Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa C 1,7 DTI - Zrywa połączenie z licznikiem.... OpCom 1.6

jankes220 01 Mar 2017 18:17 2604 9
  • #1
    jankes220
    Level 2  
    Kodowałem nowy komputer silnika w Oplu Corsa C 1,7 DTi , został tylko licznik do zakodowania ale co kilka sekund zrywa połączenie programem OpCom 1.6 . Czytałem gdzieś na forum że ktoś miał ten sam problem i wersją 1,39 poszło. Gdzie mogę dostać taką wersję ? Lub jakieś inne rozwiązanie...? Proszę o pomoc ...
  • #2
    pako150
    Level 17  
    Masz inny diagnoskop aby wykluczyć uszkodzenie licznika?
  • #3
    jankes220
    Level 2  
    Kolega który jest elektronikiem samochodowym wszystko mi kodował ale z licznikiem ma problem . Innym tez sprawdzał i luguje się normalnie tyle tylko że tamtym nic nie zrobi bo nie jest do opla. Jeśli masz jakąkolwiek wiedzę jak zakodować licznik to proszę skontaktuj się z moim kolegą jego nr. 722-317-959. Zapłacę !

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    Kolega posiada Carproga, Delphi (łączy się) i Op coma którym wszystko inne porobił ale z licznikiem się łączy i zrywa połączenie...
  • #4
    pako150
    Level 17  
    Z tego co piszesz, wnioskuję że wszystko inne się łączy oprócz OP-Coma? Co chcesz wogole z tym zegarem zrobić ?
  • #5
    jankes220
    Level 2  
    Zakodować bo kodowany był komputer silnika z modułem komfortu i immo. Ale auto odpala i gaśnie... i miga kluczyk od immo.
  • #6
    Zbyszek K.
    Level 14  
    Witam, mam dokładnie ten sam problem. Corsa C 1.7 DT /2001.
    Wymieniony był ster silnika uszkodzony całkowicie. Nowy z pinem wylogowalem, zalogowałem oryginalnym, Vin przeprogramowany, kluczyki ok. Powstał błąd P1615 - niepoprawna weryfikacja BCM i P1616 weryfikacja IPC.
    Zrobiłem reset i ponowne programowanie BCM.
    Błąd P1615 zniknął, ale licznika nie mogę zresetować bo ciągle odświeża połączenie KW82 , w końcu udaje rozpoznać licznik, zaglądnąć na błędy, ( Dokładnie ten sam błąd związany z czujnikiem paliwa), podglądnąć nawet parametry, ale próba kasowania błędów, lub resetowania IPC nic nie wywołuje. Tylko restart połączenia , operacja niczego nie zmienia, nawet okno się nie zmienia w programie żadnej informacji, że reset przeprowadzony prawidłowo lub nieprawidłowo, okno znika. Opcom 1.45 w wersji pl kolega użyczyl i nie wie, czy mu kiedykolwiek się łączył z licznikiem w corsie. Generalnie interfejs sprawny.teszte modułów robi bez problemów.
    Jest jakaś rada , może program w innej wersji,
    Albo licznik jakiś walnięty, ciekawe bo nie mam Żadnej migającej tam kontrolki ( ten samochodzik jak awaria) wogole nie świeci po przekręceniu kluczyka. Jest tylko ta Od OBD, która gasnie. Samochód zapala na około 1.5 sek. I gaśnie.
    Poradził sobie ktoś z tą wersją?
  • #7
    Supercross
    Level 17  
    licznika nie trzeba kodować bo auto odalisz nawet bez licznika jak i z innym liczniekiem o ile auto jest sprawne...
  • #8
    Jurek220
    Level 30  
    Supercross wrote:
    licznika nie trzeba kodować bo auto odalisz nawet bez licznika jak i z innym liczniekiem o ile auto jest sprawne...

    Niestety mylisz się,nie odpali musi być przypisany to auta.
    Pozdr.
  • #9
    Zbyszek K.
    Level 14  
    Supercross wrote:
    licznika nie trzeba kodować bo auto odalisz nawet bez licznika jak i z innym liczniekiem o ile auto jest sprawne...

    Też to słyszałem , ale albo były wersje gdzie licznik nie był w formie zabezpieczenia, albo może jak już raz jest spasowany silnik i zniknie licznik lub jest podmieniony to pali. Ale jak wstawiam sterownik do auta to nie wiadomo.
    W astrze H wymieniałem i nie było problemu , wylogowanie i zalogowanie. Nawet Vin nie przeszkadzał. Podobno jak ECU jest klonowane to wtedy trzeba pasować, Ten sterownik miał być wylogowany, ale okazało się że nie byl. Pin pasował dolączony. Może właśnie był klonowany przez kogoś wcześniej, albo do sprzedaży. Forum ma to do siebie, że powstają dziwne nieraz rady albo stwierdzenia trudno weryfikowalne, aż nie potwierdzą się w praktyce.
    Aha na poprzednim sterowniku, który już przepadł u regeneracji jako nie do uratowania, Nie było błędu weryfikacji żadnego odnośnie bcm i licznika, właściciel miał spisane wszystkie.
    Jeśli ktoś czytał pin w corsach C z licznika lub wszystkie funkcje potrzebne licznika działały , to jakie to były wersje Opcoma?
    Albo inaczej , jakie programy oprócz techa2 i org. OpComa robią te cuda w oplach, jak odczyt pinu i programowanie kluczy i przyuczanie sterowników.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jakby ktoś miał do odstąpienia taki pewny interfejs lub chciał pomóc w tym zakresie to ewentualnie proszę na PW. Pilne trochę.
    Pozdrawiam Zbyszek K.
  • #10
    Zbyszek K.
    Level 14  
    Witam.
    Auto zostało naprawione , 3 dni od mojego poprzedniego posta. Najpierw pożyczyłem i później kupiłem używany interfejs I oprogramowanie w wersji
    Op-com Prof 160115a PL. Właściciel magazynował go i nie używał, trafiło mi się jak przysłowiowej "ślepej kurze ziarno".
    Operacja trwała 1 minutę. Licznik bez problemu dał się wylogować oraz zalogować od pierwszego podłączenia nowego sprzętu.
    Auto przestało zgłaszać błąd licznika i zapaliło bez problemu.
    Dodatkowa informacja, po wylogowaniu licznika już odpalało. Czyli gdy licznik nie był logowany do systemów, można go wyjąć , lub wymienić i chyba ECU nie jest blokowane. Piszę chyba, ponieważ nie wstawiałem tam innego licznika.
    China clone to nie oryginał . Ten nowy program nie wykrywa interfejsu chińskiego, trudno też powiedzieć czy błąd wynika ze specyfiki interfejsu, czy softu obsługującego.
    Dopisuję, aby problemy z którymi borykamy się miały swój koniec i sposób rozwiązany lub nie, a jak tak , to w jaki sposób.
    Pozdrawiam.