Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 2,0dci '08 - Nie chce zapalić po wymianie głowicy/wtrysków

Radzix15 05 Mar 2017 20:44 4110 15
  • #1
    Radzix15
    Level 6  
    Witam.

    Niedawno zakupiłem Renault Trafic 2,0dci 2008r. Poprzedniemu właścicielowi nie chciał zapalić, a jak już zapalił to na kilka sekund i gasł. Na warsztacie wymienili mu 2 wtryski, ale z tego co wiem to nie mogli ich zaadoptować bo auto dalej nie odpalało. Więc mechanicy powiedzieli, że uszczelka pod głowicą.

    W takim stanie go kupiłem. Żeby się upewnić, czy to uszczelka, odkręcałem wtryski i dawałem sprężone powietrze w otwory. Już na pierwszym wtrysku pojawiła się fontanna w zbiorniczku z płynem chłodniczym. Więc wiadomo już było, że są przedmuchy na uszczelce.



    Zdjąłem głowice. dałem do sprawdzenie całą wraz z wałkami. Po sprawdzeniu był dramat. Głowica pęknięta. Wałki "wklęsłe". Jak dla mnie musiał poprzedni właściciel ładnie ją przegrzać.

    Kupiłem nową głowicę po regeneracji. Głowica na swoim miejscu (bez chłodnicy/wody) więc czas sprawdzić, czy odpala. Na początku był problem z odpaleniem, ale pewnie było zapowietrzone po kilkunastu próbach w końcu zaskoczył i już nie było problemu, autko chodziło jak malina. Palił na dotyk. Zadowolony zakończyłem pracę na ów dzień.

    Kolejnego dnia skoro świt zabrałem się za składanie do końca. Założyłem chłodnice, nalałem wody. Chcę zapalić, żeby woda ładnie się rozprowadziła i tu jest problem. Auto nie odpala, a jak już załapie to na chwilę i gaśnie. Kontrolki STOP i CZERWONY ŚILNICZEK i od czasu do czasu ABS i PODUSZKA POWIETRZNA. Zacząłem szukać usterki. Na początku paliwo i co się okazało, że nie mam na listwie, ani na (przed) pompie. Jednak po pewnym czasie paliwo się pojawiło. Jednak nic to nie zmieniło gaśnie i zapala. Odłączałem wtryski po kolei i nie dało to nic.

    Czy jest możliwe, że jest tak mocno zapowietrzony? Może pompa wtryskowa nie działa w 100%?
    Czy jest jakiś czujnik który odcina dopływ paliwa? Gdzieś przeczytałem, że jak się pojawia kontrolka od Poduszek to automatycznie odcina paliwo, a może jest jakiś czujnik wypadkowy?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    pp_pablo
    Level 24  
    Gruszką pompowałeś, robi się twarda? Filtr paliwa w jakim stanie? Czujnik wałka rozrządu OK? Podłącz pod komputer, możesz dużo się dowiedzieć.
  • #3
    Radzix15
    Level 6  
    Gruszką pompowałem robi się twarda jak kamień. Filtr paliwa sam wymieniłem, filtrze był lód. Czujnika nie wymieniałem na nowy, a czy ten co jest działa tego nie wiem. Żeby podłączyć pod kompa to muszę go zaciągnąć na warsztat, a na razie pytam na forum. Może ktoś miał coś podobnego.
  • #4
    vemo
    Level 11  
    Radzix15 wrote:
    Gdzieś przeczytałem, że jak się pojawia kontrolka od Poduszek to automatycznie odcina paliwo,
    Nonsens
    Radzix15 wrote:
    to muszę go zaciągnąć na warsztat
    niech przyjedzie do ciebie
    Jeden pompuje gruszkę drugi odpala.
  • #5
    pp_pablo
    Level 24  
    Radzix15 wrote:
    Filtr paliwa sam wymieniłem, filtrze był lód.


    Dla spokoju wymień cały ON w zbiorniku. Z plaka pali? Komputer by zawęził poszukiwania.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Radzix15 wrote:
    Może ktoś miał coś podobnego.


    Kupiłeś trochę kota w worku - auto niesprawne, więc trochę trudno zgadywać.
  • #6
    Radzix15
    Level 6  
    vemo wrote:
    Jeden pompuje gruszkę drugi odpala


    Tak też było robione. Przy rozruchu gruszka robiła się miększa, ale cały czas była pompowana.

    Mało, któremu mechanikowi widzi się przyjeżdżać po 18 (wtedy dopiero ja jestem "wolny").

    pp_pablo wrote:
    Dla spokoju wymień cały ON w zbiorniku. Z plaka pali? Komputer by zawęził poszukiwania.


    Z plaka pali, ale tylko do momentu, aż przestanie się go psikać.


    pp_pablo wrote:
    Kupiłeś trochę kota w worku - auto niesprawne, więc trochę trudno zgadywać.



    Jak to mówią. Cena czyni cuda ;)
  • #7
    genek1000
    Level 35  
    A co z układem dolotu powietrza - przepływomierz :?: Czemu samochód wcześniej palił na " strzał" . Po niby poskładaniu przestał zapalać.
    Głowica z Trafica czy z innego dawcy 2.0 dci :?:

    Radzix15 wrote:
    od czasu do czasu ABS i PODUSZKA POWIETRZNA.

    Spadek napięcia akumulatora.
  • #8
    Radzix15
    Level 6  
    genek1000 wrote:
    A co z układem dolotu powietrza - przepływomierz

    Przepływomierz nie był podłączony.

    Dziś sprawdzałem kable, wtyczki itp itd. Okazało się, że regulator napięcia jest do wymiany. Czy może być on przyczyną, że nie mogłem zapalić? Tak jak pisałem w 1 poście bez całkowitego uzbrojenia palił na strzał, a gdy między innymi został założony pasek PK na alternator auto nie odpala. Jeżeli regulator nie dawał odpowiedniego prądu do obiegu mogły się nie otwierać wtryski lub pompa wtryskowa mogła nie podawać paliwa na listwę?

    Niestety nie mogę sprawdzić, czy po odłączeniu alternatora zapali, gdyż rozrusznik odmówił posłuszeństwa. Teraz czekam na nowy rozrusznik i nowy regulator napięcia :(
  • #9
    genek1000
    Level 35  
    Skąd wiesz że regulator uszkodzony skoro nie można odpalić ? Sprawdzałeś na "stole" ? Regulator napięcia nie ma nic wspólnego z zapalaniem. Pytałem o przepływomierz w sensie czy układ dolotu powietrza był poskładany ( szczelny) i czy przepływomierz podpięty elektrycznie ?
  • #10
    pp_pablo
    Level 24  
    Bez przepływomierza też odpali, ale będzie "kulał"
  • #11
    vemo
    Level 11  
    pp_pablo wrote:
    będzie "kulał"
    A niby dlaczego????
  • #12
    Radzix15
    Level 6  
    Nie było potrzeby sprawdzania regulatora napięcia, gdyż się rozleciał :)

    Auto dalej nie odpala. Nowa pompa wtryskowa, czujnik położenia wałka też nowy. Odpowietrzałem go ze 3h i nic. Dziś odkręciłem pokrywę z wałkami i sprawdziłem, czy dobrze wszystko ustawiłem i jest wszystko "książkowo". Co mnie zastanawia. Paliwo z pompy idzie, ale nie ma tam jakiegoś super ciśnienia. Jak odkręcę przewód to nie ma fontanny ropy tylko słabe ciśnienie. Natomiast nie zawsze wychodzi z listwy na wtryski. Co ciekawe po tylu próbach odpalania świece są suche jak pieprz, a wg mnie powinny być zalane.

    Zawór bezpieczeństwa odłączałem, ale nie przynosiło to żadnego rezultatu. Na plaka pali, plak się skończy i gaśnie. Zauważyłem jeszcze, że przy odpaleniu na plaka nie reaguje pedał gazu. Tak powinno być?

    Ktoś ma jakieś pomysły co może być nie tak? Listwa walnięta? Czujnik ciśnieniowy na listwie? Bo ewidentnie jest jakiś problem z paliwem.
  • #13
    mario 77
    Level 23  
    Radzix15 wrote:
    Nowa pompa wtryskowa, czujnik położenia wałka też nowy

    Powinieneś już dojść do wniosku że trzeba to auto podłączyć pod komputer. Zczytać błędy i podejrzeć kilka parametrów. Zobaczysz wtedy między innymi jakie faktycznie jest ciśnienie paliwa podczas kręcenia. Będzie to na pewno szybsza i tańsza opcja naprawy. No chyba że się uprzesz i masz dostęp do darmowych części zamiennych to możesz po kolei je podmieniać aż w końcu trafisz.
    Radzix15 wrote:
    Zauważyłem jeszcze, że przy odpaleniu na plaka nie reaguje pedał gazu. Tak powinno być?

    Bo "pedał gazu" właśnie trzymasz w ręce.
  • #14
    Radzix15
    Level 6  
    Podłączyłem pod kompa i mechanik powiedział, że wg niego układ paliwowy jest mocno zapowietrzony. Wg kompa wszystko jest ok prócz ciśnienia paliwa, ale to wina zapowietrzenia układu i pompy.

    Może znacie jakiś dobry sposób na odpowietrzenie? Bo to czego próbowałem nie przyniosło efektu.
    PS. Mechanik jeden z lepszych jakich znam.
  • #15
    mario 77
    Level 23  
    Radzix15 wrote:
    Auto nie odpala, a jak już załapie to na chwilę i gaśnie. Kontrolki STOP i CZERWONY ŚILNICZEK

    W tym przypadku na 100% powinien być zapisany błąd w sterowniku.
    Radzix15 wrote:
    Podłączyłem pod kompa i mechanik powiedział, że wg niego układ paliwowy jest mocno zapowietrzony. Wg kompa wszystko jest ok prócz ciśnienia paliwa, ale to wina zapowietrzenia układu i pompy

    Jakie były błędy ? Jakie jest ciśnienie paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem?
  • #16
    moto-kord
    Level 28  
    Radzix15 wrote:
    Może znacie jakiś dobry sposób na odpowietrzenie?

    Odłącz wtyczki od wtryskiwaczy popuść przewody zasilające kręć rozrusznikiem
    możesz podać trochę plaka do momentu pojawienia się paliwa na wtryskach.
    Dokręć rurki podłącz wtryski i odpalaj.