Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla E12 1.4 VVti 04 - Szarpanie

Szuuma 17 Paź 2017 21:18 1953 41
  • #31 17 Paź 2017 21:18
    gimak
    Poziom 35  

    Pomiar luzów zaworowych w ASO w 2011 roku kosztował mnie 238 zł, a regulacja 301 zł + koszt szklanek 7 szt po 94 zł.

  • #32 18 Paź 2017 10:15
    psooya
    Poziom 36  

    gimak napisał:
    Mam silnik 1.4 vvti 71kW - 4ZZ-FE. A teraz sam sprawdzam luzy zaworowe i raz je skorygowałem - ustawiłem w pobliżu górnego zakresu i myślę, że na długo mam spokój z ich korygowaniem.

    Niestety nie masz, jeśli masz tam LPG zrobione klasycznie a nie jak prins to narażasz się na kilka problemów więcej niż w prinsie.
    Zauważyłeś coś ciekawego w luzach podanych przeze mnie ? Potrafi zawór obok zaworu na tym samym piecu ucierpieć a drugi nie... Ja już wiem czemu tak się dzieje i nie jest to wina wtrysku lpg.
    Łańcuch przy tym przebiegu w tym aucie miał nominalną długość ale to zależy od eksploatacji i jakości oleju.
    My szklanki toczymy lub kupujemy głowice na szklanki lecz w w/w silniku nie było już z czego schodzić wymiarami i sensu zakupu głowicy na szklanki więc skończyło się na toczeniu 3 sztuk i zamianie jednej.

  • #33 18 Paź 2017 10:42
    gimak
    Poziom 35  

    psooya napisał:
    Niestety nie masz, jeśli masz tam LPG zrobione klasycznie a nie jak prins to narażasz się na kilka problemów więcej niż w prinsie.

    Przyznam, że nie bardzo to rozumiem. Mam Prinsa montowanego przez ASO Toyoty w nowym samochodzie, więc nie przypuszczam, aby ASO samo wsadzało się na minę.
    psooya napisał:
    Zauważyłeś coś ciekawego w luzach podanych przeze mnie ? Potrafi zawór obok zaworu na tym samym piecu ucierpieć a drugi nie... Ja już wiem czemu tak się dzieje i nie jest to wina wtrysku lpg.

    Też to zauważyłem, że zawory na tym samym cylindrze zachowują się różnie, ale nie przypisywałem tego LPG i nie drążyłem tego tematu, bo nie mam żadnego materiału porównawczego.
    Co do szklanek, to obecnie pozostała i tylko opcja korygowania ich wymiaru i tak zrobiłem przy ostatniej regulacji luzu - w 8 szklankach została zmniejszona wysokość.

  • #34 18 Paź 2017 11:02
    psooya
    Poziom 36  

    No to już wiesz, że jest to problem LPG, na PB luzy nie siadają wcale - są wieczne.
    ASO nie ma zielonego pojęcia co się dzieje w tych silnikach, gazownicy może ze 3 na kraj wie coś co wiem ja. Dopakują lubrę (obecnie LR w ASO z zasobnikiem złotego napoju montują w krakowie do niektórych aut) i jest git.

  • #35 18 Paź 2017 17:17
    Szuuma
    Poziom 9  

    A lubra obojetnie jaka czy sa lepsze lub gorsze firmy? Ja mam jlm i czy sporo tego musi zjadac? Ile na 10 000 km?

  • #36 18 Paź 2017 18:31
    psooya
    Poziom 36  

    Nie stosuje. Postanowiłem kilka lat temu zrozumieć ten farmazon i naprawic lpg by zawory byly nietknięte i jak na razie wszystko co testuje jezdzi dobrze. Lubra chroni zawory ssace, zatyka kolektor, niszczy kata, pogarsza emisję, nie chroni na WOT choc sa takie z wtryskami, nie chroni wydechow.
    Wiec postanowiłem rozwiązać problem a nie pudrowac i chyba mam sukces. Toyki smigaja.

  • #37 03 Lis 2017 08:25
    Szuuma
    Poziom 9  

    Właśnie jestem po regeneracji głowicy i ustawieniu luzów zaworowych. Cena za usługę to 2200 zł. Mechanik wspominał o pełnej regeneracji głowicy za 850 zł, 300 zł uszczelki itp. Czy tyle to powinno kosztować? Nie wymieniał szklanek tylko szlifował zawory a luzy ustawił na max i powiedział że od gazu się zmniejszają i powinno być ok.

  • #38 03 Lis 2017 13:18
    psooya
    Poziom 36  

    Spokojnie cena pewnie ok ale szykuj kolejną głowicę i przeczytaj moje posty. Gdybys posłuchał być może uniknalbys regeneracji glowicy zmieniając ingnoranta na rozgarnieta osobę. Po 30kkm musisz zrobic szlif niestety.

  • #39 03 Lis 2017 17:51
    Szuuma
    Poziom 9  

    Duzo czasu nie mineło od wizyty u tamtego machesa wiec i tak remont byl nieunikniony. Czemu kolejna glowice? Szlif czego szklanek?

  • #40 03 Lis 2017 22:28
    psooya
    Poziom 36  

    To auto umiera szybko wiec czas ma znaczenie. Po 30kkm szlif szklanek albo zgon glowicy. Czemu drugą? Bo ta po remoncie zejdzie jak luzow robic nie bedziesz.
    Zeby zgonow nie bylo trzeba sie pochylić nad autem i temat ogarnąć u podstawy problemów. Szkoda ze nie masz listy zamierzonych luzow. Ile gość zeszlifowal z glowicy? Auto na lancuchu i tu 100um szlifu to praktycznie przestawiony rozrząd o sporo.

  • #41 14 Lis 2017 19:39
    Szuuma
    Poziom 9  

    Z tego co mówił mechanik ustawił max. wszędzie luzy bo stwierdził że będą się na gazie zminiejszały. Samochód na beznzynie jeżdzi idealnie natomiast na gazie wyświetla (System too lean bank 1). Byłem u gazownika spojrzał w ustawienia i powiedział po drobnej korekcie że powinno być ok a jak nie to wymiana listwy wtryskowej. Okazało się, że korekta nie pomogła i sam wymieniłem listwę na taką samą bo on mi krzyknął 300zł a koszt listwy to 115 zł Valtek typ 30 3 Om. Tylko że dalej jest to samo. Błąd wywala a po przełączeniu na benzynę po chwili się kasuje. Mam jechać do innego gazownika czy macie jakieś pomysły? Boje się że to może mi wpłynąć ponownie na luzy zaworowe... ;(

  • #42 15 Lis 2017 01:18
    psooya
    Poziom 36  

    Czy ubogo czu bogato głowica umrze a gazownik paparuch. To da sie zrobić i to dobrze. Niestety w tych autkach mamy "miekkie" gniazda i czy dawka będzie poprawna czy nie zawory zostaną uszkodzone.
    Do toyoty tylko pojedyncze wtryski barracuda 115 zamontowana na styk z wkretka zrobioną w glowicy najlepiej kierunkową.
    Można pchać lubrę lecz pomoże tylko na zawory ssące.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME