Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1.9 TDI ATD - Alternator zaczyna ładować dopiero powyżej 3000 obrotów.

tata1 06 Mar 2017 19:17 630 5
  • #1 06 Mar 2017 19:17
    tata1
    Poziom 20  

    Witam
    Skoda Fabia 1.9 TDI 101KM silnik ATD 2001 rok.
    Alternator 120A Bosch
    Występuje problem z ładowaniem akumulatora. Zaczęło się od tego że 1-2 razy dziennie mignęła kontrolka ładowania. Ale ładowanie było i wszystko OK.

    Następnie podczas jazdy wyczerpał się akumulator "do dna".
    Diagnoza - brak ładowania. Napięcie w instalacji podczas pracy silnika 12V. Po podpięciu miernika i zwiększeniu obrotów silnika - od 3000obr. zaczyna ładować i ładuje już potem nawet na wolnych obrotach - napięcie 14V.
    Z braku czasu i konieczności dysponowania autem jeździłem tak 4 tygodnie, tylko trzeba pamiętać żeby po odpaleniu zwiększyć obroty powyżej 3000obr i potem już można jeździć normalnie (do kolejnego zgaszenia silnika).
    Kupiłem nowy regulator, założyłem - usterka bez zmian. No nic myślę pewnie coś z alternatorem.
    Dziś przełożyłem Alternator z Sharana 130KM ASZ - jest również 120A (identyczny). No i WIELKIE zdziwienie usterka bez zmian. Brak ładowania(12V) - przygazówka 3000obr i ładowanie się pojawia (14V). Oczywiście po odjęciu gazu ładowanie pozostaje.
    Dodam że Alternator z Fabii w Sharanie pracuje normalnie i ładuje od razu.
    Już nie wiem za co się brać. Ma ktoś jakiś pomysł?

    0 5
  • #3 06 Mar 2017 21:41
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Brak plusa na nim w momencie rozruchu silnika.
    Podłącz pod ten przewód żarówkę 5W i daj do masy.
    Zobacz czy zaświeci w momencie odpalania.
    Dla próby możesz po odpaleniu podać tam na chwile plusa.
    Powinien wtedy ładować bez przegazowania.

    0
  • Pomocny post
    #4 06 Mar 2017 22:07
    jasiek6
    Poziom 10  

    Ten niebieski kabelek ma chyba złączkę przy rozruszniku i zazwyczaj tam się urywa, utlenia...

    1
  • #5 06 Mar 2017 22:09
    tata1
    Poziom 20  

    Dzięki. Jutro sprawdzę.

    0
  • #6 06 Wrz 2017 09:46
    tata1
    Poziom 20  

    jasiek6 napisał:
    Ten niebieski kabelek ma chyba złączkę przy rozruszniku i zazwyczaj tam się urywa, utlenia...


    Temat ogarnięty już dawno, niestety brak czasu na odpisanie. Przyczyną był oczywiście urwany kabelek w kostce obok rozrusznika, ale jeszcze wisiał na resztkach izolacji i wprowadzało to w błąd.
    Dzięki za pomoc

    0