Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla E12 1.4 VVti 04 - Szarpanie

Szuuma 17 Paź 2017 21:18 5121 64
  • #31 17 Paź 2017 21:18
    gimak
    Poziom 36  

    Pomiar luzów zaworowych w ASO w 2011 roku kosztował mnie 238 zł, a regulacja 301 zł + koszt szklanek 7 szt po 94 zł.

  • #32 18 Paź 2017 10:15
    psooya
    Poziom 36  

    gimak napisał:
    Mam silnik 1.4 vvti 71kW - 4ZZ-FE. A teraz sam sprawdzam luzy zaworowe i raz je skorygowałem - ustawiłem w pobliżu górnego zakresu i myślę, że na długo mam spokój z ich korygowaniem.

    Niestety nie masz, jeśli masz tam LPG zrobione klasycznie a nie jak prins to narażasz się na kilka problemów więcej niż w prinsie.
    Zauważyłeś coś ciekawego w luzach podanych przeze mnie ? Potrafi zawór obok zaworu na tym samym piecu ucierpieć a drugi nie... Ja już wiem czemu tak się dzieje i nie jest to wina wtrysku lpg.
    Łańcuch przy tym przebiegu w tym aucie miał nominalną długość ale to zależy od eksploatacji i jakości oleju.
    My szklanki toczymy lub kupujemy głowice na szklanki lecz w w/w silniku nie było już z czego schodzić wymiarami i sensu zakupu głowicy na szklanki więc skończyło się na toczeniu 3 sztuk i zamianie jednej.

  • #33 18 Paź 2017 10:42
    gimak
    Poziom 36  

    psooya napisał:
    Niestety nie masz, jeśli masz tam LPG zrobione klasycznie a nie jak prins to narażasz się na kilka problemów więcej niż w prinsie.

    Przyznam, że nie bardzo to rozumiem. Mam Prinsa montowanego przez ASO Toyoty w nowym samochodzie, więc nie przypuszczam, aby ASO samo wsadzało się na minę.
    psooya napisał:
    Zauważyłeś coś ciekawego w luzach podanych przeze mnie ? Potrafi zawór obok zaworu na tym samym piecu ucierpieć a drugi nie... Ja już wiem czemu tak się dzieje i nie jest to wina wtrysku lpg.

    Też to zauważyłem, że zawory na tym samym cylindrze zachowują się różnie, ale nie przypisywałem tego LPG i nie drążyłem tego tematu, bo nie mam żadnego materiału porównawczego.
    Co do szklanek, to obecnie pozostała i tylko opcja korygowania ich wymiaru i tak zrobiłem przy ostatniej regulacji luzu - w 8 szklankach została zmniejszona wysokość.

  • #34 18 Paź 2017 11:02
    psooya
    Poziom 36  

    No to już wiesz, że jest to problem LPG, na PB luzy nie siadają wcale - są wieczne.
    ASO nie ma zielonego pojęcia co się dzieje w tych silnikach, gazownicy może ze 3 na kraj wie coś co wiem ja. Dopakują lubrę (obecnie LR w ASO z zasobnikiem złotego napoju montują w krakowie do niektórych aut) i jest git.

  • #35 18 Paź 2017 17:17
    Szuuma
    Poziom 9  

    A lubra obojetnie jaka czy sa lepsze lub gorsze firmy? Ja mam jlm i czy sporo tego musi zjadac? Ile na 10 000 km?

  • #36 18 Paź 2017 18:31
    psooya
    Poziom 36  

    Nie stosuje. Postanowiłem kilka lat temu zrozumieć ten farmazon i naprawic lpg by zawory byly nietknięte i jak na razie wszystko co testuje jezdzi dobrze. Lubra chroni zawory ssace, zatyka kolektor, niszczy kata, pogarsza emisję, nie chroni na WOT choc sa takie z wtryskami, nie chroni wydechow.
    Wiec postanowiłem rozwiązać problem a nie pudrowac i chyba mam sukces. Toyki smigaja.

  • #37 03 Lis 2017 08:25
    Szuuma
    Poziom 9  

    Właśnie jestem po regeneracji głowicy i ustawieniu luzów zaworowych. Cena za usługę to 2200 zł. Mechanik wspominał o pełnej regeneracji głowicy za 850 zł, 300 zł uszczelki itp. Czy tyle to powinno kosztować? Nie wymieniał szklanek tylko szlifował zawory a luzy ustawił na max i powiedział że od gazu się zmniejszają i powinno być ok.

  • #38 03 Lis 2017 13:18
    psooya
    Poziom 36  

    Spokojnie cena pewnie ok ale szykuj kolejną głowicę i przeczytaj moje posty. Gdybys posłuchał być może uniknalbys regeneracji glowicy zmieniając ingnoranta na rozgarnieta osobę. Po 30kkm musisz zrobic szlif niestety.

  • #39 03 Lis 2017 17:51
    Szuuma
    Poziom 9  

    Duzo czasu nie mineło od wizyty u tamtego machesa wiec i tak remont byl nieunikniony. Czemu kolejna glowice? Szlif czego szklanek?

  • #40 03 Lis 2017 22:28
    psooya
    Poziom 36  

    To auto umiera szybko wiec czas ma znaczenie. Po 30kkm szlif szklanek albo zgon glowicy. Czemu drugą? Bo ta po remoncie zejdzie jak luzow robic nie bedziesz.
    Zeby zgonow nie bylo trzeba sie pochylić nad autem i temat ogarnąć u podstawy problemów. Szkoda ze nie masz listy zamierzonych luzow. Ile gość zeszlifowal z glowicy? Auto na lancuchu i tu 100um szlifu to praktycznie przestawiony rozrząd o sporo.

  • #41 14 Lis 2017 19:39
    Szuuma
    Poziom 9  

    Z tego co mówił mechanik ustawił max. wszędzie luzy bo stwierdził że będą się na gazie zminiejszały. Samochód na beznzynie jeżdzi idealnie natomiast na gazie wyświetla (System too lean bank 1). Byłem u gazownika spojrzał w ustawienia i powiedział po drobnej korekcie że powinno być ok a jak nie to wymiana listwy wtryskowej. Okazało się, że korekta nie pomogła i sam wymieniłem listwę na taką samą bo on mi krzyknął 300zł a koszt listwy to 115 zł Valtek typ 30 3 Om. Tylko że dalej jest to samo. Błąd wywala a po przełączeniu na benzynę po chwili się kasuje. Mam jechać do innego gazownika czy macie jakieś pomysły? Boje się że to może mi wpłynąć ponownie na luzy zaworowe... ;(

  • #42 15 Lis 2017 01:18
    psooya
    Poziom 36  

    Czy ubogo czu bogato głowica umrze a gazownik paparuch. To da sie zrobić i to dobrze. Niestety w tych autkach mamy "miekkie" gniazda i czy dawka będzie poprawna czy nie zawory zostaną uszkodzone.
    Do toyoty tylko pojedyncze wtryski barracuda 115 zamontowana na styk z wkretka zrobioną w glowicy najlepiej kierunkową.
    Można pchać lubrę lecz pomoże tylko na zawory ssące.

  • #43 30 Sty 2018 15:22
    Szuuma
    Poziom 9  

    Udało się dopracować ustawienia gazu i wszystko w tej chwili jest ok. Ale podczepię się jeszcze po ten wątek bo również dotyczy szarpania. Mianowicie w momencie uruchamiania się ESP lub ABS na oblodzonej nawierzchni światła przygasały. Teraz jest tak, że jak jadę i włączę długie światła to samochód raz szarpnie. Przy włączeniu halogenów również jest jednorazowe przycięcie silnika. Czym to może być spowodowane?? Napięcie:
    aku: 12.8 V
    alternator bez obciążenia: 14.4 V
    alternator z obciążeniem 13.9 V

    Wartości nie są zależne od obrotów silnika. Cały czas utrzymują się na podobnym poziomie.

  • #44 30 Sty 2018 17:17
    helmud7543
    Poziom 42  

    Coś z instalacją. U mnie też światła przygasają przy ABS i ASR (Toyota Yaris 1, BMW e46) te układy ciągną dużo prądu. Powiedziałbym, że tak to ma działać ale rozumiem, że wcześniej tego nie było? Przy manipulowaniu światłami słychać zmianę obciążenia silnika ale nie ma szarpania. Nawet na słabym aku nie było.
    Napięcia ok.

  • #45 30 Sty 2018 18:22
    Szuuma
    Poziom 9  

    Problem w tym ze teraz nawet jadac 120km/h wlaczenie swiatel powoduje szarpniecie silnikiem tak jakby sie na 2 sekundy zadlawil... wczesniej bylo tylko przygasanie swiatel i roznica w obrotach na jalowym to wszystko.

  • #46 30 Sty 2018 19:22
    helmud7543
    Poziom 42  

    Sprawdź, czy nie ma skoków napięcia podczs zmiany świateł. Przy wyższych obrotach efekt zmiany obicążenia elektrycznego wogóle nie jest odczuwalny na silniku. Może któraś z klem nie łączy albo alternator siada. Licznik się przy tym nie resetuje? Kontrolka ABS nie błyska?

  • #47 31 Sty 2018 06:15
    Szuuma
    Poziom 9  

    Jak wlaczam jakis odbiornik to skoki napiecia sa ale po chwili wskakuje na 13.9 V. Jak bardzo go mecze na oblodzonej nawierzchni caly czas ESP to potrafi ABS mignac. Licznik nigdy sie nie zresetowal.

  • #48 31 Sty 2018 08:50
    psooya
    Poziom 36  

    Calego watku czytac nie mam czasu ale czy szarpniecie jest na pb i na lpg czy tylko na lpg podczas zmiany obciazenia. Aku jest nowe?

  • #49 31 Sty 2018 09:19
    Szuuma
    Poziom 9  

    Aku nowe, szarpanie i na lpg i na pb. Wczesniejszy watek dotyczyl innego zdarzenia. :)

  • #50 31 Sty 2018 09:25
    psooya
    Poziom 36  

    Sprawdz przewod masa buda masa silnik. Odkrec je i wyczysc kabeloczka.
    To toyota tam sie niewiele psuje.
    Alternator moze sie skonczyc przy przebiegu ponad 300 lub duzo wiecej kkm
    Tak wiem wczesniej glowica zeszla na lpg.

  • #51 31 Sty 2018 14:24
    helmud7543
    Poziom 42  

    ABS nie powinien chyba migać przy zadziałaniu ESP, ale niech ktoś to potwierdzi dla Corolli, ABS nie miga przy zadziałaniu samego ABS - świeci tylko przy awarii układu (lub błędach np: zablokowanie kół podczas jazdy na mniejszej zapasówce, świeci na pewno przy zbyt niskim lub zbyt wysokim napięciu w instalacji).
    Nie wiem jakie masz te skoki - testowałem na kilku autach włączając i wyłączając niemal jednocześnie tyle obciążenia elektrycznego ile się (bez świateł, potem wszystkie jakie da się zapalić naraz). Silnik przymula w momencie spadku napięcia, nie udało mi się napięcia obniżyć bardziej niż o 0,3 V, po mniej niż sekundzie podnosi się i stabilizuje, w tym samym momencie silnik przymula ale nie jest to duszenie tylko słyszalna zmiana obciążenia (coś jak delikatne ruszanie bez gazu).

  • #52 31 Sty 2018 14:39
    gimak
    Poziom 36  

    W mojej corolli nie mam ESP, więc nic nie mogę powiedzieć jak wygląda współdziałanie ESP i ABS. Z ABS w corolli na razie nie miałem żadnych problemów.
    Problemy z ABS wystąpiły w megance, po jakimś czasie, jak pękły koronki na piastach przednich kół. Kontrolka ABS zapalała się i gasła. Po wymianie koronek wszystko wróciło do normy. Przy wymianie koronki na jednym kole pęknięta koronka przytarła trochę sam czujnik, ale na szczęście jeszcze nie zdążyła go zniszczyć.

  • #53 31 Sty 2018 16:01
    helmud7543
    Poziom 42  

    W BMW podczas pracy ASR miga mi tylko kontrolka ASR. W Yarisie nie mam ASR ani ESP więc nie wiem. Podczas pracy ABS (przy gwałtownym hamowaniu) słychać, czuć jego działanie, widać, że pobiera sporo prądu ale kontrolka nie świeci - w obu autach tak smao.

  • #54 15 Lut 2018 19:30
    Szuuma
    Poziom 9  

    Masa wyczyszczona i dalej to samo bez najmniejszej poprawy. Dziś np. jechałem na długich światłach i chciałem domknąć szyby bo wydawało mi się że są niedomknięte. W momencie pociągnięcia za dwa przełączniki samochód szarpnął a światła przygasły... ehh musi być coś z tym nie tak.

  • #55 16 Lut 2018 14:32
    psooya
    Poziom 36  

    Aku nowe i po wymianie problem czy aku nowe i kilka miesięcy po wymianie problem. Obecnie 90% problemów z ładowaniem itp to aku nie alternator.

  • #56 16 Lut 2018 14:38
    Szuuma
    Poziom 9  

    Aku stare problem z przygasaniem swiatel byl. Aku nowe bez zmian przygasanie swiatel. Po planowaniu glowicy to samo tylko czasami zaczal szarpac przy zwiekszaniu poboru pradu. I to juz jest irytujace.

  • #57 16 Lut 2018 15:28
    psooya
    Poziom 36  

    No to altek na stół jeśli aku masz 100% pewne i wiązkę.

  • #58 09 Maj 2018 19:56
    Szuuma
    Poziom 9  

    sporo mnie nie było, ale problem się nasilił. Byłem u mechanika od alternatorów/akumulatorów/rozruszników i po wykonaniu pomiarów stwierdził że on tu nie ma nic do roboty i nie będzie mnie naciągał na kasę. Ładowanie 13.9V jest marne i aku Centry również ale stwierdził że nie od tego takie objawy. Pojechałem do mechanika który robił mi głowice i też nie miał pojęcia od czego takie objawy. Podejrzewał cewkę/czujnik położenia wału/ natomiast po podpięciu kompa nic nie pokazuje a jeżdę już sporo czasu. Zauważyłem że jak silnik jest ciepły lub gdy ogólnie jest ciepło na dworzu objawy się nasilają. Potrafi szarpać jak włączę kierunkowskaz. :(((( Co to może być?

  • #59 09 Maj 2018 22:14
    helmud7543
    Poziom 42  

    Coś z elektryką. Co do 13,9 V jak ma kompensację temperaturową to nie jest marne tylko normalne po nagrzaniu silnika. O tej porze roku w ogóle wystarczające, w zimie wymagałby długich tras ale bilansu ujemnego nie daje, ładowanie masz.
    Pozostaje jakiś monitoring napięcia i nagrać podczas jazdy. Masz coś z elektryką ale co? Podmień jeszcze dla pewności aku (może zamień się z kimś na chwilę) - po 8 latach służby oryginalnego wsadziliśmy Boscha - od początku ciężko kręcił i w zimie na granicy choć olej ciągle 0W30 a silnik 1.0, po trzech latach padł że nie zakręcił w lecie. A nowy był i nie miał przygód typu zostawione światła czy rozruchy na kable (dwie ostatnie jazdy miał tylko takie, ale już wtedy był trup). Jeśli to nie aku to gdzieś nie łączy, może masa, świruje jednak alternator, może regulator (tu się nie wypowie na pewno, bo jeszcze się nie spotkałem z szarpaniem w czasie jazdy nawet przy gwałtownych zmianach wysterowania wzbudzenia).

  • #60 10 Maj 2018 00:34
    psooya
    Poziom 36  

    To jest niesamowicie prosty silnik nie ma szans na takie jaja. Podjedz do kogos kumatego i pewnie szybko ogarnie. Moze rozrzad spartolony?