Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opis instalacji w mieszkaniu, czy to będzie działać?

Yzrej77 04 Mar 2017 10:08 1344 8
    Yzrej77
    Level 5  
    Witam serdecznie,

To mój pierwszy post na forum, nie jestem elektrykiem i z góry proszę o wyrozumiałość.
    Kupiłem mieszkanie w bloku z wielkiej płyty w mieszkaniu jest instalacja z aluminium, poniżej zdjęcie gniazdka, to chyba jest 3x2,5.
    W przedpokoju są dwa bezpieczniki, takie wkręcane z guziczkiem w środku i drugim czerwonym do wyłączania.
    Jeden bezpiecznik ma 16A i po wyłączeniu go odłącza oświetlenie, drugi ma 10A i wyłącza prąd w gniazdkach (poza gniazdkiem w łazience, które jest pod bezpiecznikiem oświetlenia).
    W łazience są dwa gniazdka, do jednego podłączona pralka, drugie przy lustrze - golarka, suszarka do włosów itp.
    W sypialni jest jedno gniazdko - lampka nocna, ładowarka do telefonu itp.
    W Salonie są trzy gniazdka - telewizor LED, konsola, drukarka, odkurzacz w czasie sprzątania, żelazko itp.
    Instalacji w w/w pomieszczeniach ruszyć nie mogę, odpada kucie ścian.

Kuchnia:
    Tutaj zaczynają się problemy:
    - jedno gniazdko do którego podłączona jest lodówka, do tego gniazdka poprzedni właściciel podłączył przewód 3x2,5 miedziany (za pomocą złączek Wago i poprowadził w dół, pod podłogą z płytek i w górę po przeciwnej ścianie do gniazdka nad blatem (mikrofalówka, toster, mikser, robot kuchenny i pewnie inne oczywiście nie wszystko jednocześnie).
    - drugie gniazdko jest nieużywane, ale w podobny sposób podłączył do niego gniazdko natynkowe do którego podłączył piekarnik elektryczny (2,2kW), zapalarkę do płyty gazowej i okap.