Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 206 1.1 - BSI wymiana, programowanie

thomas48 05 Mar 2017 03:09 15969 11
  • #1
    thomas48
    Level 17  
    Witam wszystkich!
    Od tygodnia meczę się z moim nowym peugeotem 206 1.1 z 2005r.
    Bsi 9653667680

    Diagnoza uszkodzone bsi i wymieniona stacyjka z kluczem brak oryginalnej pastylki immo.
    Wymieniłem bsi zmieniłem vin, przeprowadziłem teletransmisje zmieniłem pin immo na oryg, ale dalej brak sparowania z kalkulatorem wtrysku.
    Pytania:
    1. Jak sie przeprowadza parowanie bsi z ecu?
    2. Co to jest tryb eco mod? I jak go wyłączyć?
    3. Czy wstawiane bsi musi być wyczyszczone?
    4. Czy po przeprowadzeniu teletransmisji mozna ją powtórzyć ?
    5. Czy w bsi wszystkie info jest zapisane w 95160 czy jest jeszcze inne miejsce?
    6. W których komórkach pamięci zapisane jest info o kluczach?
    7. Czy używany pilot z innego takiego samego auta da się powtórnie przypisać?
    8. Jaka jest procedura wymiany kalkulatora wtrysku i czy ma być czysty?

    Proszę nie pisać aby auto oddać do serwisu albo elektryka lub kupić zestaw startowy!
    Jest to mój peugeot edukacyjny.
    Uczę się na PP2000

    Liczę na fachową pomoc od osób obeznanych w temacie.
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    BSI czyste lub nowe.
    Klucz od tego BSI lub nowy, inaczej nie zadziała pilot.
    Jeżeli to BSI nie jest na Motce a na 95xxx to mogłeś spróbować przełożyć tylko pamięć. W niej masz dane które Cię interesują.
    W Peugeocie wkładając inne BSI lub licznik jedno z tych urządzeń przepisuje przebieg z tego drugiego który ma większy. Czyli masz na liczniku 100, wkładasz BSI z auta które miało 200 i na Twoim liczniku pojawia się 200.
    Jeżeli nowe BSI ma 50 to przepisze sobie 100 z licznika.
  • #3
    thomas48
    Level 17  
    Bsi używane, wyczyszczone (myślę że dobrze),
    Kluczy brak tylko zostają nowe, piloty chciałem inne ( nie od tego bsi) a widzę że też muszą być nowe czy tak?,
    Pisałem przecież 95160,
    Ok sprawę przebiegu rozumiem, a ecu tez ma zapisany przebieg?
    Czy nowy transponder zapisuje w sobie jakieś info przy dodawaniu do auta? (PCF7936as)
    Dzięki za szybką odpowiedź.

    Czekam na odpowiedź na resztę pytań.
  • Helpful post
    #4
    grala1
    VAG group specialist
    Są różne rodzaje BSI więc o tym napisałem by zaraz nie pisać innym o tych na Motce.
    W ECU nie ma przebiegu.
    Co do klucza to są różne rodzaje.
    Z tego co widzę to nie masz scyzoryka.
    W scyzoryku jest transponder wlutowany na płytce pilota.
    Gdy dasz nowy transponder u siebie to dopiszesz go do immo.
    Pilot jeżeli da się dopisać to dopisałbyś go już teraz bo nie jest on połączony z transponderem.
    W Twoim przypadku to BSI zapisuje sobie informacje o kodzie transpondera.
  • #5
    thomas48
    Level 17  
    Sprawa rodzaju bsi wyjaśniona.
    Kluczyk mam zwykły bez pilota, pilot dopiero będę szukał jak auto zacznie jeździć.
    To dlaczego używanego transpondera nie dopisze do bsi, tylko nowy, czyli transponder też zapisuje coś w sobie?
    To kolejne pytanie: ecu otrzymuje tylko info z bsi ze jest pozwolenie na rozruch?
    pin ecu i pin bsi muszą być takie same, i bsi sparowane z ecu, a bsi jeśli otrzyma prawidłowy sygnał z transpondera to wysyła zezwolenie czy tak ?

    Wracając do pierwszego posta
    pytanie : 1, 2, 3, 4, 6, 8 są nadal bez odpowiedzi.
  • Helpful post
    #6
    wolf16
    Level 20  
    ad1 Lexia ma procedurę wymiany BSI
    ad2 economode tryb oszczędzania energii (by nie rozładować akumulatora) można z niego wyjść za pomocą Lexia
    ad3 bsi musi być wyczyszczone
    ad4 bsi programuje się jeden raz
    ad6 zależy od wersji oprogramowania BSI
    ad8 kalkulator wtrysku musi być czysty
  • #8
    thomas48
    Level 17  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Masz jakiś programator i virgin wad ?

    Chodziło mi bardziej uczę się obsługi PP2000 i tego używam do PSA

    programatory od I2C przez SPI, Procesorki Motki i inne.
    Używane dość często w różnych dziedzinach elektroniki.
    W drodze programator do pamięci serii 29Fxxx i pokrewnych.

    Wsad ori przepuściłem przez program do czyszczenia ale nie jestem pewien co tam napłodził.
    wolf16 wrote:
    ad1 Lexia ma procedurę wymiany BSI

    Wiem że ma taką procedurę, chodziło mi o naświetlenie toku postępowania krok po kroku.
    wolf16 wrote:
    ad2 economode tryb oszczędzania energii (by nie rozładować akumulatora) można z niego wyjść za pomocą Lexia

    Już doczytałem, lub wychodzi się z niej po odpaleniu silnika czy tak?
    wolf16 wrote:
    ad4 bsi programuje się jeden raz

    A jak zamontuje inne Bsi czy przejdzie teletransmisja?
    wolf16 wrote:
    ad6 zależy od wersji oprogramowania BSI

    Proszę o jakiś przykład i wzór formatu zapisu kluczy.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    thomas48
    Level 17  
    georgesgr wrote:
    Reszta, to elektronika/informatyka na poziomie innnym, niz naprawa samochodu oraz inwestycje w "reverse egineering", bardzo kosztowne w czas, sprzet i czesci. Daj wiec sobie spokoj lub znajdz powaznego podwykonawce. Watpie, aby ktos, kto zainwestowal, podzielil sie tutaj z toba zdobyta wiedza...


    Proszę przeczytać pierwszy post!
    Mam zamiar zdobyć tą wiedzę i potrzebny sprzęt i nieważne ile bedzię stać to auto.
    Po to jest forum aby zadawać pytania.
    Wystarczy że każdy coś podpowie + własne doświadczenie + ćwiczenia.
    Nikt takiej wiedzy nie wyssał z mlekiem matki! każdy ją w jakiś sposób zdobył.
    Proszę sobie darować takie wpisy!!!
    Moderated By Pawel wawa:

    Radzę znacząco zmienić ton. Porównać ilość osób, którym pomogło się samemu, a którym pomógł Kolega George. Tobie też stara się pomóc. Roszczeniowy styl wypowiedzi tylko zniechęca fachowców do pomocy.

  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    thomas48 wrote:
    każdy ją w jakiś sposób zdobył.

    Więc idź na praktyki do dobrego elektryka samochodowego, o ile Cię zechce przyjąć, potyrasz nauczysz się będziesz czesał ''francje''.
    Innej drogi nie widzę.
  • #12
    thomas48
    Level 17  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Więc idź na praktyki do dobrego elektryka samochodowego, o ile Cię zechce przyjąć, potyrasz nauczysz się będziesz czesał ''francje''.
    Innej drogi nie widzę.


    Dziękuję za dobrą radę.