Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Captur/ 1.5 dci/ autom - Nie pali, dziwne komunikaty "Ryzyko awarii

03 Mar 2017 21:45 4842 23
  • Poziom 9  
    Witam,
    Pierwszy francuz i już problemy. Silnik 1.5 dci.
    Auto jest z 2014r, na automacie.
    Kupiłem go niedawno i przejechał jak na razie u mnie 350km. Przed wczoraj pojechałem na miasto postawiłem na 1h i po powrocie nie zapalił. Świeci serwis, kontrolka świec, check, stop, esp i wyświetlało komunikat "Ryzyko awarii silnika".
    Auto zostawiłem, i wróciłem po kilku godz. O dziwo odpalił bez problemu.
    Podłączyłem i pokazał błędy:
    DF1012- Zgodność multipleksowanych sygnałów stabilnej prędkości jazdy/ogranicznika prędkości (CC/SL)- Wysyłanie nieprawidłowych danych do CC/SL.
    DF771- Wartości adaptacyjne regulacji przepływu- Poniżej dolnej granicy.
    Szukałem informacji w internecie z czym to ugryźć i odpowiedzi nie znalazłem.
    Do domu dojechałem i wczoraj rano już nie zapalił.
    Na wyświetlaczu te same kontrolki, ponownie wyświetla "ryzyko awarii silnika" i dodatkowo "Skontroluj pomoc startu pod górę". Było jeszcze "sprawdź UP.. coś? właśnie nie zarejestrowałem i nie pokazało się już ponownie.
    Błędy te same.
    Sprawdziłem akumulator miernikiem, ok 12,3V, po jakimś czasie pokazało 11,9. Naładowałem więc i dalej jedynie 12,4. Próba- odpalił wszystkie złe duchy go opuściły. Akumulator zmierzyłem ponownie 12,3.
    Czy te zwody mogą być spowodowane słabym akumulatorem?

    Co jeszcze... paliwa miałem 3/4 baku, wskaźnik podskoczył do góry i pokazuje full. Wskazówka opada jedynie po wyjęciu karty.
    Mam jeszcze komunikat, że tylne trzy pasy zapięte. Po podpięciu komputera pokazuje cały czas że obieg otwarty czujnika. Podniosłem kanapę okazało się, że czujniki podpięte, ale kabel od nich wisi wolny. Na końcu kabla 4 piny ale wtyczki już brak. No i kabla do którego można by to było podpiąć również nie ma. Skąd taki kabel miałby wychodzić? Albo czy da się te czujniki wyłączyć?
  • Poziom 36  
    sebjag napisał:
    DF771- Wartości adaptacyjne regulacji przepływu- Poniżej dolnej granicy.


    Opracuj ten problem i przypilnuj prawidłowego stanu akumulatora.
  • Poziom 9  
    Akumulator kupię nowy.
    DF771 opracuję jak będę wiedział w czym rzecz. Wybiorę się do warsztatu gdzie męczą Renault-y. Czy to problem z wtryskami? Bo jeżeli tak to opracowanie tematu może być drogie. Wolę w takim wypadku zwrócić auto, które miało być wolne od wad.
  • Poziom 11  
    Wszystko wskazuje na aku lub masę.
  • Poziom 9  
    Nowy akumulator zamontowałem i nie rozwiązało to problemu. Doszedł kolejny, pompka w baku cały czas pompuje. Paliwo przepompowuje jak szalona. Zakładam więc, że tak jak piszecie wina będzie po stronie masy. Przewody posprawdzałem i wyglądają ok. Jak nowe. We wtorek ma go zobaczyć jakiś magik.
  • Poziom 11  
    sebjag napisał:
    pompka w baku cały czas pompuje
    Coraz ciekawsze rzeczy piszesz...
  • Poziom 33  
    sebjag napisał:
    No i kabla do którego można by to było podpiąć również nie ma. Skąd taki kabel miałby wychodzić?

    Szukaj po prawej stronie auta pod kanapą, pod wykładzinami . Tam powinna być wtyczka , czyba że zapomnieli " chłopaki" przy robocie zapiąć do mocowania lub urwane i wtyczka leży gdzieś w prawym tylnym progu przy instalacji głównej
    sebjag napisał:
    pompka w baku cały czas pompuje
    niektóre wersje oprogramowania tak mają , pompa nie wyłącza się na zapłonie
    Resztą można się zająć jak zobaczy to jakiś " magik" od Renaulta :D
  • Poziom 33  
    vemo napisał:
    Przecież tam nie ma pompy!!!
    Zależy o jaką ci chodzi :?:
    bo paliwowa w zbiorniku na pewno jest :D
  • Poziom 28  
    vemo napisał:
    Przecież tam nie ma pompy!!!

    Muszę cię rozczarować pompa jest.
  • Poziom 28  
    vemo napisał:
    Chyba w maluchu

    A w maluchu akurat nie ma :)
  • Poziom 11  
    Douczcie się



    Moderowany przez T5:

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.
    Ostrzeżenie.

  • Poziom 35  
    Mam podobny problem tylko ze w clio 4 z 2014. Ale ten wogole nie pali. Najdziwniejsze ze bledow wogole nie da sie skasowac.

    Ktos pomoze?
  • Poziom 33  
    fuelinyourblood napisał:
    Kilka związane z wypieta przeplywka. Staly z modulem swiec. Sporadyczne odnosnie przekaznika zaplonu

    Chyba wkleiłeś błędy nie z tego samochodu bo ja tu widzę błąd czujnika GMP - to niby jak ma zapalić :| :?:
    fuelinyourblood napisał:
    Jeden staly od multiplexera Cc/sl cokolwiek to znaczy

    Znaczy to że trzeba oddać samochód do naprawy komuś kto się zna :cry:
  • Poziom 35  
    Genek1000 widze ze ty sie nie znasz wiec nie zabieraj glosu.


    Bcm z innym vinem i dlatego nie pali. Jak mu zrobic virgina lub przynajmniej vin zmienic? Clipem nie idzie.
  • Poziom 33  
    fuelinyourblood napisał:
    Bcm z innym vinem i dlatego nie pali.
    fuelinyourblood napisał:
    Jak mu zrobic virgina lub przynajmniej vin zmienic?

    Oooo to to. Że ja na to nie wpadłem . Zmień VIN w BCM . Na pewno zapali
    fuelinyourblood napisał:
    Genek1000 widze ze ty sie nie znasz wiec nie zabieraj glosu

    Yes, my Master :D To było ostatni raz . Nie mogłem się powstrzymać :D
    P.S. Włącz polskie znaki na klawiaturze , chyba że za długo już na obczyźnie :cry:
    Będzie upomnienie :please: :not:

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 35  
    Udalo mi sie wyczyscic UCH. Wpisalem vin i karte. Mam zaplon i czesc bledow zniknela. Dalej nie pali i brak mozliwosci skasowania bledow stalych i nie stalych.

    Wielka prosba o schemat, zwlaszcza can z ecu i gdzie idzie?

    jedyne systemy ktore sygnalizuja multiplex problem to radio, communication module i multimedia.
  • Poziom 35  
    Panowie masakra. Mam schemat. Wszystko sprawdzone. Nawet deske zdemontowalem. Nic nie widac na przwodach. Wszystkie przewody can wydaja sie ok.

    Gdzie jest modul komunikacyjny can? Według schematu nad radiem. Deska wyjęta i nic tam niema.
  • Poziom 35  
    Autko zrobione!

    Po 5 tygodniowych bojach. Jednym madrym facecie z tego forum. Jednym drogim sprzecie udalo sie. BCM virgin, karta, ECU virgin, zakodowanie wszystkiego od nowa i odpalil.