Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Corolla E12 1.4 VVti 04 - Szarpanie

17 Oct 2017 21:18 19668 66
  • #31
    gimak
    Level 40  
    Pomiar luzów zaworowych w ASO w 2011 roku kosztował mnie 238 zł, a regulacja 301 zł + koszt szklanek 7 szt po 94 zł.
  • #32
    psooya
    Level 38  
    gimak wrote:
    Mam silnik 1.4 vvti 71kW - 4ZZ-FE. A teraz sam sprawdzam luzy zaworowe i raz je skorygowałem - ustawiłem w pobliżu górnego zakresu i myślę, że na długo mam spokój z ich korygowaniem.

    Niestety nie masz, jeśli masz tam LPG zrobione klasycznie a nie jak prins to narażasz się na kilka problemów więcej niż w prinsie.
    Zauważyłeś coś ciekawego w luzach podanych przeze mnie ? Potrafi zawór obok zaworu na tym samym piecu ucierpieć a drugi nie... Ja już wiem czemu tak się dzieje i nie jest to wina wtrysku lpg.
    Łańcuch przy tym przebiegu w tym aucie miał nominalną długość ale to zależy od eksploatacji i jakości oleju.
    My szklanki toczymy lub kupujemy głowice na szklanki lecz w w/w silniku nie było już z czego schodzić wymiarami i sensu zakupu głowicy na szklanki więc skończyło się na toczeniu 3 sztuk i zamianie jednej.
  • #33
    gimak
    Level 40  
    psooya wrote:
    Niestety nie masz, jeśli masz tam LPG zrobione klasycznie a nie jak prins to narażasz się na kilka problemów więcej niż w prinsie.

    Przyznam, że nie bardzo to rozumiem. Mam Prinsa montowanego przez ASO Toyoty w nowym samochodzie, więc nie przypuszczam, aby ASO samo wsadzało się na minę.
    psooya wrote:
    Zauważyłeś coś ciekawego w luzach podanych przeze mnie ? Potrafi zawór obok zaworu na tym samym piecu ucierpieć a drugi nie... Ja już wiem czemu tak się dzieje i nie jest to wina wtrysku lpg.

    Też to zauważyłem, że zawory na tym samym cylindrze zachowują się różnie, ale nie przypisywałem tego LPG i nie drążyłem tego tematu, bo nie mam żadnego materiału porównawczego.
    Co do szklanek, to obecnie pozostała i tylko opcja korygowania ich wymiaru i tak zrobiłem przy ostatniej regulacji luzu - w 8 szklankach została zmniejszona wysokość.
  • #34
    psooya
    Level 38  
    No to już wiesz, że jest to problem LPG, na PB luzy nie siadają wcale - są wieczne.
    ASO nie ma zielonego pojęcia co się dzieje w tych silnikach, gazownicy może ze 3 na kraj wie coś co wiem ja. Dopakują lubrę (obecnie LR w ASO z zasobnikiem złotego napoju montują w krakowie do niektórych aut) i jest git.
  • #35
    Anonymous
    Anonymous  
  • #36
    psooya
    Level 38  
    Nie stosuje. Postanowiłem kilka lat temu zrozumieć ten farmazon i naprawic lpg by zawory byly nietknięte i jak na razie wszystko co testuje jezdzi dobrze. Lubra chroni zawory ssace, zatyka kolektor, niszczy kata, pogarsza emisję, nie chroni na WOT choc sa takie z wtryskami, nie chroni wydechow.
    Wiec postanowiłem rozwiązać problem a nie pudrowac i chyba mam sukces. Toyki smigaja.
  • #37
    Anonymous
    Anonymous  
  • #39
    Anonymous
    Anonymous  
  • #40
    psooya
    Level 38  
    To auto umiera szybko wiec czas ma znaczenie. Po 30kkm szlif szklanek albo zgon glowicy. Czemu drugą? Bo ta po remoncie zejdzie jak luzow robic nie bedziesz.
    Zeby zgonow nie bylo trzeba sie pochylić nad autem i temat ogarnąć u podstawy problemów. Szkoda ze nie masz listy zamierzonych luzow. Ile gość zeszlifowal z glowicy? Auto na lancuchu i tu 100um szlifu to praktycznie przestawiony rozrząd o sporo.
  • #41
    Anonymous
    Anonymous  
  • #42
    psooya
    Level 38  
    Czy ubogo czu bogato głowica umrze a gazownik paparuch. To da sie zrobić i to dobrze. Niestety w tych autkach mamy "miekkie" gniazda i czy dawka będzie poprawna czy nie zawory zostaną uszkodzone.
    Do toyoty tylko pojedyncze wtryski barracuda 115 zamontowana na styk z wkretka zrobioną w glowicy najlepiej kierunkową.
    Można pchać lubrę lecz pomoże tylko na zawory ssące.
  • #43
    Anonymous
    Anonymous  
  • #44
    helmud7543
    Level 43  
    Coś z instalacją. U mnie też światła przygasają przy ABS i ASR (Toyota Yaris 1, BMW e46) te układy ciągną dużo prądu. Powiedziałbym, że tak to ma działać ale rozumiem, że wcześniej tego nie było? Przy manipulowaniu światłami słychać zmianę obciążenia silnika ale nie ma szarpania. Nawet na słabym aku nie było.
    Napięcia ok.
  • #45
    Anonymous
    Anonymous  
  • #46
    helmud7543
    Level 43  
    Sprawdź, czy nie ma skoków napięcia podczs zmiany świateł. Przy wyższych obrotach efekt zmiany obicążenia elektrycznego wogóle nie jest odczuwalny na silniku. Może któraś z klem nie łączy albo alternator siada. Licznik się przy tym nie resetuje? Kontrolka ABS nie błyska?
  • #47
    Anonymous
    Anonymous  
  • #49
    Anonymous
    Anonymous  
  • #51
    helmud7543
    Level 43  
    ABS nie powinien chyba migać przy zadziałaniu ESP, ale niech ktoś to potwierdzi dla Corolli, ABS nie miga przy zadziałaniu samego ABS - świeci tylko przy awarii układu (lub błędach np: zablokowanie kół podczas jazdy na mniejszej zapasówce, świeci na pewno przy zbyt niskim lub zbyt wysokim napięciu w instalacji).
    Nie wiem jakie masz te skoki - testowałem na kilku autach włączając i wyłączając niemal jednocześnie tyle obciążenia elektrycznego ile się (bez świateł, potem wszystkie jakie da się zapalić naraz). Silnik przymula w momencie spadku napięcia, nie udało mi się napięcia obniżyć bardziej niż o 0,3 V, po mniej niż sekundzie podnosi się i stabilizuje, w tym samym momencie silnik przymula ale nie jest to duszenie tylko słyszalna zmiana obciążenia (coś jak delikatne ruszanie bez gazu).
  • #52
    gimak
    Level 40  
    W mojej corolli nie mam ESP, więc nic nie mogę powiedzieć jak wygląda współdziałanie ESP i ABS. Z ABS w corolli na razie nie miałem żadnych problemów.
    Problemy z ABS wystąpiły w megance, po jakimś czasie, jak pękły koronki na piastach przednich kół. Kontrolka ABS zapalała się i gasła. Po wymianie koronek wszystko wróciło do normy. Przy wymianie koronki na jednym kole pęknięta koronka przytarła trochę sam czujnik, ale na szczęście jeszcze nie zdążyła go zniszczyć.
  • #53
    helmud7543
    Level 43  
    W BMW podczas pracy ASR miga mi tylko kontrolka ASR. W Yarisie nie mam ASR ani ESP więc nie wiem. Podczas pracy ABS (przy gwałtownym hamowaniu) słychać, czuć jego działanie, widać, że pobiera sporo prądu ale kontrolka nie świeci - w obu autach tak smao.
  • #54
    Anonymous
    Anonymous  
  • #56
    Anonymous
    Anonymous  
  • #58
    Anonymous
    Anonymous  
  • #59
    helmud7543
    Level 43  
    Coś z elektryką. Co do 13,9 V jak ma kompensację temperaturową to nie jest marne tylko normalne po nagrzaniu silnika. O tej porze roku w ogóle wystarczające, w zimie wymagałby długich tras ale bilansu ujemnego nie daje, ładowanie masz.
    Pozostaje jakiś monitoring napięcia i nagrać podczas jazdy. Masz coś z elektryką ale co? Podmień jeszcze dla pewności aku (może zamień się z kimś na chwilę) - po 8 latach służby oryginalnego wsadziliśmy Boscha - od początku ciężko kręcił i w zimie na granicy choć olej ciągle 0W30 a silnik 1.0, po trzech latach padł że nie zakręcił w lecie. A nowy był i nie miał przygód typu zostawione światła czy rozruchy na kable (dwie ostatnie jazdy miał tylko takie, ale już wtedy był trup). Jeśli to nie aku to gdzieś nie łączy, może masa, świruje jednak alternator, może regulator (tu się nie wypowie na pewno, bo jeszcze się nie spotkałem z szarpaniem w czasie jazdy nawet przy gwałtownych zmianach wysterowania wzbudzenia).