Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man F2000 98r. - skrzynia ZF wybija biegi na górnej skrzyni

01 Mar 2017 20:54 5652 13
  • Poziom 12  
    Witam. W Manie F2000 460KM skrzynia ZF, wyskakują biegi na górnej skrzyni, ale lewarek nie zmienia położenia. Żeby ponownie wrzucić bieg, trzeba wybić i znów wbić bieg i przy tym wbijaniu, nie zawsze wskakuje. Dodam, że problemy zaczynają się dopiero po jakichś 30 minutach jazdy, jak zimny to jest ok.
  • Poziom 16  
    Skrzynia do przeglądu, masz retarder?
  • Poziom 32  
    Tak na początek - spuść olej ze skrzyni i zwróć uwagę na to co w nim się znajduje , opiłki stalowe, mosiężne .Jeśli w oleju nic nie znajdziesz to zalej świeżym i zrób jazdę próbną , jak nie będzie poprawy to trzeba będzie skrzynię rozbierać.
  • Poziom 13  
    Bieg ginie a lewarek zmiany biegów zostaje na miejscu? Jeśli tak to możesz sprawdzić bezpiecznik przesuwki ale to by było zbyt proste raczej już się wytarły zęby na synchronizatorze i przez to nie trzyma biegów. Możesz też rozkręcić puszkę od wysokiej/niskiej i zobaczyć czy się nakrętką od przesuwki nie poluzowała jakimś cudem. Ale raczej wszystko skończy się wymianą synchronów
  • Poziom 12  
    Tak jest w niom retarder a tak jak kolega Kaczy2214 pytał lewarek zostaje w miejscu.
  • Poziom 6  
    Proszę sprawdzić zawór zmiany grupy czy nie puszcza powietrza.
    Moim zdaniem gdyby były wytarte synchronizatory to w momencie zmiany grupy byłby zgrzyt.

    Man F2000 98r. - skrzynia ZF wybija biegi na górnej skrzyni
  • Poziom 13  
    Wytarte zęby synchronizatora powodują wyskakiwanie biegów są frezowane pod takim kontem żeby pod obciążeniem zaciskać synchronizator jak się zużywają działają zupełnie odwrotnie
  • Poziom 12  
    Ten zawór kupiony i wymieniony ale nie pomogło,czyli jednak tą skrzynie trzeba rozbierać

    Dodano po 8 [minuty]:

    Mam jeszcze takie pytanie żeby dostać sie do tych synchronizatorów to trzeba całą skrzynie wyciągnąć czy wystarczy ten tylny karter ?
  • Poziom 13  
    Lepiej wyciągnąć całą skrzynie postawić pionowo na obudowie sprzęgła i wygodnie i bezstresowo ją naprawić, naprawa na miejscu jest wykonalna ale nie polecam strata czasu i nerwów. Polecam też skorzystać z pomocy fachowca bo jak ktoś tego nie robił to może wyjść z tego niezły bałagan
  • Poziom 21  
    Bez prasy i tak nic nie zrobisz, nawet jak wybebeszysz skrzynię, także jak kolega wyżej napisał oddaj to komuś co robi takie rzeczy. Możesz sam skrzynie wyjąć, to nie skasują Cię za montaż i demontaż ;)
  • Poziom 12  
    Prasa jest,ale z tego co pamiętam to trzeba wiedzieć które tryba w którą strone z wałka mają zejść,a jak dobrze pamiętam to kiedyś rozbierałem taką skrzynie tyle że bez retardera odezwe się koło piątku-soboty jak się za to wezmę i opisze co tam za problem był.Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Dobrze kojarzysz ;), z retarderem różnica taka, że kilka śrub więcej odkręcasz i go zdejmujesz. Działaj w takim razie.

    PS. Gdybyś jednak podjął nierówną walkę, to zamieszczam Ci pliczek. Na stronie 25 ładnie widać, co schodzi w którą stronę z wałka. (tylko nie ułam elementu 04.300 ;) )
    Schemat ZF...16s181.pdf Download (2.76 MB)
  • Poziom 13  
    Jeszcze jedna mała uwaga, przy rozbieraniu pierścienia przesuwki uważaj żeby ci się nie rozprysły kamienie i sprężynki bo będziesz cały dzień szukał gdzie to powpadało a przy okazji też je wymień bo to też utrzymuje przesuwkę na miejscu

    Dodano po 3 [minuty]:

    To jest tutaj
  • Poziom 12  
    Witam problem rozwiązany a wymieniłem koło retardera,cały kompletny synchronizator,ten pierścienień na synchronizatorze wraz z kamieniami który przesuwa ta łapa no i nowy olej.Części kupiłem firmy Euroricambi. Opisuje to jak widzę bo nie robie przy tym na codzień więc nie znam fachowych nazw.