Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G, Z16XE - Dawkowanie paliwa podczas hamowania silnikiem

asterix27 11 Lip 2017 13:20 4131 108
  • #61 11 Lip 2017 13:20
    asterix27
    Poziom 19  

    Widać nikt. Byłem już u 2 elektryków i niczego nie znaleźli. Błędów też brak. Nikt nie potrafi ogarnąć prostego silnika? Może chociaż ktoś dysponuje schematami? Interesują mnie schematy przebiegu sygnału prędkości począwszy od lewego przedniego koła. Coś po drodze musi zakłócać ten sygnał że sterownik dostaje niepełne bądź nieprawidłowe info o prędkości stąd szarpanie i dawkowanie paliwa czasami. Nieraz wrażenie jakby sam przyspieszał i hamował itd. Może jest ktoś ze Śląska kto by ogarnął temat?

  • #62 11 Lip 2017 15:27
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Schematy samego silnika są ogólnie dostępne co do sygnału prędkości to sam czujnik jest podpięty pod sterownika ABS-u a on później daje wspólny sygnał o prędkości dla pozostałych układów.

  • #63 11 Lip 2017 20:55
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Uszkodzone ECU. Jakie są korekty. Czy zmieniają się jak się rozgrzewa?

  • #64 11 Lip 2017 21:02
    asterix27
    Poziom 19  

    Chciałbym żeby to było uszkodzone ECU, ale to niestety nie ECU. Korekty długoterminowe ok. 5 na plusie, nie zmieniają się w zależności od temperatury silnika.
    Proszę mi wierzyć że wymieniłem i zrobiłem już wszystko co jest typowe dla takich objawów w astrze G. Problem jest nietypowy, a czuję że to będzie pierdoła tylko trzeba znaleźć igłę w stogu siana. Niestety ze strony sterownika zero podpowiedzi, nie chce wywalić jakiegoś błędu, coś podpowiedzieć, nic. Wszystkie parametry wzorowe a szarpie.

  • #65 11 Lip 2017 21:12
    Łukasz.K
    Poziom 21  

    Może to czujnik położenia wału albo przepustnicy, bo na mój gust to paliwo powinno być odcinane gdy są za duże obroty silnika przy zamkniętej przepustnicy.

  • #67 11 Lip 2017 21:19
    asterix27
    Poziom 19  

    Może :) Podmieniłem już 2, mogę trzeci :)

    Znalazłem osobę z takim samym silnikiem, jezdziła przez tydzień z podłączonym laptopem, za każdym razem paliwo było odcinane a dawkowane dopiero przy obrotach 1200 - tak jak być powinno. Zdobyłem logi z tamtego samochodu. Nie ma nic niepokojącego oprócz jednej rzeczy - u mnie na wolnych obrotach, silnik rozgrzany do temperatury roboczej, przepustnica jest otwarta 6-7 % a u niego w takich samych warunkach 4%. I to nie wina przepustnicy, podmieniłem i na drugiej identyczne. ECU trzyma ją w takiej pozycji bo coś mu każe tak robić. Tylko co. I czy taka różnica to duża różnica?

  • #69 11 Lip 2017 21:22
    asterix27
    Poziom 19  

    Nie mam, przyznaję, dlatego też korzystam z pomocy fachowców z odpowiednim sprzętem, którzy także nic nie poradzili.

  • #70 11 Lip 2017 21:22
    Łukasz.K
    Poziom 21  

    Pewnie większe obciążenie Twojego silnika każe mu tak robić a skoro silnik po remoncie to może, jeszcze nie dotarty albo jakieś odbiorniki elektryczne czy jakieś większe opory mechaniczne silnika albo przepustnica bardziej otwarta dlatego że gdzieś wspomniane kable od czujnika przepustnicy albo położenia wału albo pedału gazu, (nie wiem czy w Twojej astrze jest gaz na linkę czy na potencjometr) nie łączą albo zwierają z masą, bo o masowaniu coś mówiliście wcześniej.

  • #71 11 Lip 2017 21:25
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Łukasz.K napisał:
    może przepustnica bardziej otwarta dlatego że gdzieś wspomniane kable od czujnika przepustnicy albo położenia wału nie łączą albo zwierają z masą


    Nierealne algorytm sterowania prądem przepustnicy jest tak skomplikowany że prędzej trafisz 6 w totaka niż przypadkowe zwarcie utrzyma przepustnice w ryzach.

  • #72 11 Lip 2017 21:27
    asterix27
    Poziom 19  

    Ponadto wydaje mi się że każde zwarcie wywali jakiś błąd.
    Co do pedału gazu - podmieniany.

  • #73 11 Lip 2017 21:32
    Łukasz.K
    Poziom 21  

    To na moje oko gdzieś kable w Twojej instalacji nie łączą albo zwierają z masą lub między sobą, bo skoro wszystko wymieniane to to nie może nie działać w takim układzie. Czuje się że coś tam nie łączy skoro są takie objawy.

  • #74 11 Lip 2017 21:51
    asterix27
    Poziom 19  

    Najlepszy elektryk w okolicy nie ogarnął, to ja już nie wiem kto ogarnie. Chyba że jednak nie jest najlepszy.
    Też się skłaniam ku tezie jakby to jakiś odbiornik elektryczny powodował to że ta przepustnica jest bardziej otwarta (coś jak np. włączona klima, tylko że jest wyłączona)

    Dodano po 15 [minuty]:

    Czy mogę jakoś w bezpieczny sposób odłączyć klimę? Klima manualna. Który bezpiecznik wyciągnąć lub co zrobić?

  • #75 11 Lip 2017 22:02
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    asterix27 napisał:
    przepustnica jest otwarta 6-7 % a u niego w takich samych warunkach 4%. I to nie wina przepustnicy, podmieniłem i na drugiej identyczne. ECU trzyma ją w takiej pozycji bo coś mu każe tak robić.
    Pozycja przepustnicy jest odczytywana z potencjometrów. Skoro nie może otworzyć mniej to wina ECU. Albo raczej źle odczytuje pozycje i przelicza na 6% zamiast 4%.

  • #76 11 Lip 2017 22:10
    Łukasz.K
    Poziom 21  

    Na biegu jałowym otwarcie przepustnicy raczej nie jest odczytywane z pedału przyspieszenia tylko dobierane przez komputer aby utrzymać określoną wartość obrotów silnika. Nie może otworzyć mniej, bo wtedy obroty by spadły poniżej zaprogramowanej wartości.

  • #77 11 Lip 2017 22:12
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Kolego Lukasz.K chyba nie wiesz o czym mówisz.

  • #78 11 Lip 2017 22:37
    jack63
    Poziom 41  

    Mam bardzo podobny silnik Z14XE. Z tego co pomiętam na biegu jałowym otwarcie przepustnicy odczytywane opcomem było 6 - 7 stopni. Jednak to mniej istotne.
    Też miałem problem ze zbyt powlnym schodzeniem z obrotów po naciśnięciu sprzęgła. Nie mam wyłącznika przy sprzęgle. Pomógł, choć nie do końca, "remont" EGRa. Zuważyłem, że hamowanie silnikiem nie następuje natychmiastowo, ale po chwili od zjęcia nogi z pedału gazu. Ten typ tak chyba ma. Natomiast naciśnięcie hamulca, byle zwarły się styki wyłącznika przy hamulcu, powoduje natychmiastową odcinkę.
    Jednak nigdy nie doświadczyłem takich objawów jak autor tematu. Tzn prawie kangura.
    Proponuję sprawdzić:
    EGR
    Zaworek odwietrzania baku i wężyki idące do przepustnicy
    Szczelność serwa i jego wąż. Pędzelek umoczony w benzynie i smarowanie nim podejrzanych na okoliczność fałszywego powietrza miejsc.

  • #79 12 Lip 2017 08:05
    Łukasz.K
    Poziom 21  

    Zdaje się że kolega nie napisał czy sprawdzał czujnik położenia wału, jego przewody i połączenia. Wychodzi na to, że komputer ma dane że są za niskie obroty dlatego nie odcina dopływu paliwa, a za te dane jest odpowiedzialny czujnik położenia wału. Apropo, jak przy remoncie nie były wymieniane tłoki i blok szlifowany, to one mogą być przyczyną że przepustnica jest otwarta na 6 a nie na 4, dlatego że wymiana pierścieni to nie remont tak przy okazji i się nie powinno tego robić bez wymiany tłoków i szlifowania bloku chyba że ktoś chce wierzyć w cuda!!!. Wymiana samych pierścieni tylko pogorszy osiągi silnika !!!. To dolewanie paliwa co kolega napisał przy gazowaniu to może po prostu wgrany program w komputer który zapobiega zgaśnięciu silnika przy gwałtownym zmniejszaniu prędkości obrotowej. Trzeba by porównać ze sprawnym żeby mówić że coś jest źle. Jak jeden kolega napisał. Ja bym sprawdził lub od razu wymienił wszystkie przewody od instalacji paliwowej, powietrznej, podciśnieniowej a później jak dalej nie będzie działać to i od elektrycznej wokół silnika, bo w innym wypadku to teraz pozostaje tylko szukanie usterki przez kogoś kto bardzo dobrze wie jak działa Twój silnik. A czy pompa paliwa była wymieniana? Jeden z kolegów napisał żeby nie ruszać drugiej sondy lambda, ale jak jechać po całości, to po całości, bo inaczej nigdy nie będziesz miał pewności co jest przyczyną. Ja bym i drugą sondę wymienił i sprawdził przewody od niej. Nie powinieneś pisać że wszystko sprawdzałeś skoro nie sprawdzałeś drugiej sondy lambda choć to pewnie nie ona jest winna, dlatego że wprowadzasz ekspertów w błąd i w ten sposób nie znajdziesz co jest nie tak. Jak się wszystko wymieni to musi działać. To nie "Z Archiwum X" tylko Opel Astra.

  • #80 12 Lip 2017 09:19
    asterix27
    Poziom 19  

    Podpiąłem dzisiaj pod komputer. Ostatnio podpinałem kilka dni temu i nic nie było a dzisiaj szok. W sterowniku silnika są zapisane następujące błędy o statusie „nieobecne”. Nigdy wcześniej tych błędów nie miałem, a wreszcie coś pokazał:

    P1612 Immobiliser No or Wrong Signal – Not present
    P0650 Malfunction Indicator Lamp Voltage Low – Not Present
    P0460 Fuel Level Sensor Circuit Low Input – Not Present

    Od czego zacząć? Podejrzewam że 1 błąd może mieć jak najbardziej coś wspólnego z szarpaniem. Jak na razie wszystkie kontrolki działają, ale widać że coś powoli zaczyna się sypać.

  • #81 12 Lip 2017 09:40
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    ALe co jedziesz puszczasz gaz za chwile dodajesz go i szarpie czy nie schodzi z obrotów?

    No niby jak ma zejść z obrotów jak auto kręci silnikiem siłą rozpędu.

  • #82 12 Lip 2017 11:06
    asterix27
    Poziom 19  

    Cieszy mnie fakt że wreszcie pojawiły się po wielu miesiącach jakieś błędy i będzie można mam nadzieję zakończyć sprawę oraz wreszcie samochód będzie jeździł jak rakieta.

  • #83 12 Lip 2017 20:12
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    To są błędy związane prawdopodobnie z za niskim napięciem, nie maja nic tematu.

  • #84 19 Lip 2017 09:08
    asterix27
    Poziom 19  

    Może opiszę pokrótce w czym jest problem. Na wstępie dodam że błędów nie ma żadnych (te które się na chwilę pojawiły to raczej jakiś przypadek, nie mają nic wspólnego z problemem). Moim zdaniem jest coś nie tak z mieszanką albo z zapłonem (lekko opóźniony albo przyspieszony). Pomijając już dawkowanie paliwa podczas hamowania silnikiem, silnik nie pracuje do końca dobrze na biegu jałowym. Lekko nim trzęsie, te drgania lekko czuć np. na kierownicy (kiedyś tego nie było) i silnik tak dziwnie buczy, co słychać w kabinie (kiedyś tego nie było). Na biegu jałowym, silnik rozgrzany, spalanie chwilowe oscyluje od 0,7l/h do 0,9 l/h. Kiedyś było równe 0,8 l/h. Wówczas gdy jest 0,7 l/h ECU „dolewa” paliwa (korekty krótkoterminowe +2). Wówczas gdy jest 0,9 l/h, ECU „odejmuje” paliwa (korekty krótkoterminowe -2). Widać więc że ECU cały czas delikatnie koryguje mieszankę na jałowym, stąd pewnie to trzęsienie i drgania. Gdy jest 0,8 l/h, korekta 0. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł gdzie szukać? Co może powodować takie zachowanie ECU?

  • #85 01 Lut 2018 18:35
    Artuss26
    Poziom 6  

    Kolego, sprawdź jeszcze czy nie przestawiło Ci się koło pasowe wału, napędzające alternator. Jak odkręcisz śrubę od koła tam zobaczysz, że na kole jest wycięcie a na zębatce wału silnika po której pracuje pasek rozrządu jest wypustka. One muszą ze sobą pasować. Ja tak miałem takie same objawy okazało się, że albo ja źle przykręciłem koło pasowe albo sam osię przestawiło i nie było w tych miejscach. Na kole tym są "koronki" z których czyta czujnik położenia wału i podaje impulsy na moduł zapłonowy. Ogólnie mówiąc masz przestawiony zapłon o tyle. Piszę to z doświadczenia.

  • #86 01 Lut 2018 18:42
    asterix27
    Poziom 19  

    U mnie czujnik położenia wału jest w innym miejscu.

  • #87 01 Lut 2018 19:56
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    W Z16Xe czujnik położenia wału jest w bloku w okolicy koła zamachowego i czyta sygnał z koronki na przeciwwadze wału korbowego, no chyba że tak jak ja zamieniłem blok na x16xel i musiałem zamontować czujnik na kole pasowym.

  • #88 21 Kwi 2018 18:26
    asterix27
    Poziom 19  

    Problem nadal nie rozwiązany. W międzyczasie spotkałem się z opiniami że dawkowanie paliwa podczas hamowania silnikiem to normalna rzecz w tym silniku ze względu na ochronę katalizatora przed przegrzaniem. Dziwne jest tylko to że pytałem kilku innych użytkowników Z16XE i u nich odcina. Czy ktoś spotkał się z taką opinią?

  • #89 03 Maj 2018 19:43
    asterix27
    Poziom 19  

    I po wielu analizach udało się dojść do tego że to dawkowanie paliwa w moim przypadku to normalna rzecz i przyczyny szarpania trzeba szukać gdzie indziej.

  • #90 03 Maj 2018 19:47
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    asterix27 napisał:
    I po wielu analizach udało się dojść do tego że to dawkowanie paliwa w moim przypadku to normalna rzecz i przyczyny szarpania trzeba szukać gdzie indziej.

    No 14 miesięcy , a problem nadal nie rozwiązany, tylko kto teraz za to beknie????

    Szukanie problemu na siłę.