Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F, samochód gaśnie, prędkościomierz nie działa, prawy głośnik ...

02 Mar 2017 14:51 1965 15
  • Poziom 5  
    Opel Astra F w gazie, 1 generacji.

Podczas jazdy samochodem na początku przestał mi grać prawy głośnik w drzwiach (średnio tonowy) i oba wysoko tonowe głośniczki.
    Po przejechaniu kilku kilometrów, nagle przestał działać prędkościomierz, spadł do 0 i już się nie podnosił. Następnie przy mniejszych prędkościach, najczęściej na skrzyżowaniach silnik gasnął. Bezpieczniki sprawdziłem i na pierwszy rzut oka wyglądają dobrze. Ktoś ma jakieś pomysły?

Jestem początkującym "majsterkowiczo-mechnikiem", więc proszę o wyrozumiałość :)
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Weź multimetr i sprawdź jakie jest napięcie ładowania podczas pracy auta.
  • Poziom 5  
    Akumulator w spoczynku 12.5, podczas pracy silnika 14.7
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    A odłącz to radio.
  • Poziom 5  
    Po odlaczeniu radia prędkościomierz dalej leży. A z linka będę się bawił od rana, jutro.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Wcale się nie dziwię. W astrze radio i prędkościomierz to dwie odrębne sprawy.
    Natomiast prędkościomierz i gaśnięcie auta (nierówne falujące obroty) nie wiem dlaczego ale jak w mojej staruszce strzeliła linka prędkościomierza to miałem identyczne objawy. Może ktoś mądry podpowie dlaczego. Wiem tylko że w prędkościomierzu jest czujnik prędkości (impulsator) dla ECM. Wymiana linki rozwiązała problem.
  • Poziom 17  
    Akurat w Astrze radio i prędkościomierz to dwie odrębne sprawy bo są zamontowane w dwóch różnych miejscach, lecz są one połączone jednym wspólnym kabelkiem niosącym informację właśnie o prędkości pojazdu. Zdarzało się że ktoś zamontował niefabryczne radio i ten sygnał był zablokowany. kolega wcześniej pisał że wystąpiły problemy z radiem więc taka była moja sugestia.