Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B4 2.0 8V - Odpala na ciepłym silniku, dławi się i po chwili gaśnie

Huntelar 03 Mar 2017 21:31 1317 5
Relpol
  • #1
    Huntelar
    Level 2  
    Witam, problem dotyczy odpalania silnika gdy jest rozgrzany. Na zimnym silniku pali od strzała a gdy się nagrzeje kilka razy go odpalę normalnie i dajmy na przykład za 15 min wracam do samochodu żeby go odpalić ( jest jeszcze ciepły ). Po odpaleniu zaczynają falować obroty mniej więcej na 500 obrotach , po kilku sekundach w końcu odcina pompę paliwa (słychać cykniecie) i gaśnie. Czasami udawało mi się go przegazować , słychać było tylko strzał, silnik przełączał się na gaz i wszystko już było ok. A jeśli nie udało się otwierałem maskę, zostawiałem go na 10-15 min ( czekałem żeby zalane świece wyschły) i odpalał już w miarę normalnie. Problem w sumie zaczął się gdy wstawiłem do niego sekwencje staga, z czasem było coraz gorzej, a teraz to już jest bardzo uciążliwe. Byłem u gazownika , ustawiał mi programem stag 200 chyba coś na wtryskach miałem wartości ponad 4 a chyba powinno być 3,6 czy tam 3,8. Lecz problem pozostał. Proszę wypowiadać się pod tematem wysłucham waszych porad :)
  • Relpol
  • #2
    mariuz2
    Level 17  
    Witam,może problem tkwi w uszkodzonym czujniku temperatury.
  • Relpol
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Sprawdzałeś czy jest poprawa po odpięciu akumulatora?
    Czegoś nie rozumiem.
    Skoro rozłącza się przekaźnik pompy to w jaki sposób mają być zalane świece?
    Gdy spotka Cię to raz jeszcze to wykręć świece, zobacz czego mu brakuje - iskry czy paliwa?
    Czy był podłączany interfejs diagnostyczny?
    Jaką temperaturę widać na interfejsie na zimnym i na ciepłym silniku, czy widać prędkość obrotową silnika w czasie kręcenia rozrusznikiem gdy występuje problem, czy są zapisane jakieś błędy?
  • #5
    Huntelar
    Level 2  
    grala rozumiem ze jak mi sie to przydarzy to mam odpiąć, podłączyć spowrotem aku i spróbować wtedy tak? Odczekać 10 min żeby się ECM zresetowało ? Pompe odcina po 2 próbie przy 1 dławi się przez kilka sekund i gaśnie a przy drugiej próbie odrazu gaśnie i odcina pompe. Jak sprawdzę świece napisze a interfejs mam vag com kkl i za dużo tym nie sprawdzę raczej ale zobaczę może jakieś błędy wywala. robokop jestem prawie pewny że to silnik 2e , można to gdzieś sprawdzić?
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Huntelar wrote:

    grala rozumiem ze jak mi sie to przydarzy to mam odpiąć, podłączyć spowrotem aku i spróbować wtedy tak? Odczekać 10 min żeby się ECM zresetowało

    A po co, skoro jeśli to 2E to ECM resetuje się po każdym wyłączeniu zapłonu? Proszę ustalić, czy jest iskra, jak nie chce zapalić. A potem kolejno do sprawdzenia - czujnik Halla w aparacie, złącze wiązki po prawej stronie silnika, moduł zapłonowy na grodzi i przekaźnik zasilania sterownika w skrzynce bezpieczników - górny rząd, drugi od prawej bodajże. Jak jakiś inteligent wsadził tam sekwencję, to jest możliwość że silnik jest zwyczajnie zalewany obydwoma paliwami - nieszczelny wtryskiwacz LPG, dziurawa membrana.