meme13
    Poziom 5  

    Patrzę w instrukcji lecz wolę jak mi odpowiesz (osoba która na tym się zna) czarno na białym jak np z przełącznikiem
    ,,Rysunek na stronie 4-6 pokazuje jak podłączyć przełącznik. Środkowy styk Twojego Przełącznika jest wspólny (do zacisku PS ) skrajne do zacisków 1 (bieg w prawo) i 2 (bieg w lewo). ''
    Wtedy wiem ze to będzie dobrze i nic nie spartole bo powtarzam ja w takich sprawach jestem zielony chce się nauczyć i dopytuje :)
    A jeszcze pytanie jak podłączyć włacznik nozny na start(wciskając pedał) stop (zdejmując nogę z pedału)
    Ale też z możliwością zamontowania przełącznika on/off na on pedał będzie działał a na off odłączony pedał a silnik będzie się obracał po włączeniu przełącznika odpowiedzialnego za kierunek obrotów.

  • #26 09 Mar 2017 22:20
    tos18
    Poziom 35  

    Podaj wartości z A001,A002
    Podaj wartości z C001,C002,C003,C004,C005
    Podaj pozycję przełącznika SR/SK (2-6)
    Podaj pozycję przełącznika TM/PRG (2-6)
    Podaj napięcie między zaciskami L i O oraz L i H
    Mile widziana fotka panelu (z wyświetlaczem) falownika po połączeniu PCS i 1

    i jeszcze jedno falownik nie ruszy jeśli najpierw zewrzesz PCS i 1 a potem włączysz główne zasilanie. Najpierw zasilanie a później załączanie sterowania.

    silnik sew z falownikiem podłaczenie sterowania

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME