Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia I 1,4 MPI 44kW 2000r - Duże spalanie i traci moc po zagrzaniu się.

soltys30 05 Mar 2017 14:48 10662 9
  • #1
    soltys30
    Level 2  
    Witam.

    Mam od 3 miesięcy samochód marki Skoda Fabia I 1,4 MPI 44kW (60KM) 2000r silnik AZF, dodam że sterownik silnika mam 047 906 033 J.

    Zaczęło mi przerywać auto i po jakimś czasie, gdy się nagrzeje to traci moc i dużo pali paliwa i falują obroty.

    Wykonane w chwili obecnej są takie nowe części:
    - zmieniona uszczelka pod zaworami bo ciekła,
    - wymieniony czujnik temperatury silnika wraz z całym termostatem bo był w częściach,
    - wymieniona pompa wody,
    - wyczyszczona przepustnica i ustawiona VAG,
    - wymienione nowe świece zapłonowe,
    -wymieniona sonda lambda przed katalizatorem na nową marki Bosh, bo stara pokazywała błędy w VAG,
    - wymieniony filtr powietrza,
    - wymieniono filtr paliwa.

    Obecnie nadal silnik dużo pali i jak się rozgrzeje to traci moc jest taki przymulony oraz falują minimalnie obroty.

    Dziwi mnie jedno że w tym silniku AZF chyba nie powinien być sterownik 047 906 033 J, tylko z literą K lub E na końcu, nie wiem czy to nie przyczyna moich problemów. Ale znów na początku po zakupie nieźle jeździł czasem przerywał jakby go zatykało.

    Proszę o pomoc może ktoś coś miał podobnego i może coś podpowiedzieć co dalej szukać.

    Dodam że podczas sprawdzania sond lambd skaczą bardzo jej wartości.

    Tutaj wynik z programu VAG:



    Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
    Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine
    Controller: 047 906 033 J
    Component: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ35
    Coding: 00021
    Shop #: WSC 35110
    TMBPH16Y92X044003 SKZ7Z0B1506372
    2 Faults Found:
    16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
    P0172 - 35-00 - -
    18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded
    P1612 - 35-00 - -
    Readiness: 0110 0101

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes
    Controller: 6Q0 907 379 C
    Component: ABS 5.7 FRONT V00
    Coding: 00044
    Shop #: WSC 13765
    2 Faults Found:
    01314 - Engine Control Module
    79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
    01314 - Engine Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 09: Cent. Elect.
    Controller: 6Q1 937 049
    Component: BORDNETZ-SG. 1S30
    Coding: 09235
    Shop #: WSC 13765
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Skipping Address 15-Airbags

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments
    Controller: 6Y1 919 880 Cu
    Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V08
    Coding: 16141
    Shop #: WSC 60309
    TMBNH46Y713139206 SKZ7Z0Y0665040
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 19: CAN Gateway
    Controller: 6N0 909 901
    Component: Gateway K<->CAN 1S30
    Coding: 00014
    Shop #: WSC 13765
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 44: Steering Assist
    Controller: 6Q0 423 156 E
    Component: Lenkhilfe 0001
    Coding: 00110
    Shop #: WSC 00000
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 46: Central Conv.
    Controller: 6Q0 959 433 A
    Component: 04 Komfortgerát 0002
    Coding: 00067
    Shop #: WSC 13765
    No fault code found.

    End --------------------------------------------------------------------------------------------------
  • #2
    1megan
    Level 13  
    Witam. Na początek sprawdził bym ciśnienie na cylindrach.
  • #4
    soltys30
    Level 2  
    A czy mogę prosić o wyjaśnienie bo nie bardzo wiem co to oznacza i co jest powodem: Zbyt bogata mieszanka.

    Oraz gdzie mogę w programie VAG na których kanałach, bankach sprawdzić te dwie wartości czasy wtrysków oraz ciśnienie paliwa.

    Pytam bo dopiero co kupiłem kabel i sprawdzałem pierwszy raz programem VAG i jeszcze do końca we wszystkim się w nim nie łapię.

    A dodam że auto było już u dwóch mechaników i ciągle ino wymieniają i nic to nie daje.
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    Ciśnienie sprawdzisz manometrem.
    Co do czasu wtrysku to szukaj gdzie jest opis "ms".
    Bogata mieszanka - zbyt dużo benzyny w stosunku do powietrza.
    Przyczyn może być kilka: nieszczelne wtryskiwacze, zbyt duże ciśnienie paliwa itd.
  • #6
    kkknc
    Level 43  
    16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
    To twój problem.
    A to możliwości.
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16556/P0172/000370
  • #9
    soltys30
    Level 2  
    No właśnie w tym problem że auto było już w 3 warsztatach i widać rezultaty jest gorzej niż miało być.

    Temu napisałem na forum bo myślałem, że ktoś podpowie, ale widzę że nikt nie chce pomóc powiedzieć gdzie dokładnie szukać.

    Moderated By Pawel wawa:

    Kolega przystopuje z tą postawą roszczeniową, dostał Kolega wszystkie wskazówki. Nie ma na kabelku guzika "Napraw pojazd"? Jeśli nie, pozostaje warsztat. Zamykam.

  • #10
    kkknc
    Level 43  
    To daj do 4. Chociaż bardzo wątpliwe by gdzie kolwiek był. Pokaż faktury za diagnozę z tych 3 warsztatów. Pomoc dostałeś i to pełną tylko trzeba mieć wiedzę by z niej skorzystać. Kupno fejsiku nie zrobi z ciebie fachowca.
    Jesteś na początku ścieżki diagnostycznej zacznij sprawdzać po koleji możliwe usterki i je eliminować. Zaczynają od najbardziej prawdopodobnych i najłatwiejszych. Skoda Fabia I 1,4 MPI 44kW 2000r - Duże spalanie i traci moc po zagrzaniu się.
    Wszystko podane na tacy dodał by jeszcze widzianą temperaturę przez ECU. I z ciekawości jaką koręktę długoterminową dał sterownik.