Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

światła długie w renault clio 1991 1,2

irekxx 22 Lip 2005 16:30 9245 12
  • #1 22 Lip 2005 16:30
    irekxx
    Poziom 10  

    sprowadziłem auto z Niemiec, stan idealny, jest tylko mały feler.
    -kontrolka postojowych się ledwo jarzy, ale swiatła są
    -światła mijania są ok, kontrolka pali normalnie
    -BRAK świateł długich, kontrolka też sie nie pali.
    -kierunkowskazy są, ale czy to lewy, czy prawy, zapalają sie obie kontrolki ( jak przy awaryjnych)
    - awaryjne są tez ok.

    Myslę,że to jakieś zwarcie, lub brak masy...proszę o podpowiedź od czego zacząć.
    Pozdrawiam!

    0 12
  • Relpol
  • #2 22 Lip 2005 16:35
    Jerzy100
    Poziom 22  

    Zacznij od lamp.Sprawdź połączenia ,masy. Jeżeli przyczyna będzie w innym miejscy to bynajmniej będziesz miał pewność, że lampy są OK. Sprawdź też przełączniki świateł przy kierownicy.

    0
  • Relpol
  • #3 22 Lip 2005 16:36
    Hucul
    Poziom 39  

    irekxx napisał:
    sprowadziłem auto z Niemiec, stan idealny, jest tylko mały feler.
    -kontrolka postojowych się ledwo jarzy, ale swiatła są
    -światła mijania są ok, kontrolka pali normalnie
    -BRAK świateł długich, kontrolka też się nie pali.
    -kierunkowskazy są, ale czy to lewy, czy prawy, zapalają się obie kontrolki ( jak przy awaryjnych)
    - awaryjne są tez ok.

    Myslę,że to jakieś zwarcie, lub brak masy...proszę o podpowiedź od czego zacząć.
    Pozdrawiam!



    Kontrolka postojowych u mnie też ledwo świeci to chyba norma
    kierunkowskazy mają kontrolkę tak skonstruowaną że wydaje się jakby paliły oba naraz
    długie - musisz sprawdzić przełącznik na kierownicy ( i jak dobrze pamiętam przekaźnik )

    0
  • #4 28 Lip 2005 23:50
    panjabi-mc
    Poziom 12  

    Ja tez sprowadziłem takiego clio i mam inny problem chyba jest namotane w podcisnieniach przy kolektorze i niewiem jak powinno być.
    Moj ma silnik 1,2 na wtrysku siemensa . czy poratujecie mnie jakimiś fotkami kolektora ssacego wraz z węzykami , bo skacze mi silnik jak niewiem na wolnych . dodam ze sprawdzilem wszystko co pomaga sterownikowi zbudowac mape . Stan jest taki ze silnik kroczkowy wariuje a auto ma za uboga mieszanke

    Pozdrawiam serdecznie

    1
  • #5 01 Sie 2005 09:13
    irekxx
    Poziom 10  

    Mam jeszcze takie pytanie: Pod maską z lewej strony (patrząc w kierunku jazdy) jest czarna puszka, a w niej dwa przekaźniki, listwa połączeniowa i oczywiście przewody. Czym sterują owe przekaźniki? Schemat niewiele wyjaśnia, a co więcej wydaje się, że ten model nie ma przekaźnika świateł.
    Natomiast w skrzynce bezpiecznikowej mam 5 gniazd na przekaźniki, tylko jedno jest faktycznie podłączone, ale nie ma w nim przekaźnika. To dokładnie środkowe gniazdo. Pytam w kontekście poprzedniego pytania, a dodatkowo doszła sprawa wycieraczek, które działają, ale zatrzymują się tak jak chcą. ( nie działa pierwszy bieg wycieraczek - czasowy )
    Brakuje czasowego przekaźnika? Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

    0
  • #6 01 Sie 2005 16:56
    Slawek J
    Poziom 30  

    Sprawdz przelacznik zespolony od wlaczania swiatel drogowych.

    0
  • #7 10 Sie 2005 08:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 10 Sie 2005 20:29
    irekxx
    Poziom 10  

    Okazało się, że jednak to przełącznik. Spytam, czy ktoś próbował naprawiać taki przełącznik? Wiem, że jest w zasadzie nierozbieralny (nity) ale podobno czasem warto pokusić się o naprawę. Korci mnie żeby go rozbebeszyć, ale boję się rozsypki sprężynek, styków, krzywek itp. Dodam,że przełącznik działa i wygląda jak "nowy", nie załącza tylko długich świateł.
    Pozdrawiam!

    0
  • #10 10 Sie 2005 21:24
    wloc
    Spec od samochodów

    kilka naprawiłem ale trzeba się trochę pomęczyć

    0
  • #11 15 Wrz 2005 12:37
    Xenomorph1
    Poziom 12  

    Witam.
    Mam taki sam problem z długimi w swoim Clio 1.2 z 1993r, wiem że na 100% jest to przełącznik i jest to dość częsta usterka. Podobno obudowa jest nitowana i raczej nie do naprawy ale skoro niektórym udała się naprawa to byłbym wdzięczny za wszelką pomoc. Tym bardziej że jazda staje się dość uciążliwa gdy długie nie zaskakują a jeśli już się włączą to po chwili gasną.

    Pozdrawiam.

    0
  • #12 15 Wrz 2005 12:53
    Maintenance
    Poziom 12  

    witam,

    1. kontrolka postojowek - tak ma byc - 1 zarowka dla kontrolki postojowek i mijania - masz najprostszy zegar - to normalne

    2. kierunki - kontrolka potwierdza tylko dzialanie - nie wskazuje czy wlaczasz lewe czy prawe - jest ok

    3. dlugie - typowa usterka reanult - nity sie rozwierca - calosc delikatnie rozbiera zebu nie pogubic "wnetrza". 1 na 5 daje sie naprawic - ale zywotnosc jest rozna - peka plastik odpowiedzialny za zalaczenie dlugich. Mozna kleic ale w zaleznosci od miejsca pekniecia pojawia sie problem elastycznosci polaczenia - zazwyczaj peka "na zgieciu" co powoduje ze po kilkunastu/dziescieciu przelaczeniach wszystko wroci. Jezeli jednak naprawa sie powiodla - zamiast nitow dlugie sruby M3 + nakretki i masz rozbieralny przelacznik. Proponuje wymienic na nowy - ori valeo to jakies 160 pln lub przerobic dlugie na osobny wlacznik. Aha - zeby wykluczyc inne usterki elektryki dlugich to przyciagnij wajhe do siebie (bez wlaczonych postojowek i mijania) - powinna zapalic sie kontrolka dlugich jak i same dlugie


    to na tyle
    pzdr

    0
  • #13 29 Paź 2005 15:12
    Qwai
    Poziom 10  

    Witam

    Przełącznika raczej nie daje się naprawić. Zwykle długie można włączyć gdy wyłączy się światła mijania dźwigienkę przyciągnie do siebie i przekręci z powrotem na mijania. Wtedy powinny się świecić długie, żeby wyłączyć trzeba zrobić odwrotnie. Jak widać z opisu jest to raczej kłopotliwe wiec lepiej kupić nowy przełącznik albo jak ktoś się trochę orientuje w elektronice zrobić prosty układzik i już nigdy sie nie zepsuje. Polecam drugi sposób bo przełączniki fabryczne psują sie bardzo często.
    Jeśli chodzi o kontrolki od kierunkowskazów zwykle można je bardzo prosto przerobić. Wystarczy zrobić przegrodę pomiędzy żarówkami (na która jest fabryczne miejsce) wsadzić dodatkowa żarówkę na którą tez jest miejsce a fabryczna przełożyć w miejsce obok. Wszystkie podłączenia i gniazdka na żarówki u mnie były zrobione fabrycznie :-)
    Pozdrawiam

    0