Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania r420 euro4 stuki w silniku

Szymon090 03 Mar 2017 23:47 1029 9
  • #1 03 Mar 2017 23:47
    Szymon090
    Poziom 2  

    Witam, tak jak w temacie problemem są stuki w silniku. Najbardziej słyszalne są one na zimnym silniku i wraz ze wzrostem temperatury znikają. Najgłośniej można usłyszeć stuki z przodu silnika na wysokości wentylatora przy misce olejowej. Auto jeździ już z tym problemem 4 miesiąc.

    0 9
  • #2 04 Mar 2017 11:10
    bsv2001
    Poziom 16  

    Musi sprawdzić wtryski, kompresja - Scania SDP 2 dla tego

    0
  • #4 04 Mar 2017 20:48
    kaczy2214
    Poziom 13  

    Czy te stuki są cały czas czy tylko po przegazowaniu i puszczeniu gazu?

    0
  • #5 04 Mar 2017 21:25
    guitarboy
    Poziom 9  

    Nie chce bagatelizowac problemu, ale jezeli to HPI to zimny silnik przez pewien czas moze sobie tak charakterystycznie pracowac, takie uroki tego ukladu, na zimnym najlepiej slychac to wlasnie z przodu . Autor wspomina ze jezdzi ze "stukami" juz 4 miesiace, ale nie napisal od kiedy jezdzi tym autem, czy jest to moze nowy nabytek i zawsze tak bylo, za malo szczegułów. Jak sprawuje sie motor, czy ma moc czy kopci etc.

    0
  • #6 06 Mar 2017 11:42
    Szymon090
    Poziom 2  

    guitarboy napisał:
    Nie chce bagatelizowac problemu, ale jezeli to HPI to zimny silnik przez pewien czas moze sobie tak charakterystycznie pracowac, takie uroki tego ukladu, na zimnym najlepiej slychac to wlasnie z przodu . Autor wspomina ze jezdzi ze "stukami" juz 4 miesiace, ale nie napisal od kiedy jezdzi tym autem, czy jest to moze nowy nabytek i zawsze tak bylo, za malo szczegułów. Jak sprawuje sie motor, czy ma moc czy kopci etc.


    Witam, auto jest w posiadaniu od 10 lat. Ostatnio wymienione wtryski, więc nic nie kopci i ma moc. W aucie była ściągnięta miska, sprawdzone wszystkie korby i panewki. Z racji tego że są to już 4 miesiące to wykluczyliśmy także luz lub pęknięcie na tłoku bo tak długiego czasu nie mogło by to wytrzymac. Po tych wszystkich zabiegach... dalej coś stuka.

    0
  • #7 06 Mar 2017 15:15
    Cobrat
    Poziom 21  

    Do rolek na wałku rozrządu również zaglądaliście?

    Być może któraś z rolek ma wżery i stąd hałas. W ogóle te rolki to ciekawe historie niosą ze sobą :D

    0
  • #8 06 Mar 2017 15:55
    guitarboy
    Poziom 9  

    Otóż to jeżeli dół przejrzany i wykluczony to zdecydowanie należało by się przyjrzeć wałkowi rozrządu.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Luk ewentualnie ktoras z lasek popychaczy krzywa i gdzies się obija

    0
  • Pomocny post
    #9 06 Mar 2017 17:16
    szaman108
    Poziom 29  

    O ile dobrze pamiętam to jakaś seria miała wadliwe tłumiki drgań oraz problemy ze śrubami głównych stop, ale do tego potrzebował bym więcej danych.

    0
  • #10 07 Mar 2017 13:05
    Szymon090
    Poziom 2  

    Dzięki wszystkim za pomoc, był to tłumik drgań.

    0