Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra G, Z16XE - Dawkowanie paliwa podczas hamowania silnikiem

asterix27 22 Paź 2018 12:49 7548 131
  • #121
    asterix27
    Poziom 19  
    Lambda oscyluje w zakresie 120 - 780 na wolnych obrotach, przy temperaturze roboczej silnika.
    Wtryskiwacze podmieniane, MAP podmieniany na taki sam jak miałem. Na obu to samo. Objawy faktycznie jakby coś było z mapem, ale przyglądałem się parametrom w różnych warunkach i nic niepokojącego map nie pokazywał. A jakie miałeś objawy że wymieniałeś MAPa. Czy był jakiś błąd? I jakiej firmy założyłeś ten nowy?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #122
    saklak
    Poziom 10  
    Generalnie jeżdżę na LPG (stag 4 eco plus) i szrpanie przy przyspieszaniu dokucza dosyć często z reguły pomaga kalibracja sterownika, wymiana/czyszczenie świec dużo dawało też zmniejszenie przerwy do 0.7mm(fabrycznie NGK BKR5EK mają chyba 0.8 albo nawet 0.9 ). Szarpanie to często znak że mieszanka jest za uboga z reguły jak zaczęło dokuczac to przełączałem na benzynę i auto śmigało.
    Kiedyś zauważyłem że na benzynie też auto nie chce przyspieszać objawy były takie że właśnie silnik reagował z opóźnieniem na wciśnięty gaz, chciałem np przyspieszyć a on tak do 4 tys nie mógł sie zebrać (jak się już zebrał to jakoś szedł ) czasem stojąc na światłach potrafił wejść na 1,5 2 tys obrotów tak z niczego. Początkowo nie podejrzewałem MAP sensora bo na torque widziałem że odczyty sie zmieniały jak wciskałem gaz. Rozebrałem wtedy cały dolot i złożyłem na nowo (2 nowe uszczelki kolektora + uszczelnienie rezonatora) wyczyścilem przepustnicę i po złożeniu było tak samo aż któregoś dnia przestał w ogóle reagować na pedał gazu na benzynie. Wolne obroty były w porządku po wciśnięcu gazu silnik tylko bardziej sie trząsł i krztusił po przerzuceniu na gaz chodził w miarę normalnie, odpiąłem wtyczke od MAP sensora i zachowanie było dokładnie takie samo (oczywiście wyskoczyły błędy) ale silnik pracował tak samo. Po wymianie ciągnie płynnie od dołu wg mnie ten czujnik zanim padnie na dobre reaguje z opóźnieniem. Kupiłem w Intercarsie ale nie pamiętam marki coś koło 160PLN.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #123
    asterix27
    Poziom 19  
    No tak, tylko że jak odepniesz MAP to po odpaleniu silnik zgaśnie. To jak to sprawdziłeś? Nie pojedziesz tak bo będzie gasł. A czy miałeś błędy przed odpięciem MAPa? U mnie nie ma objawów z samoczynnym wchodzeniem na obroty, jedynie po odpaleniu ciepłego silnika obroty spadają tak do ok. 720 po czym sterownik reaguje i wracają do normalnych 750 i oscylują w zakresie 750-810 (do tego wspominane wahanie STFT).

    I jeszcze jedno: Czy podczas przyspieszania z uszkodzonym MAPem miałeś takie dziwne terkotanie silnika? Takie jakby buczenie? Zamiast iść płynnie jak burza, to tak dziwnie buczy. Tak jakby spalanie stukowe z ubogiej mieszanki (jak już wspominałem mało pali). Komputer podkładowy pokazuje średnie spalanie 6,2l/100km.
  • #124
    saklak
    Poziom 10  
    mój z odpiętym MAP'em normalnie zapalił i pracował na wolnych obrotach tylko właśnie jak sie dodaje gazu (na postoju oczywiście) to właśnie zaczyna buczeć, trząść się a obroty nie rosną. Co do spalania to komuter pokładowy mam własnej konstrukcji więc jego wskazania nie są wiarygodne a za mało jeżdżę na benzynie żeby to określić.
  • #125
    asterix27
    Poziom 19  
    Aaaa to bardzo dziwne. Mój gaśnie bez MAPa. Sterownik nie radzi sobie z brakiem informacji o podciśnieniu w kolektorze ssącym i gasi silnik. Może kwestia softu. Bardzo dziwne.
    Z kolei mój odpala z odpiętym czujnikiem położenia wału korbowego, tylko że wtedy chodzi jak traktor. Słyszałem że niektóre Z16XE nie odpalają z odpiętym czujnikiem wału. I bądź tu mądry.
  • #126
    chisel
    Poziom 27  
    To może jakbyś miał dostęp do opcoma to nagraj film pokazujący wszystkie live data. Wtedy może coś się wyłapie.
  • #127
    saklak
    Poziom 10  
    Ku mojemu zaskoczeniu teraz bez MAP sensora dział inaczej niż wtedy. tym razem wchodzi na obroty na benzynie za to na gazie szarpie i trzęsie ale obroty sie zwiększają, zejście z obrotów też z podskokami i walką o utrzymanie wolnych obrotów. Szczególy można zobaczyć tutaj:
    https://www.youtube.com/watch?v=GBz-UnAvQWc
    Mimo wszystko polacałbym dorwać kogoś z oplem i namówić na krótką podmiankę. Yymiana czujnika b łatwa zwłaszcza w astrze (w zafirze przeszkadza troche podszybie) jak mi padł to podmieniałem z takim z astry H też z16xe tylko już nowszy i pasował. Sprawdziłbym auto z innym czujnikiem i czujnik w innym aucie.
  • #128
    asterix27
    Poziom 19  
    To niemożliwe że chodzi bez MAP sensora :) Aż sprawdzę jeszcze raz u siebie.

    Załóżmy że powinien działać bez MAPa, to skąd sterownik bierze sygnał zastępczy?
  • #129
    saklak
    Poziom 10  
    Zwróć uwagę że ja uruchamiam bez MAP sensora być może wypinałeś go na działającym silniku wtedy najprawdopodobniej sie udławił bo dostał skokowy sygnał. Co do sygnału zastępczego ECU zna prędkość obrotową, położenie przepustnicy skład mieszanki z obydwu sond lambda to już całkiem sporo. MAP sensor to przede wszystkim info o obciążeniu silnika. Na wolnych obrotach i postoju widocznie nie jest potrzebny.
    Jeśli sie zastanowić to powstaje pytanie po co w ogóle jakiś MAP sensor w zasadzie sygnał z sondy powinien wystarczyć żeby utrzymać mieszankę stechiometryczną i w stanie ustalonym być może tak by mogło działać (co widać na moim filmiku) tylko takie sterowanie w zamkniętej pętli byłoby pewnie zbyt wolne żeby nadążyć za zmianami warunków stąd dodatkowa korekta z MAP sensora pozwala szybciej zareagować ECU i wzbogacić przy gwałtownym przyspieszeniu. U Ciebie najwyraźniej nie zdąża.
  • #130
    asterix27
    Poziom 19  
    Faktycznie odpala bez MAPa, silnik chodzi tak samo na wolnych obrotach, jedyne czego nie ma to po odpaleniu tego zejścia do 720 obrotów, a z podpiętym MAP sensorem jest. Map sensor mam DELCO.
  • #131
    asterix27
    Poziom 19  
    Map sensor ma idealne napięcie na wolnych obrotach, książkowe, takie jak na wykresie w książkach. Tu nie ma czego szukać. Rozrząd też ok skoro map sensor pokazuje jak dla nowego silnika. Z elektryką wszystko w porządku, nie ma żadnego punktu zaczepienia. Zostaje jakaś usterka mechaniczna, ale też nie mam pojęcia jaka skoro silnik po remoncie, oleju nie bierze. Może po prostu nic się nie da z tym zrobić z racji tego że silnik już swoje przejechał (blisko 300kkm) i tak po prostu już pracuje. Silnik ma dość wysoką kompresję, po 17 barów na cylindrze, może to jest przyczyna. Z kolei w książkach podają że dla tego silnika jest 17 barów, a inni użytkownicy Z16XE mówią o kompresji 13-14 barów.
    Jedynie ten błąd ABS z którym muszę się zająć, ale to prawa przednia piasta.

    Myślę że czas zamknąć ten temat bo szkoda żeby zaśmiecał.
  • #132
    asterix27
    Poziom 19  
    Map sensor ma idealne napięcie na wolnych obrotach, książkowe, takie jak na wykresie w książkach. Tu nie ma czego szukać. Rozrząd też ok skoro map sensor pokazuje jak dla nowego silnika. Z elektryką wszystko w porządku, nie ma żadnego punktu zaczepienia. Zostaje jakaś usterka mechaniczna, ale też nie mam pojęcia jaka skoro silnik po remoncie, oleju nie bierze. Może po prostu nic się nie da z tym zrobić z racji tego że silnik już swoje przejechał (blisko 300kkm) i tak po prostu już pracuje. Silnik ma dość wysoką kompresję, po 17 barów na cylindrze, może to jest przyczyna. Z kolei w książkach podają że dla tego silnika jest 17 barów, a inni użytkownicy Z16XE mówią o kompresji 13-14 barów.
    Jedynie ten błąd ABS z którym muszę się zająć, ale to prawa przednia piasta.

    Myślę że czas zamknąć ten temat bo szkoda żeby zaśmiecał.

    Dodano po 57 [minuty]:

    Brak rozwiązania.