Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wkrętarka Kress 122 AS SET - wytarte zęby sprzęgła kłowego w obudowie przekładni

partyzancik 06 Mar 2017 12:23 993 14
  • #1 06 Mar 2017 12:23
    partyzancik
    Poziom 17  

    Witam.
    Jestem w posiadaniu wkrętarki akumulatorowej Kress 122 AS set. Urządzenie otrzymałem z padniętymi akumulatorami. W środku zamiast ogniw o deklarowanej przez producenta pojemności 1,7Ah były jakieś inne mniejsze 1,2Ah (podejrzewam, że mogły być już poddane regeneracji). Po wymianie ogniw na li-ion i niecałym miesiącu użytkowania awarii uległa przekładnia przekładnia urządzenia.

    W środku plastikowej obudowy wytarły się zęby od sprzęgła kłowego odpowiadającego za blokowanie przekładni na niższym biegu. W serwisie cała przekładnia 80 zł jednak podejrzewam, że problem będzie się powtarzać ze względu na podobną konstrukcję i równie lichy materiał obudowy. Chciałbym się dowiedzieć czy istnieją w sprzedaży jakieś kleje, masy lub inne środki mogące trwale uzupełnić ubytki w konstrukcji zębów tak aby pozostała możliwość przesuwania i zazębiania się tego pierścienia? Jeśli nie to zadowoliłoby mnie również wklejenie tego elementu na stałe.
    Wkrętarka Kress 122 AS SET - wytarte zęby sprzęgła kłowego w obudowie przekładni Wkrętarka Kress 122 AS SET - wytarte zęby sprzęgła kłowego w obudowie przekładni

    0 14
  • #2 06 Mar 2017 12:38
    E8600
    Poziom 31  

    Raczej wątpię żeby jakiś klej dał radę. Przychodzi mi tylko do głowy rozwiercenie tych wypustów od zewnątrz i zastąpienie ich metalowymi elementami. Nie wiem jaka grubość ścianki. Czasem nawet można zastąpić metalowymi kulkami i zewnątrz opaska zaciskowa żeby nie wypadły ale w tym przypadku nie wiem czy kulki nie wysypią się do środka. Ewentualnie jakieś nity z łbem od zewnątrz żeby do środka nie powpadały i zewnątrz opaska. Nity muszą być ciasno pasowane w otworach.
    Stosując to rozwiązanie lepiej ograniczyć liczbę nitów żeby nie osłabić nadmiernie obudowy przekładni powinno 8 nitów wystarczyć (stosując co 2 wypust).

    0
  • #3 06 Mar 2017 13:17
    zibq
    Poziom 27  

    @partyzancik Trudna sprawa, naprawa wymagała dużej precyzji, inaczej będzie problem przy zmianie przełożenia. Zakładając, że sprzęt jest tego wart kupił bym nową przekładnię.
    Przypuszczam, że zużycie tego elementu nie było spowodowane wyłącznie słabym materiałem. Bardziej obstawiałbym usterkę zabezpieczenia przełożenia lub nadmierny luz/zużycie przekładni - sprzęgło nie było dostatecznie zazębiane albo z racji zużycia bieg "wyskakiwał" i sprzęgło się wytarło.

    0
  • #4 06 Mar 2017 13:24
    E8600
    Poziom 31  

    Ja tu widzę tani sprzęt do ciężkiej pracy nowa przekładnia pewnie też się posypie. Precyzji nie przesadzajmy trzeba dobrać nity troszkę węższe od wypustów i po problemie. Nity oczywiście stalowe na oko 4mm tak przypuszczam.

    0
  • #5 06 Mar 2017 13:34
    zibq
    Poziom 27  

    E8600 napisał:
    Ja tu widzę tani sprzęt do ciężkiej pracy nowa przekładnia pewnie też się posypie. Precyzji nie przesadzajmy trzeba dobrać nity troszkę węższe od wypustów i po problemie. Nity oczywiście stalowe na oko 4mm tak przypuszczam.


    Oczywiście, że można, ale czy się da i czy warto? Wystarczy, że tam ścianka będzie cienka i już się nity nie utrzymają. Sam materiał nita może być wytrzymały, ale rozwiązanie z wciśnięciem go w wywiercony otwór nie będzie trwałe, chyba że tej ścianki jest z 5mm.

    0
  • #6 06 Mar 2017 13:42
    E8600
    Poziom 31  

    zibq napisał:
    chyba że tej ścianki jest z 5mm

    To już zadanie dla autora żeby ocenić naprawa czy wymiana oraz żeby zmierzyć ściankę.

    Po wymianie na Li-ion z Ni-cd można było się spodziewać. Te ogniwa mają bardzo duży prąd zwarciowy i coś musiało ustąpić, silnik wytrzymał to padła przekładnia (wkrętarka ma teraz większy moment obrotowy).

    0
  • #7 06 Mar 2017 19:40
    partyzancik
    Poziom 17  

    No niestety ścianka ma tylko 3mm (39mm średnica wewnątrz 45 na zewnątrz a pierścien ma 38mm i prawdopodobnie m.in. przez ten luz sie nie zazebia za dobrze .Czasem tak jak ktos pisał przy zmianie biegów się nie zazębia za dobrze bo czuć po przełączniku ) i zastanawiam się nad użyciem czegoś w rodzaju kleju dwuskładnikowego do wkejenia pierścienia na stałe (co pozwoliłoby na pracę tylko na jednym niższym biegu) albo wkręceniem drobnych wkrętów w miejscu zębów tak by w miejscu zyżytych zębów tylko wystawałyby lby .
    W ostateczności miałbym możliwość dorobienia tej części w okolicznym zakładzie obrobki cnc . Tak dla przykładu dodam że przerobiłem też na zasilanie li-ion zielonego boscha PSR 1200 a na dodatek w środku tylko po 3 kółka obiegowe na każdym stopniu (w kressie jest wsadzone po 4-5 metalowe kołka)i na jednym z nich są one plastikowe. Pojemność ogniw ta sama co poszła do kressa i bosch radzi sobie bez problemów.

    0
  • #8 06 Mar 2017 19:59
    E8600
    Poziom 31  

    Dorabianie CNC wyjdzie drożej zapewne niż druga wkrętarka. Można spróbować wkleić ale kleje epoksydowe nie radzą sobie z plastikiem. Najlepiej na jakieś śrubki do obudowy. Najtaniej wyjdzie zablokować przekładnie na wolne obroty. Dużych i tak się rzadko używa a pozatym silnik może nie wytrzymać na 2 biegu (zablokowanie przekładni na 2 biegu zapewne spali silnik na ogniwach li-ion). Może to nie profesjonalna porada ale ogniwa li-ion mają prąd zwarciowy zdolny odpalić samochód osobowy więc kilka amper tam jest.

    Ewentualnie można jeszcze spróbować przewiercić i dać nity przez tą plastikową zębatkę jest sporo grubsza dając łby od zewnątrz ale ile to wytrzyma zależy od wykonania oraz użytkowania sprzętu.

    0
  • #9 07 Mar 2017 09:42
    partyzancik
    Poziom 17  

    Ogniwa niespecjalnie mocne (z demontażu baterii makita 18V) a wsadzone tyle by było 10,8V (po naładowaniu 12,5V) , Nitów nie dam przez zębatkę bo po tamtej stronie jest mocowany silnik a z tej co 4 otwory na wkręty to jest skręcone na wkręty z 2 połówką obudowy , Cena co podałem wcześniej to netto (z vat i wysyłką to troche ponad 100 zł czyli 1/3 wartości nowej ) 3 mies gwarancji . Co do dorabiania to teoretycznie mógłbym i zlecić dorobienie pierścienia uzębionego wewnętrznie tak jak te zęby i 2 wypustami na zewnątrz (do tych wcięć w naprzeciwległych ściankach)

    0
  • #10 07 Mar 2017 12:26
    zibq
    Poziom 27  

    Jeśli masz możliwość dorobienia w dobrej cenie to miałbyś w pełni funkcjonalną wkrętarkę, ale myślę, że w pierwszym swoim poście przyjąłeś właściwą opcję zablokowania na "mocniejszym" biegu. Tam nie trzeba jakiegoś mocnego kleju - byle trzymał sprzęgło zazębione (bo tam całkiem zębów nie zjadło). Zaryzykował bym nawet na silikonie, ale są i dedykowane kleje do plastiku i metalu.

    0
  • #11 08 Mar 2017 00:16
    partyzancik
    Poziom 17  

    No więc dosyłam jeszcze kilka zdjęć przekładni i sposobu naprawy. Kilka wkrętów których łby zastępują zęby.
    Wkrętarka Kress 122 AS SET - wytarte zęby sprzęgła kłowego w obudowie przekładniWkrętarka Kress 122 AS SET - wytarte zęby sprzęgła kłowego w obudowie przekładniWkrętarka Kress 122 AS SET - wytarte zęby sprzęgła kłowego w obudowie przekładniWkrętarka Kress 122 AS SET - wytarte zęby sprzęgła kłowego w obudowie przekładniWkrętarka Kress 122 AS SET - wytarte zęby sprzęgła kłowego w obudowie przekładni
    Niby dobrze ale nie jest idealnie ponieważ na wyższych ustawieniach sprzęgła (13,14,15,16 i do wiercenia) przy blokowaniu dłonią główki zdarza się trzeszczenie . Najprawdopodobniej dalej słabo zazębia się pierścień bo i przed awarią nie udawało się przesuwać do końca przycisku od biegów na niższy bieg (400obr). Dodam jeszcze że w kressie drut łączący dźwignię z tym ruchomy pierścieniem jest na sztywno jak np. tu http://www.elektro-czesci.com.pl/files/przekl...tachi-ds14-ds18-(322-969).jpg?t=1488924912540 a nie poprzez zawias jak na zdjeciu http://www.elektromech.com.pl/public/images/produkty/oryginalne/15323-1973796.jpg.. Chyba przez to też ma gorzej sprzęglać pierścień z zębami obudowy

    0
  • #12 08 Mar 2017 10:51
    E8600
    Poziom 31  

    Łby wkrętów są troszkę szersze tak na oko oraz niedokładność położenia otworów może powodować problemy z sprzęgłem. Swoją drogą jestem ciekaw jak udał Ci się wkręcić wkręty od środka? Zapewne wcześniej otwory zrobiłeś i wkrętak przez otwory naprzeciwko?
    Łby przydało by się troszkę zeszlifować na średnicy a najlepiej do kantu go bokach.

    0
  • #13 08 Mar 2017 17:16
    partyzancik
    Poziom 17  

    Ano nie , wypaliłem dłutem otwory pilotażowe o średnicy mniejszej niż wkręt a później bit PH1 popychany wydłużonymi wygiętymi szczypcami i obracany płaską siódemką . Co do łbów to nic nie szlifowałem .Zanim wkręciłem to przymierzałem do zębów na pierścieniu by łeb mieścił się w wcięcie. Co do trzeszczenia to wygiąłem drut od przesuwania zębatki by mocniej dociskał pierwszy bieg i na razie chodzi dobrze.
    Co do ogniw to się nie zgodze z tym prądem zwarciowym ? jest to co najwyżej prąd rozładowania ale nie zwarcia . tu mam połączone równolegle ogniwa o prądzie rozładowania 20A co pozwala na uzyskanie prądu w granicach 40A ale mam też ogniwa A123 li-fe z baterii dewalt to jeden paluszek 26650 oddaje do 60A wg noty katalogowej i 7 takich ogniw trafi do takiej wkrętarki https://www.loombard.pl/files/item/MJLNDNJB/full.jpg

    0
  • #14 08 Mar 2017 18:06
    E8600
    Poziom 31  

    Chwilowy prąd zwarciowy może być znacznie większy. Prad rozładowania to nie jest to samo. Wkretaki i tak mają softstart żeby nie spalić silnika.

    0
  • #15 08 Mar 2017 22:48
    partyzancik
    Poziom 17  

    Może i tak , Część ogniw które wykorzystywałem miały w charakterystyce zarówno opisana wartość prądu ciągłego i chwilowego rozładowania ale nie wszystkie Cieszę się że wkrętarka pracuje jak należy. Po poprawkach nie ma przeskakiwania zębów (tylko na 16 stopniu i trybie wiercenia się zdarza). Jak będą awarie to wtedy się pomyśli o dorabianiu obudowy z aluminium lub stali

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo