Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metalwork
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

[Rozwi您ano] Opel Astra G, Z16XE - Dawkowanie paliwa podczas hamowania silnikiem

asterix27 03 Maj 2018 20:05 5592 131
  • #91 03 Maj 2018 20:05
    asterix27
    Poziom 19  

    Szarpie nadal, wi璚 problem nierozwi您any, tylko przyczyna jest inna. Szarpie jak diabli na zimnym, przy schodzeniu z obrot闚, w okolicach 1500 i nie ma na to 瘸dnego rozwi您ania.

  • Metalwork
  • #92 03 Maj 2018 20:52
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    asterix27 napisa:
    Szarpie jak diabli na zimnym, przy schodzeniu z obrot闚, w okolicach 1500 i nie ma na to 瘸dnego rozwi您ania.

    ALe jak to si objawia , bo jezdzi貫m 1000 aut i nie spotka貫m takiego czego 瞠by po puszczeniu gazu silnik szarpa.

    Jedynie jak gaz strzela w kolektor , wtedy szarpie bo silnik ga郾ie na sekunde lub dwie.

  • #93 03 Maj 2018 21:04
    asterix27
    Poziom 19  

    Objawia to si w nast瘼uj帷y spos鏏:

    https://drive.google.com/file/d/1uxxQzCcHfQeg9-kC4JF0JRFaWuAcEqCx/view?usp=drivesdk

    Szczeg鏊nie widoczne na pocz徠ku filmu. To skakanie wskaz闚ki obrotomierza przy schodzeniu z obrot闚 to w豉郾ie szarpanie. Tu akurat s豉bo skacze, ale czasami tak narywa ca造m samochodem 瞠 mo積a z瑿y straci. Zawsze na zimnym I zawsze w okolicach 1500 obrot闚.

  • #94 03 Maj 2018 21:44
    helmud7543
    Poziom 42  

    asterix27 napisa:
    Problem nadal nie rozwi您any. W mi璠zyczasie spotka貫m si z opiniami 瞠 dawkowanie paliwa podczas hamowania silnikiem to normalna rzecz w tym silniku ze wzgl璠u na ochron katalizatora przed przegrzaniem. Dziwne jest tylko to 瞠 pyta貫m kilku innych u篡tkownik闚 Z16XE i u nich odcina. Czy kto spotka si z tak opini?

    Tak, nazywa si to dopalaniem katalizatora, nie wiem tylko jakie pomiary ECU bierze pod uwag aby w陰czy/wy陰czy t funkcj. Niekt鏎e auta to maj. Mam to samo w Toyocie Yaris 1.0, tylko, 瞠 jest regularne - wyst瘼uje zawsze, kiedy mocno obci捫 silnik (d逝窺za jazda z pr璠ko軼i powy瞠j 110 km/h lub jazda pod g鏎k) - utrzymuje wtedy wtrysk przez kilka minut, potem znowu odcina paliwo przy puszczeniu gazu. I nie powoduje szarpania. Przeanalizuj jeszcze raz Twoje posty, ale tam trzeba diagnosty, kt鏎y na podstawie tych wszystkich danych co ustali, na forum to raczej za bardzo subtelna usterka 瞠by鄉y znale幢i. Masz rozjechane dawki ale to mo瞠 by spowodowane 1001 przyczynami.

  • Metalwork
  • #96 04 Maj 2018 07:29
    asterix27
    Poziom 19  

    helmud7543 napisa:
    Masz rozjechane dawki ale to mo瞠 by spowodowane 1001 przyczynami.


    Sugerujesz 瞠 co nie tak z mapami paliwa?

  • #97 04 Maj 2018 07:32
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ale co wypadaj zap這ny czy jak? Wymienia貫 鈍iece, mierzy貫 kompresje, ma to LPG?

  • #98 04 Maj 2018 08:00
    asterix27
    Poziom 19  

    Nigdy b喚d闚 zwi您anych z wypadaniem zap這n闚 nie odnotowa貫m. 安iece wymieniane wielokrotnie. Brak LPG. Kompresja po remoncie silnika idealna, zreszt przed i po remoncie silnika problem wyst瘼owa. Walcz ju z tym baaaardzo d逝go, kilka lat.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Prosz o ogl康ni璚ie za陰czonego filmiku. To skakanie wskaz闚ki obrotomierza przy hamowaniu silnikiem to takie skokowe dawkowanie paliwa. Tyle zdiagnozowa貫m. Co zmusza sterownik aby podlewa paliwo i nast瘼uje „瘸bkowanie” samochodu Dzieje si to w open loop, czyli sonda lambda jeszcze nie pracuje. W closed loop jest znacznie lepiej gdy podejrzewam 瞠 lambda to koryguje i to szarpanie jest 豉godniejsze i mniej zauwa瘸lne (szarpnie przy depni璚iu i puszczeniu gazu). Co jeszcze ciekawsze korekty paliwowe nie wskazuj na jakikolwiek problem. D逝gie s na poziomie ok. +3, kr鏒kie wahaj si -2 do +2.Takie narywanie wyst瘼uje tylko na zimnym. W open loop sterownik bierze dane z map paliwa, co faktycznie sugerowa這by problem z mapami. Tylko jaki?
    Do tego wszystkiego paradoksalnie samoch鏚 bardzo ma這 pali. W cyklu mieszanym ok.6.2l/100km. Do tego to wspomniane ju przeze mnie d逝gie gazowanie na postoju powoduje pojawianie si b喚d闚 zwi您anych z ubog mieszank, co uk豉da si w jak捷 ca這嗆. 疾by te b喚dy uzyska, musz naprawd bardzo d逝go gazowa na postoju. W czasie normalnej eksploatacji b喚d闚 瘸dnych.
    To wszystko co uda這 si zdiagnozowa. Mo瞠 teraz jakie pomys造?

  • #99 04 Maj 2018 08:31
    helmud7543
    Poziom 42  

    asterix27 napisa:

    Sugerujesz 瞠 co nie tak z mapami paliwa?

    Tak, tylko to jest efekt ko鎍owy jakiej usterki, mo瞠 nieszczelno軼i (b喚dy, kt鏎e wskaza貫 na pocz徠ku, je郵i nie s wynikiem zajechanych sond to w豉郾ie rozjechanych map). Tu naprawd trzeba dobrze przejrze Live Data i najlepiej por闚na z innymi. Spr鏏uj podsumowa jak to wygl康a, mo瞠 kto z mechanik闚 wpadnie genialnie na pomys co to mo瞠 by.
    Otwarcie przepustnicy o 2% wi璚ej ni u kogo tam nie jest dziwne - wystarczy mocniej zu篡ty silnik albo odwrotnie - z niewielkim przebiegiem/tu po remoncie i ciasno spasowany, b康 nie w pe軟i na豉dowany aku (elektryka potrafi przydusi silnik) i musi da wi璚ej mieszanki 瞠by utrzyma zadane obroty. No chyba, 瞠 i obroty ma inne.
    Drgania na wolnych obrotach i wahania korekt (zamiast z豉pa 鈔edni rzuca raz wi璚ej raz mniej) w teorii sugeruje nieszczelno嗆 w dolocie lub problem z sondami/katalizatorem - sterownik pr鏏uje zrobi fabryczne, idealne dla tego auta spaliny, ale co skoryguje to mu wychodzi poza zakres i wraca w drug stron. O ile oczywi軼ie te wahania nie s naturalne dla tego sterownika (stabilno嗆 poszczeg鏊nych parametr闚 zale篡 od tego jak sobie to producent zaprogramowa). Trzeba por闚na z innymi, je郵i u innych jest stabilnie to dopiero szuka usterki.
    Objaw szarpania w pierwszej kolejno軼i wskazuje na potencjometr peda逝 gazu (zdaje si, 瞠 u Ciebie elektroniczny, je郵i ma link - cho熲y kr鏒k do potencjometru - zobacz czy gdzie nie zacina, czy nie jest za mocno napi皻a), czujnik po這瞠nia przepustnicy, je郵i u Ciebie bierze sygna te ze sprz璕豉 i hamulca - to te elementy do sprawdzenia - komputer i patrze co i jak widzi ECU. Mo瞠 jest gdzie przeskok, co nie 陰czy, nie wiem. Je郵i jest to powi您ane z brakiem odci璚ia wtrysku przy hamowaniu silnikiem to mo瞠 jednak widzi wci郾i皻y nieco peda gazu. Albo przepustnic widzi w nieprawid這wym po這瞠niu. Bo funkcji dopalania katalizatora dobrze nie znam i nie wiem co bierze pod uwag 瞠by j w陰czy - to w dalszej kolejno軼i.
    Dok豉dne sprawdzenie szczelno軼i i wymiana wszystkich podejrzanych w篹y - u mnie (BMW e46 silnik M43) wystarczy brudny kapturek bagnetu oleju (niewielka nieszczelno嗆 na bagnecie) oraz lekko przepuszczaj帷y termostat 瞠by obroty przysiada造 podczas jazdy prawie do zga郾i璚ia i wy鈍ietli check engine oraz wywali b喚dy sondy. Ponad rok szukania z wyrokiem, 瞠 tak ma by i nic nie zrobimy, zdiagnozowane przypadkowo. A spalanie mia dobre, osi庵i dobre i spaliny - mimo kontrolki MIL - te dobre. Tak瞠 du穎 nie trzeba. Twojego silnika nie znam, teoretycznie nieszczelno嗆 nie powinna powodowa szarpania akurat, ale warto to sprawdzi.
    Je郵i w parametrach wszystko ok a nadal szarpie to mo瞠 sam sterownik niesprawny - da這by rad podmieni?

    Og鏊nie taki objaw jak u Ciebie da si wywo豉 w niekt鏎ych autach, trzymaj帷 przepustnic zaraz za po這瞠niem spoczynkowym, w pozycji jak tylko zaczyna reagowa (w wielu autach to przej軼ie od zera nie jest p造nne) jad帷 na takim biegu, 瞠 obroty oscyluj na granicy odci璚ia wtrysku po zdj璚iu nogi z gazu. Mo瞠sz mie nieszczelno嗆 kt鏎a tak wp造wa na korekty 瞠 sterownik nie jest w stanie p造nnie przej嗆 z obrot闚 wymuszonych przez kierowc na obroty ja這we wymuszone tylko przez sterownik, mo瞠sz mie co nie tak z jakim czujnikiem - widzi peda gazu b康 przepustnic skokowo, nie widzi po這瞠nia spoczynkowego gazu b康 jakie nieprawid這we sygna造 z innych czujnik闚. Ostatecznie problem z samym ECU.
    Brak odcinki wtrysku mo瞠 by powi您any z szarpaniem (jak widzi lekko wci郾i皻y peda gazu itp) to nie chce odci望, a mo瞠 by wspomnianym wcze郾iej dopalaniem katalizatora (nie wiem jakie sygna造 z jakich czujnik闚 go wyzwalaj, trzeba szuka, pyta). Generalnie, o ile masz tak funkcj, powinna ona dzia豉 po mocniejszym obci捫eniu silnika i wy陰czy si po kilku minutach nie obci捫aj帷ej jazdy. Ale to jest temat w drugiej kolejno軼i.
    Gazowanie na postoju nie wydaje mi si miarodajne - to nie jest spos鏏 pracy do jakiego zosta zaprojektowany i nie wiem czy ma warto嗆 diagnostyczn.

  • #100 04 Maj 2018 08:53
    asterix27
    Poziom 19  

    Je瞠li to problem z mapami to ich reset powinien da odpowied . Zanim si znowu rozjad z jakiej przyczyny, samoch鏚 powinien przez jaki czas chodzi idealnie. Czy dobrze my郵?

  • #102 04 Maj 2018 09:23
    asterix27
    Poziom 19  

    Lambdy nowe BOSCHa, ECU podmieniane kilka lat temu na nowe, peda gazu podmieniany, przepustnic mam chyba ze 4.

    Korekty paliwowe i wskazania map sensora nie sugeruj 瞠 s jakie nieszczelno軼i, a wr璚z 瞠 silnik jest w doskona貫j kondycji.

    Je瞠li chodzi o korekty kr鏒koterminowe -2 do +2 na wolnych obrotach to nie mo瞠 tak by. Ma by 0. Kiedy tak by這. I spalanie chwilowe ma by 0,8l/h a nie wahania 0,7-0,9. Po co takie korygowanie mieszanki na wolnych obrotach? To jest 幢e.

  • #104 04 Maj 2018 10:39
    asterix27
    Poziom 19  

    Czujnik temperatury powietrza te wymienia貫m na oryginalny kupiony w ASO. Nie zauwa篡貫m 瘸dnych anomalii w temperaturze powietrza. Jak silnik nagrzany to zawsze pokazuje wi瘯sz ni temperatura otoczenia. Jaz zimny to temperatura powietrza zbli穎na do temperatury otoczenia.

  • #106 04 Maj 2018 10:46
    asterix27
    Poziom 19  

    Oba wymienione :)

    Czujnik wa逝 kupi貫m w ASO, ale czujnik wa趾a faktycznie na szrocie. I tu znowu pojawia si "mo瞠". W ten spos鏏 zaczn kolejn rund podmian :)

    Sygna逝 od klimy nie odpina貫m, bo nie chyba nie ma takiej mo磧iwo軼i. Te korekty na postoju wskazuj faktycznie jakby sterownik dostawa info o jakim obci捫eniu (np. klim). A jak t klim od陰czy?

  • #107 04 Maj 2018 10:52
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Obci望 przew鏚 przy wtyczce od ECU, dolna kostka, pin 45, przew鏚 chyba czarno-zielony.
    Ja bym zrobi tak jak ju sugerowa貫m, czyli wymieni ca豉 wi您k od silnika, albo przynajmniej zdemontowa t, usun掖 oplot, przejrza dok豉dnie czy gdzie nie ma przetar b康 jaki podejrzanych uszkodze, owin掖 z powrotem ta鄉 parcian i dopiero zamontowa. W sumie ja tak u siebie zrobi貫m przy okazji wymiany silnika.

  • #108 04 Maj 2018 14:29
    asterix27
    Poziom 19  

    Klimatyzacji nie u篡wam od dawna bo jest nieszczelna, ale ostatnio sprawdza貫m dzia豉nie przycisku. ECU widzi w陰czony i wy陰czony przycisk od klimy.

    Dodano po 3 [godziny] 25 [minuty]:

    Poddaje si. Nie warte to jest zachodu. Postanowi貫m je寮zi do upad貫go, a p騧niej zajecha na wag na skupie z這mu. My郵a貫m 瞠 poje盥輳 jeszcze ze 3-4 lata, ale chyba wcze郾iej si pozb璠 parcha.

  • #109 07 Maj 2018 19:53
    asterix27
    Poziom 19  

    Dzisiaj wyczai貫m 瞠 wyst瘼uje spalanie stukowe pod obci捫eniem. Jak mu mocno depn z niskich obrot闚 to zastuka. W momencie mocnego naci郾i璚ia na gaz wyst瘼uje szarpni璚ie i dopiero idzie. To by wyja郾ia這 jedn rzecz: w momencie gwa速ownego depni璚ia w gaz sterownik op騧nia zap這n bo wyst瘼uje spalanie stukowe i dlatego szarpie. Kompresja wysoka, po 17 bar闚 na cylindrze, z tym nic nie zrobi ale taka jest ksi捫kowa dla tego silnika. Mo瞠 to co jeszcze podpowie, co jeszcze sprawdzi?

  • #110 13 Wrz 2018 00:33
    Sanyo1991
    Poziom 1  

    Sprawdz co pokazuja czujniki abs podczas tego szarpania. Podejrzewam, ze odczytuja chwilowe blokowanie kola i nastepuje wtrysk paliwa. A bledu mozesz nie miec bo bledy absu same sie moga kasowac po przejechaniu paru metrow. Moze byc uszkodzony czujnik, zabrudzony pierscien abs albo wiazka. Rozrzad sprawdzany?

  • #111 13 Wrz 2018 22:18
    瘸這sna udr瘯a
    Poziom 32  

    Przypomnia這 mi si ze b陰d ubogiej mieszanki tak jak opisujesz 獞iczy貫m i okaza si winny sterownik.

  • #112 15 Wrz 2018 15:26
    asterix27
    Poziom 19  

    Mam od jakiego czasu b陰d prawego przedniego czujnika ABS. My郵isz 瞠 ten czujnik mia豚y a taki wp造w na mieszank paliwowo-powietrzn?

  • #113 19 Wrz 2018 15:26
    asterix27
    Poziom 19  

    Sprawdza貫m wczoraj. B喚d闚 w siniku 0, w ABS tylko ten z prawej piasty o statusie „nieobecny” czyli pewnie czujnik ju powoli pada, ale nie to jest przyczyn szarpania, spadku mocy i korekt mieszanki widocznych najbardziej na biegu ja這wym. Nadal nic. Nic ju nie robi, bo pomys堯w brak a mo瞠 kto co jeszcze wymy郵i. Na dzie dzisiejszy najbardziej widoczne objawy to:
    - korekty mieszanki na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku od -2 do +2. Nie powinno tak by
    - szarpanie przy hamowaniu silnikiem na zimnym silniku w okolicach 1500 obrot闚. Narywa mocno bud. Dawkowane jest wtedy do嗆 mocno paliwo. Po co? Nie wiem. Te szarpni璚ia to wtryskiwanie niepotrzebnych w tej sytuacji dawek paliwa
    - samoch鏚 jest generalnie s豉bszy w dolnym zakresie obrot闚.
    - szarpie przy ka盥ym mocniejszym dodawaniu i puszczaniu gazu, po depci璚iu w gaz chwila zastanowienia i dopiero do przodu ale jako powoli i mu這wato. Po odpuszczeniu gazu szarpni璚ie i zaczyna zwalnia.
    - co dziwne ma這 pali, ok. 6l/100 km w cyklu mieszanym
    - 鈍iece maj wygl康 jakby by豉 uboga mieszanka, jasnobr您owy nalot
    - czasami nie odcina paliwa przy schodzeniu z wysokich obrot闚, ale wystarczy musn望 peda gazu 瞠by to paliwo odci掖
    - czu delikatne drgania na kierownicy, dr捫ku zmiany bieg闚 na biegu ja這wym. Te drgania to pewnie efekt tych korekt paliwa. Sterownik ci庵le walczy z utrzymaniem prawid這wej mieszanki
    - nie spotka貫m nigdzie podobnego przypadku
    - mo瞠 kto jest ch皻ny na zdiagnozowanie przyczyny? Niby prosty silnik jako nikt nie potrafi i ka盥y mi m闚i 瞠 wszystko jest ok (elektrycy, mechanicy)

  • #114 19 Wrz 2018 20:50
    瘸這sna udr瘯a
    Poziom 32  

    Jaka jest lambda na analizatorze?

  • #115 22 Pa 2018 10:39
    saklak
    Poziom 9  

    Przeczyta貫m ca造 w徠ek i nie widzia貫m 瞠by kolega pr鏏owa podmieni modu cewek. Mo瞠 warto jeszcze tego spr鏏owa.

  • #116 22 Pa 2018 10:48
    asterix27
    Poziom 19  

    Cewek zap這nowych mam kilka. U篡wane, nowe: Delphi, Beru, GM.

    Co do spalin: s idealne.
    Parametry te idealne, jak w nowym silniku. Ci郾ienie w ss帷ym idealne, wi璚 to nie lewe powietrze.
    Jedyne co to te wahania korekt kr鏒koterminowych na wolnych obrotach. Ostatnio patrzy貫m to nawet -2 do +4 i d逝goterminowe na +5, ale przecie te +5 to te idealnie. Widywa貫m wi璚ej w tych silnikach a chodzi造 idealnie.

    Sprawa jest banalnie prosta dla kogo kto si zna: Trzeba znale潭 przyczyn tego wahania korekt, a zapewne i szarpanie zniknie. Problem w tym 瞠 nikt si nie zna.

    Jak s造sz gadk od elektryka kt鏎y pracuje w oplu: "Je瞠li b璠zie co nie tak, to sterownik to zaraz zasygnalizuje b喚dem, wi璚 wszystko jest w porz康ku, je寮zi" to mi r璚e opadaj.

  • #117 22 Pa 2018 11:47
    saklak
    Poziom 9  

    No to jaki beznadziejny przypadek :-(. Nie wiem czy ju kto wrzuca schemat. Dla zafiry jest tutaj:
    https://pl.scribd.com/doc/29238228/Electronic-Wiring-Diagram-Zafira-MY-2001
    astra to praktycznie to samo.
    U mnie (Zafira A Z16XE) korekty duuu穎 wi瘯sze wyst瘼uj bo mam LPG. Zdarza sie 瞠 poszarpie ale tylko przy obci捫eniu i tylko na gazie np ruszanie, wyjazd pod strom g鏎k (jak na zafire ten silnik jest po prostu za s豉by na dole).
    Nie wiem ja w Twoim aucie ale w moim fabrycznie nie wyst瘼uje EGR je郵i jest to mo瞠 mu si przyjrze ew za郵epic na pr鏏.
    Poza tym jeszcze bym sprawdzi odpowietrzenie zbiornika np je od陰czy na pr鏏 (Y5 na ww schemacie) albo za郵epic przew鏚 podci郾ieniowy do poch豉niacza opar闚 z tego co wiem zaw鏎 odpowietrzenia ma si otworzy w豉郾ie przy hamowaniu silnikiem (podobnie jak EGR) st康 te podejrzenia.

  • #118 22 Pa 2018 12:01
    asterix27
    Poziom 19  

    1.Je寮zi貫m ju z za郵epionym przewodem od poch豉niacza par paliwa (za郵epionym od strony przepustnicy oczywi軼ie). Zaw鏎 odpowietrzenia zbiornika otwiera si podczas ka盥ego dodawania gazu. Je瞠li hamuj silnikiem, a jest dawkowane paliwo, to te si otwiera.
    2.Mam soft bez EGR. EGR jest te dodatkowo za郵epiony.
    3.Jak silnik chodzi idealnie to "na dole" by這 ca趾iem nie幢e, a "na g鏎ze" (powy瞠j 4000 obr.) rakieta. Teraz na dole jest mu, a na g鏎ze jest dobrze. Z tym 瞠 podczas ka盥ego gwa速ownego dodania gazu jest szarpni璚ie, a tak瞠 podczas odpuszczania gazu. Po depni璚iu w gaz sterownik si zastanawia "co mam zrobi, acha, mam jecha do przodu. Kierowca depn掖 w peda gazu. I jedzie." Ta chwila zastanowienia to jest przyd豉wienie i szarpni璚ie. Puszczam gaz: "acha, kierowca zdj掖 nog z gazu, musz zareagowa". Szarpni璚ie i hamuje silnikiem.

  • #119 22 Pa 2018 12:04
    瘸這sna udr瘯a
    Poziom 32  

    Spaliny spalinami ale jak pokazuje lambd na analizatorze?

  • #120 22 Pa 2018 12:33
    saklak
    Poziom 9  

    W tym silniku jest raptem kilka czujnik闚 i element闚 wykonawczych z tego co widze wymienia貫 ju wszystko (no chyba o listwie wtryskiwaczy jeszcze nie by這 ale w徠pi 瞠by to by這 to).
    Op騧nienie reakcji/szarpanie to typowy objaw usterki MAP sensora (w ka盥ym razie u mnie po wymianie auto sta這 si wyra幡ie 篤awsze) ale ten temat widz ju by przerabiany.
    Zostaje jeszcze przejecha si np do niemiec i tam zatankowa do pe軟a na pusty zbiornik. Mam spore i uzasadnione podejrzenia 瞠 w pewnych rejonach Polski jako嗆 paliw jest fatalna niezale積ie od stacji, niestety w takim rejonie mieszkam i troch mnie i moich znajomych to ju kosztowa這.