Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla E12 1.4 VVti 04 - Szarpanie

17 Paź 2017 21:18 6978 66
  • #31 17 Paź 2017 21:18
    gimak
    Poziom 37  

    Pomiar luzów zaworowych w ASO w 2011 roku kosztował mnie 238 zł, a regulacja 301 zł + koszt szklanek 7 szt po 94 zł.

  • #32 18 Paź 2017 10:15
    psooya
    Poziom 37  

    gimak napisał:
    Mam silnik 1.4 vvti 71kW - 4ZZ-FE. A teraz sam sprawdzam luzy zaworowe i raz je skorygowałem - ustawiłem w pobliżu górnego zakresu i myślę, że na długo mam spokój z ich korygowaniem.

    Niestety nie masz, jeśli masz tam LPG zrobione klasycznie a nie jak prins to narażasz się na kilka problemów więcej niż w prinsie.
    Zauważyłeś coś ciekawego w luzach podanych przeze mnie ? Potrafi zawór obok zaworu na tym samym piecu ucierpieć a drugi nie... Ja już wiem czemu tak się dzieje i nie jest to wina wtrysku lpg.
    Łańcuch przy tym przebiegu w tym aucie miał nominalną długość ale to zależy od eksploatacji i jakości oleju.
    My szklanki toczymy lub kupujemy głowice na szklanki lecz w w/w silniku nie było już z czego schodzić wymiarami i sensu zakupu głowicy na szklanki więc skończyło się na toczeniu 3 sztuk i zamianie jednej.

  • #33 18 Paź 2017 10:42
    gimak
    Poziom 37  

    psooya napisał:
    Niestety nie masz, jeśli masz tam LPG zrobione klasycznie a nie jak prins to narażasz się na kilka problemów więcej niż w prinsie.

    Przyznam, że nie bardzo to rozumiem. Mam Prinsa montowanego przez ASO Toyoty w nowym samochodzie, więc nie przypuszczam, aby ASO samo wsadzało się na minę.
    psooya napisał:
    Zauważyłeś coś ciekawego w luzach podanych przeze mnie ? Potrafi zawór obok zaworu na tym samym piecu ucierpieć a drugi nie... Ja już wiem czemu tak się dzieje i nie jest to wina wtrysku lpg.

    Też to zauważyłem, że zawory na tym samym cylindrze zachowują się różnie, ale nie przypisywałem tego LPG i nie drążyłem tego tematu, bo nie mam żadnego materiału porównawczego.
    Co do szklanek, to obecnie pozostała i tylko opcja korygowania ich wymiaru i tak zrobiłem przy ostatniej regulacji luzu - w 8 szklankach została zmniejszona wysokość.

  • #34 18 Paź 2017 11:02
    psooya
    Poziom 37  

    No to już wiesz, że jest to problem LPG, na PB luzy nie siadają wcale - są wieczne.
    ASO nie ma zielonego pojęcia co się dzieje w tych silnikach, gazownicy może ze 3 na kraj wie coś co wiem ja. Dopakują lubrę (obecnie LR w ASO z zasobnikiem złotego napoju montują w krakowie do niektórych aut) i jest git.

  • #35 18 Paź 2017 17:17
    817165
    Użytkownik usunął konto  
  • #36 18 Paź 2017 18:31
    psooya
    Poziom 37  

    Nie stosuje. Postanowiłem kilka lat temu zrozumieć ten farmazon i naprawic lpg by zawory byly nietknięte i jak na razie wszystko co testuje jezdzi dobrze. Lubra chroni zawory ssace, zatyka kolektor, niszczy kata, pogarsza emisję, nie chroni na WOT choc sa takie z wtryskami, nie chroni wydechow.
    Wiec postanowiłem rozwiązać problem a nie pudrowac i chyba mam sukces. Toyki smigaja.

  • #37 03 Lis 2017 08:25
    817165
    Użytkownik usunął konto  
  • #38 03 Lis 2017 13:18
    psooya
    Poziom 37  

    Spokojnie cena pewnie ok ale szykuj kolejną głowicę i przeczytaj moje posty. Gdybys posłuchał być może uniknalbys regeneracji glowicy zmieniając ingnoranta na rozgarnieta osobę. Po 30kkm musisz zrobic szlif niestety.

  • #39 03 Lis 2017 17:51
    817165
    Użytkownik usunął konto  
  • #40 03 Lis 2017 22:28
    psooya
    Poziom 37  

    To auto umiera szybko wiec czas ma znaczenie. Po 30kkm szlif szklanek albo zgon glowicy. Czemu drugą? Bo ta po remoncie zejdzie jak luzow robic nie bedziesz.
    Zeby zgonow nie bylo trzeba sie pochylić nad autem i temat ogarnąć u podstawy problemów. Szkoda ze nie masz listy zamierzonych luzow. Ile gość zeszlifowal z glowicy? Auto na lancuchu i tu 100um szlifu to praktycznie przestawiony rozrząd o sporo.

  • #41 14 Lis 2017 19:39
    817165
    Użytkownik usunął konto  
  • #42 15 Lis 2017 01:18
    psooya
    Poziom 37  

    Czy ubogo czu bogato głowica umrze a gazownik paparuch. To da sie zrobić i to dobrze. Niestety w tych autkach mamy "miekkie" gniazda i czy dawka będzie poprawna czy nie zawory zostaną uszkodzone.
    Do toyoty tylko pojedyncze wtryski barracuda 115 zamontowana na styk z wkretka zrobioną w glowicy najlepiej kierunkową.
    Można pchać lubrę lecz pomoże tylko na zawory ssące.

  • #43 30 Sty 2018 15:22
    817165
    Użytkownik usunął konto  
  • #44 30 Sty 2018 17:17
    helmud7543
    Poziom 42  

    Coś z instalacją. U mnie też światła przygasają przy ABS i ASR (Toyota Yaris 1, BMW e46) te układy ciągną dużo prądu. Powiedziałbym, że tak to ma działać ale rozumiem, że wcześniej tego nie było? Przy manipulowaniu światłami słychać zmianę obciążenia silnika ale nie ma szarpania. Nawet na słabym aku nie było.
    Napięcia ok.

  • #45 30 Sty 2018 18:22
    817165
    Użytkownik usunął konto  
  • #46 30 Sty 2018 19:22
    helmud7543
    Poziom 42  

    Sprawdź, czy nie ma skoków napięcia podczs zmiany świateł. Przy wyższych obrotach efekt zmiany obicążenia elektrycznego wogóle nie jest odczuwalny na silniku. Może któraś z klem nie łączy albo alternator siada. Licznik się przy tym nie resetuje? Kontrolka ABS nie błyska?

  • #47 31 Sty 2018 06:15
    817165
    Użytkownik usunął konto  
  • #48 31 Sty 2018 08:50
    psooya
    Poziom 37  

    Calego watku czytac nie mam czasu ale czy szarpniecie jest na pb i na lpg czy tylko na lpg podczas zmiany obciazenia. Aku jest nowe?

  • #49 31 Sty 2018 09:19
    817165
    Użytkownik usunął konto  
  • #50 31 Sty 2018 09:25
    psooya
    Poziom 37  

    Sprawdz przewod masa buda masa silnik. Odkrec je i wyczysc kabeloczka.
    To toyota tam sie niewiele psuje.
    Alternator moze sie skonczyc przy przebiegu ponad 300 lub duzo wiecej kkm
    Tak wiem wczesniej glowica zeszla na lpg.

  • #51 31 Sty 2018 14:24
    helmud7543
    Poziom 42  

    ABS nie powinien chyba migać przy zadziałaniu ESP, ale niech ktoś to potwierdzi dla Corolli, ABS nie miga przy zadziałaniu samego ABS - świeci tylko przy awarii układu (lub błędach np: zablokowanie kół podczas jazdy na mniejszej zapasówce, świeci na pewno przy zbyt niskim lub zbyt wysokim napięciu w instalacji).
    Nie wiem jakie masz te skoki - testowałem na kilku autach włączając i wyłączając niemal jednocześnie tyle obciążenia elektrycznego ile się (bez świateł, potem wszystkie jakie da się zapalić naraz). Silnik przymula w momencie spadku napięcia, nie udało mi się napięcia obniżyć bardziej niż o 0,3 V, po mniej niż sekundzie podnosi się i stabilizuje, w tym samym momencie silnik przymula ale nie jest to duszenie tylko słyszalna zmiana obciążenia (coś jak delikatne ruszanie bez gazu).

  • #52 31 Sty 2018 14:39
    gimak
    Poziom 37  

    W mojej corolli nie mam ESP, więc nic nie mogę powiedzieć jak wygląda współdziałanie ESP i ABS. Z ABS w corolli na razie nie miałem żadnych problemów.
    Problemy z ABS wystąpiły w megance, po jakimś czasie, jak pękły koronki na piastach przednich kół. Kontrolka ABS zapalała się i gasła. Po wymianie koronek wszystko wróciło do normy. Przy wymianie koronki na jednym kole pęknięta koronka przytarła trochę sam czujnik, ale na szczęście jeszcze nie zdążyła go zniszczyć.

  • #53 31 Sty 2018 16:01
    helmud7543
    Poziom 42  

    W BMW podczas pracy ASR miga mi tylko kontrolka ASR. W Yarisie nie mam ASR ani ESP więc nie wiem. Podczas pracy ABS (przy gwałtownym hamowaniu) słychać, czuć jego działanie, widać, że pobiera sporo prądu ale kontrolka nie świeci - w obu autach tak smao.

  • #54 15 Lut 2018 19:30
    817165
    Użytkownik usunął konto  
  • #55 16 Lut 2018 14:32
    psooya
    Poziom 37  

    Aku nowe i po wymianie problem czy aku nowe i kilka miesięcy po wymianie problem. Obecnie 90% problemów z ładowaniem itp to aku nie alternator.

  • #56 16 Lut 2018 14:38
    817165
    Użytkownik usunął konto  
  • #57 16 Lut 2018 15:28
    psooya
    Poziom 37  

    No to altek na stół jeśli aku masz 100% pewne i wiązkę.

  • #58 09 Maj 2018 19:56
    817165
    Użytkownik usunął konto  
  • #59 09 Maj 2018 22:14
    helmud7543
    Poziom 42  

    Coś z elektryką. Co do 13,9 V jak ma kompensację temperaturową to nie jest marne tylko normalne po nagrzaniu silnika. O tej porze roku w ogóle wystarczające, w zimie wymagałby długich tras ale bilansu ujemnego nie daje, ładowanie masz.
    Pozostaje jakiś monitoring napięcia i nagrać podczas jazdy. Masz coś z elektryką ale co? Podmień jeszcze dla pewności aku (może zamień się z kimś na chwilę) - po 8 latach służby oryginalnego wsadziliśmy Boscha - od początku ciężko kręcił i w zimie na granicy choć olej ciągle 0W30 a silnik 1.0, po trzech latach padł że nie zakręcił w lecie. A nowy był i nie miał przygód typu zostawione światła czy rozruchy na kable (dwie ostatnie jazdy miał tylko takie, ale już wtedy był trup). Jeśli to nie aku to gdzieś nie łączy, może masa, świruje jednak alternator, może regulator (tu się nie wypowie na pewno, bo jeszcze się nie spotkałem z szarpaniem w czasie jazdy nawet przy gwałtownych zmianach wysterowania wzbudzenia).

  • #60 10 Maj 2018 00:34
    psooya
    Poziom 37  

    To jest niesamowicie prosty silnik nie ma szans na takie jaja. Podjedz do kogos kumatego i pewnie szybko ogarnie. Moze rozrzad spartolony?

  Szukaj w 5mln produktów