Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

podłączenie gniazdka do przyczepki

jonbob 09 Maj 2007 10:56 374440 84
  • #32 09 Maj 2007 15:09
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    niech mi ktoś z kolegów podpowie jak ma być podłączone światło cofania we wtyczce 12S bo już się pogubiłem w tej prostej czynności

  • #33 10 Maj 2007 11:30
    viper555
    spec od auto-elektro

    Myślę że się nie pogubiłeś tylko jest to trochę chaotycznie pokazane. W gniazdku uzupełniającym 12S masz cofanie na 1, jednocześnie na 3 jest masa wykorzystywana do zasilania 4 jak a do cofania jest wykorzystana masa z gniazda 12N -3.P

  • #34 10 Maj 2007 18:58
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    tak myślałem ale faktycznie opis tego jest dla kogoś ze "świerzym" umysłem. Ważne że już wiem co i jak
    dziękuje viper555 za podpowiedź

  • #35 12 Maj 2007 19:33
    tracer001
    Poziom 2  

    wiecie może gdzie idą kable od hakana 13 pin w bmw do jakich zacisków żeby było w miare fachowo

  • #36 13 Wrz 2007 17:54
    Zbyszeksk
    Poziom 12  

    Witam Szanownych kolegów.
    Mam podobny problem a mianowicie chodzi o podłączenie haka do auta Vw Passat B5 kombi 98 r.
    Kupiłem haka Bosal z oryginalną wiązką elektryczną, którą się wpina pod lampy, jest tam jeszcze jakiś przekaźnik.
    Po podłączeniu pod lampy na przyczepce mam tylko kierunkowskaz, reszta nie świeci.
    Wie może ktoś do czego służy ten przekaźnik i jak go sprawdzić, ma on opisane styki. Bo zakładam że to tylko ten przekaźnik może być zepsuty.
    Z góry dzięki za wszystkie propozycje.
    Pozdrawiam

    Przekaźnik ma oznaczenie AFC Moduł 12V
    52400006 firmy JAEGER

  • #37 30 Gru 2007 18:54
    Gryszka B
    Poziom 17  

    Witam
    Panowie mam może i lamerskie pytanie
    ale do czego służy podłączenie + stały i ładowanie w 13 bolcowy gnieździe w VW

  • #38 30 Gru 2007 19:22
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Witam,
    stały plus jest np do oświetlenia przyczepy kempingowej wewnątrz, a ładowanie, jest to przewód potrzebny w przyczepach kempingowych, które podłączone do sieci 230V mają funkcję doładowywania akumulatorów a czasem także wykorzystywany do doładowywania w czasie jazdy akumulatora przyczepy.

  • #39 30 Gru 2007 19:38
    Gryszka B
    Poziom 17  

    jeszcze odnośnie VW 13 pinowe
    jak w samochodzie jest sygnalizowanie podłączonej przyczepy po zwarciu pinów 3 i 12
    oraz
    pin 2 to przeciwmgłowe a 2a powrót ale gdzie ono jest w gnieździ i o co tu chodzi z tym powrotem:?:
    podłączenie gniazdka do przyczepki

  • #40 30 Gru 2007 20:31
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Powinna zapalać się kontrolka z widokiem haka :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co do 2a sam nie wiem :(

  • #41 30 Gru 2007 20:34
    Miand
    Poziom 19  

    Witam, 2a powinno być od strony przyłączeniowej przewodów. Dwa styki w gniazdku są po to aby po podłączeniu przyczepy i włączeniu światła przeciwmgielnego świeciło się tylko w przyczepie (na aucie ma zgasnąć). Między 2 i 2a jest wsadzony wyłącznik reagujący na włożenie wtyczki od przyczepy.

  • #42 30 Gru 2007 23:37
    heli
    Poziom 12  

    Witam ! Mam następujący problem z podłączeniem gniazda przyczepy w MB Vito CDI 99 rok, fabryczny hak do przyczepy, gniazdo też wygląda na oryginalne : po podłączeniu przyczepy wszystkie światła działają jak najbardziej prawidłowo, z tym tylko że po włączeniu świateł pozycyjnych zapala się kontrolka uszkodzonej żarówki w liczniku. Najlepszą atrakcją wizualną jest to, że kiedy samochód jedzie z przyczepą z włączonymi światłami po załączeniu wycieraczek światła gasną na moment i na moment odcina dopływ paliwa. Oglądałem całą instalację (bezpieczniki, przekaźniki, kable ...) i nie ma znaków jakichkolwiek przeróbek. Od jakiej strony zabrać się za usunięcie takiego problemu ? Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

  • #43 31 Gru 2007 02:40
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Kolego, jakie masz gniazdo? Na ile bolców?

  • #44 31 Gru 2007 11:31
    heli
    Poziom 12  

    Chciałem jak najdokładniej opisać problem i zapomniałem o najważniejszym, gniazdo mam tradycyjne 7 bolców.

  • #45 31 Gru 2007 12:16
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zobacz kolego z inną przyczepką, w/g mnie może być błąd w przyczepie i są połączone lewe i prawe pozycyjne.

    Dodano po 10 [minuty]:

    A co do gaśnięcia, czy występuje tylko w czasie jazdy czy też jak auto stoi? Zrób test obciąż (przez gniazdo)żarówką 55 W światło stopu, zobacz czy się pojawi usterka, następnie żarówką 21 W obciążaj pozostałe obwody i zobacz czy ponownie wystąpi usterka. I sprawa najważniejsza, sprawdź masę, zarówno podawaną na gniazdo, jak i w przyczepie. Dopiero jak wykonasz te próby będę mógł Ci coś dalej doradzić. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

  • #46 31 Gru 2007 16:02
    heli
    Poziom 12  

    Dzieje się tak oczywiście także na postoju ale przy włączonym "zapłonie" jesli to tak można nazwać w dieslu, bo tylko wtedy chodzą wycieraczki. Masa jest na 120 % (sprawdzałem) natomiast zrobię właśnie tą próbę większym obciążeniem i niezwłocznie napiszę, przyczepa też jest ok. ponieważ jak włączę pozycje prawą lub lewą w samochodzie to tak samo świeci w przyczepie.

    Dodano po 3 [godziny] 21 [minuty]:

    Jestm po gruntownym sprawdzeniu gniazda, wyniki: żarówka 55W świeci po podłączeniu do masy w gnieździe i któregokolwiek światła prawidłowo, heca zaczyna się gdy włączę wycieraczki, wtedy gasną wszystkie światła nie tylko pozycja (wcześniej na podstawie przyczepy zauważyłem tylko pozycyjne ze wzgledu na obrysówki). Przejście między masą gniazda a pojazdu to ok 1Ohm, więc masa jest. Kiedy zamiast do masy gniazda połączyłem żarówkę z masą samochodu, podczas pracy wycieraczek nie ma żadnego problemu (jestem tylko ciekaw jak to będzie wyglądało z tym odcinaniem paliwa). Wniosek : Masa w gnieździe pojazdu jest "pociągnięta" poprzez przekaźnik wycieraczek, dlaczego tego nie wiem i chyba nie będe dochodził, po prostu w gnieździe ucinam dotychczasową masę a doprowadzam ze śruby pod gniazdem. To tyle, jeśli ma ktoś jakieś uwagi bądź doświadczenia w podobnym temacie proszę o podrzucanie. Pozdrawiam jeszcze raz Wszystkiego Naj Naj w Nowym Roku.

  • #47 31 Gru 2007 23:05
    ctr ta
    Poziom 12  

    vito ma to do swiebie ze masy (brązowe) kabelki prawie wszędzie są zakonczone oczkami i przykrecone do karoserii śróbką zazwyczaj m6. powodowac to może dobry kontakt miedzy oczkami i jego brak do karoserii. W firmowym vito
    po otwarciu drzwi włączało oswietlenie deski rozdzielczej:-))

  • #48 01 Sty 2008 15:25
    heli
    Poziom 12  

    Przyznam że w moim egzemplarzu a i u kuzyna widziałem tak samo po otwarciu drzwi załącza sie oświetlenie tylko nie jestem pewien czy całej deski rozdzielczej, w każdym razie licznik sie zapala na 100% i to tak musi być.

  • #49 14 Sty 2008 18:10
    Mr.Max
    Poziom 9  

    Witam.
    Widzę panowie, że fajnie sobie tutaj rozmawiacie o gniazdach i wogule ale powiedzcie mi koledzy jak się podłącza te przewody z gniazda do odpowiednich kabli w VW Vento bo już nie mam siły do tego.
    Z góry THX za pomoc.

  • #50 14 Sty 2008 20:14
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ale co dokładnie kolego chcesz wiedzieć, jakie i ilo bolcowe gniazdo montujesz?

  • #51 14 Sty 2008 20:44
    Mr.Max
    Poziom 9  

    Tzn. kupiłem sobie hak holowniczy do vento no i montaż przebiegł bez problemu, ale jak doszło do instalacji elektrycznej to mnie przystopowało.
    Samo gniazdo ma 7 styków i to zmontowawałem bez problemu bo był jasny opis lecz nie wiem jak teraz tą wiązkę przewodów podłączyc do elektryki w samochodzie według przeznaczenia ?????? (czyli stop do stopu, migacz do migacza a wsteczny do wstecznego itd itd ......)

  • #52 14 Sty 2008 22:17
    zbylu1
    Poziom 12  

    44L-kierunek lewy ,44P-kierunek lewy ,58R-postój prawy,58L-postój lewy 54-stop,31-masa,+przeciwmgielny tył.

  • #53 14 Sty 2008 22:24
    Mr.Max
    Poziom 9  

    To już mam, chodzi mi o podpięcie się do kabli w samochodzie (np. do tylnego lewego klosza).

  • #54 15 Sty 2008 01:25
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zacznij od tylnego prawego klosza, podłączasz tam kierunkowskaz prawy, na zacisk 44p
    światło prawe na zacisk 58r
    światło stopu na zacisk 54
    światło przeciwmgielne na zacisk +
    Teraz czas na podłączenie masy, szukasz więc miejsca, gdzie lampy mają podpiętą masę do karoserii, zakładasz oczko na koniec przewodu masowego i przykręcasz je pod tą śrubkę.(oczywiście masę możesz pociągnąć z dowolnego miejsca karoserii)
    Powinny zostać Ci dwa nie podłączone przewody, które ciągniesz do lewej lampy: jeden z nich to kierunkowskaz lewy zacisk 44L w gnieździe, a drugi pozycyjne lewe zacisk 58L w gnieździe.
    Przewody wszystkie powinno się łączyć, odizolowywując (ale nie rozcinając), wybrany przewód w samochodzie, na długości ok 1 cm, nawinąć na miejscu odizolowanym ok 1,5 cm odizolowanego przewodu od gniazda, wszystko zalutować i zaizolować!
    Po zakończeniu pracy sprawdzamy:
    wszystko w samochodzie wyłączamy, ciągniemy przewód od dodatniego bieguna akumulatora do gniazda przyczepki, w szereg dajemy żarówkę 12V/55W (od świateł przednich) i dotykając do poszczególnych pinów w gniezdzie "wyświetlamy" światła (zwracając uwagę na zgodność rodzaju światła ze schematem gniazda). Przy sprawdzaniu masy, żarówka na przewodzie powinna świecić pełnym światłem! (w pozostałych przypadkach może nie świecić wcale, bądź słabo, jest to normalne)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Tą samą żarówką możemy także identyfikować przewody z instalacji samochodowej, przy kostkach wchodzących do lamp! W tym celu wolny koniec przewodu podłączamy do igły (np lekarskiej) i wsuwamy w kostkę lampy od "tyłu". Nie zaleca się nakłuwania przewodów.

  • #55 15 Sty 2008 22:02
    zbylu1
    Poziom 12  

    prościej sie nie da więc probówka w dłoń i do dzieła.Powodzenia.

  • #56 16 Sty 2008 16:09
    Mr.Max
    Poziom 9  

    Chodziło mi bardziej o taki opis, według tego podłączyłem i jest wszystko ok:
    1. kierunkowskaz prawy-przewód czarno zielony- na zacisk 44p
    2. światło prawe-przewód szaro czerwony- na zacisk 58r
    3. światło przeciwmgielne- przewód szaro biały- na zacisk +
    itd. itd. itd.


    Mimo to serdecznie dziękuję wszystkim, którzy pomagali w rozwiązywaniu mojego problemu.
    Z góry wielkie THX.

  • #58 15 Kwi 2008 19:59
    egonszef
    Poziom 9  

    Witam, (mój dziewiczy post na forum ) mam problem bardzo podobny do problemu "przemm1981"
    Mianowicie w firmowym nowym sprinterze jest gniazdo 13-sto stykowe, w starym sprinterze miałem 7 bolcowe. Po podłączeniu przyczepki do starego sprintera wszystko działało jak należy (z tego co pamiętam ponieważ rzadko jeździłem z przyczepką) Do nowego sprintera kupiłem przejściówkę z 13 bolców na 7 , po podłączeniu okazało się że lewy kierunkowskaz przez chwile mruga i gaśnie a na desce rozdzielczej pojawia się symbol padniętej żarówki. Po 2 wyjazdach bez kierunkowskazu kupiłem wtyczkę 13-sto stykową i zamontowałem w przyczepce, okazuje się że wszystko działa bardzo dobrze oprócz lewego kierunku, który nawet nie zaświeci i od razu na desce pojawia się symbol żarówki. Po dokładnym obejrzeniu połączeń nic nie znalazłem, jedyną wskazówką może być to że kabel odpowiadający za lewy kierunkowskaz jest jakby naznaczony mocniejszym zużyciem ponieważ zrobił się ciemniejszy gdy pozostałe są nadal odpowiedniego koloru tzn. rdzawe jak na miedź przystało. Może ktoś ma jakąś radę, bo jak nie to pozostaje mi wynająć jutro elektryka, który zajmował się oświetleniem przyczepki.

  • #59 15 Kwi 2008 23:11
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Witam,
    Kolego egnoszef Twoim problemem są masy, popatrz na rozpiskę gniazda 13 wtykowego i sam wyciągnij proste wnioski, łatwo to oszukać.:arrow::arrow::arrow:

  • #60 16 Kwi 2008 10:25
    egonszef
    Poziom 9  

    Z rana łamigłówki są nie dla mnie :)
    Ale pobawię się jeszcze troszkę, spróbuję połączyć kabelkiem we wtyczce 3 z 12 , jeżeli źle wnioskuję to winę zwalę na ograniczenia mojego mózgu spowodowane niewyspaniem.hehe i napisze jak mi poszło
    Poszło mi z takim samym efektem co wczoraj... skoczę do elektryka to mi wyjaśni jak krowie na miedzy :) ponieważ takiego wytłumaczenia potrzebuję. Poza tym to forum coraz bardziej mi się podoba, pozdrawiam

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo