Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Filter paliwa Renault Scenic 2001r.

.Anonimowy. 06 Mar 2017 21:04 2796 16
  • #1
    .Anonimowy.
    Level 6  
    Witam! Mam problem z odpaleniem samochodu, otóż: wymieniłem dziś filtr paliwa i zamontowałem nowy na "sucho" nie zalewając go paliwem. Wszystkie przewody popodpinałem. Paliwo dochodzi do pompy, ale samochód nie może zapalić. Ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną?
  • #2
    sadek1979
    Cars specialist
    Dopisz chociaż jaki silnik . Podejrzewam że to 1.9 dci i podpiąłeś źle przewody paliwowe przy filtrze . Można też wspomóc go plakiem jak wszystko dobrze podłączone .
  • #3
    tomekmazepa

    Level 15  
    Witaj,
    Nie podałeś jednej najważniejszej informacji jaki to silnik???
    Jeżeli to diesel to zapowietrzyłeś układ i bez odpowietrzenia będzie ciężko.
    Nie wiem czy masz pompkę zamontowaną w układzie.
    Jeżeli tak to pompuj, aż w pompce będzie wyczuwalne ciśnienie spróbuj również odłączać każdy przewód przelewowy przy wtrysku z osobna aż zobaczysz że jest czysta ropa bez bąbelek powietrza (każdy z przewodów po kolei nie razem) po tym wszystkim poluźnij metalowe przewody przy wtryskach i zakręć silnikiem aż siknie ropa pompując cały czas pompką jeśli to nie pomoże, możesz się również wspomóc plakiem przy odpalaniu.
    Może ty być czasochłonne ale, w moim przypadku ja to robię w taki sposób i zawsze pomaga przeważnie plak nie jest w tej sytuacji potrzebny.
    Jeszcze jedna dość ważna rzecz akumulator musi być naładowany.
    Mam nadzieję, że mnie nikt nie skarci, ani nie powie że coś poradziłem nie tak, ja to robię w taki sposób i taki tylko znam.
    Z góry pozdrawiam i powodzenia.
    Tomek.
  • #4
    .Anonimowy.
    Level 6  
    Silnik to 1.9 dci i pompka nie znajduje się w układzie.
  • #6
    bula17
    Level 22  
    .Anonimowy. wrote:
    Silnik to 1.9 dci i pompka nie znajduje się w układzie.
    zalej porządnie filtr paliwa i pomóż mu odpalająć trochę plaka w dolot .
  • #7
    tomekmazepa

    Level 15  
    Kolego będziesz musiał się w taką zaopatrzyć w sklepie bądź gdzieś na szrocie na twoim miejscu szukałbym gdzieś po szrotach, gdzie sam sobie możesz taką wyciągnąć dlatego że wtedy weźmiesz sobie razem z przewodem, który idzie od filtra do pompki będzie Ci się łatwiej wpiąć w układ przy za filtrem, kupując w sklepie musisz pamiętać żeby kupić też przewód paliwowy, wcześniej zmierz sobie grubość jaką będziesz potrzebował jak również długość.
    W razie problemów możesz śmiało dzwonić nr jest podany w profilu.
  • #9
    .Anonimowy.
    Level 6  
    tomasz sadowski wrote:
    Pompka znajduje się w układzie , otwórz maskę i zerknij przy prawej stronie - widoczna od góry . Może nie być gruszki do pompowania .



    Tak się składa, że po otwarciu maski filtr paliwa znajduje się po lewej stronie.
  • #10
    tomekmazepa

    Level 15  
    To jak pompka jest to zostaje pompowanie ja bym starał się unikać palenia auta bez odpowietrzenia gdyż nie wiem jak w 1.9 ale 1.5 ma tendencję do zacierania się w momencie pracy na sucho.
    Zrób jak pisałem i powinno być dobrze plaka bym zastosował w ostateczności.
    Pozdrawiam Tomek
  • #11
    .Anonimowy.
    Level 6  
    No ale nie ma pompki.
  • #13
    tomekmazepa

    Level 15  
    To musisz się zaopatrzyć w taki filtr i wpiąć się w przewód zasilający gdzieś najlepiej za filtrem.
    W Volvo ostatnio np. pamiętam że wpinałem się w przewód powrotu, ale wtedy użyłem pompkę elektryczną.
  • #14
    .Anonimowy.
    Level 6  
    Strony stronami, no ale pompki nie mam...
  • #16
    .Anonimowy.
    Level 6  
    A to może być wina komputera? Może jak podpiołem filter na sucho bez wcześniejszego zalania go, to komputer odczytał brak paliwa i dlatego nie chce odpalić?
  • #17
    tomekmazepa

    Level 15  
    Nie aż taki mądry to on nie jest dla świętego spokoju możesz otworzyć wlew paliwa odkręcić korek. Ale to nic nie pomoże, w najgorszym wypadku pompa mogła poczuć pracę na sucho i zacząć się powoli zacierać. Ale mimo tego powinien chociaż się odezwać.