Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilarka McCulloch 842 - Nie wchodzi na wysokie obroty, powietrze w pompce paliwa

batic 08 Mar 2017 13:57 1899 53
  • #31 08 Mar 2017 13:57
    batic
    Poziom 13  

    Prosilem o porady naprawy pily a nie tego co mam robic w wolnym czasie. :)

  • #32 08 Mar 2017 13:59
    zibq
    Poziom 27  

    Kolego @batic, spieszę z wyjaśnieniem, że kolega @Rycho T w poście #13 sobie tylko żartował pisząc:

    Rycho T napisał:
    ja nie znam się zbyt dobrze. :D

    Przynajmniej ja to tak odebrałem. W przeciwnym razie nikt tu się nie zna :D

  • #33 08 Mar 2017 13:59
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    E8600 napisał:
    Rycho T napisał:
    Można pominąć ale zaślepiając wyjście gaźnika które idzie do pompki.

    Takie zaślepienie może spowoduje zalewanie silnika. Przy pełnym zbiorniku paliwa nie będzie ciągnąc powietrza przez przewód powrótny.
    Oczywiście moja metoda jest tylko do testów a nie na stałe.


    Możesz wytłumaczyć dlaczego miałoby go zalewać, bo jakoś nie mogę zatrybić.
    Może jestem zbyt mało inteligentny.

  • #34 09 Mar 2017 23:10
    kamilo23
    Poziom 16  

    No ja też sobie tego nie mogę zobrazować. :D

    Z tego co tu autor pisze to iglica nie trzyma lub rozpylacz powiedział papa.

  • #35 10 Mar 2017 00:56
    E8600
    Poziom 31  

    Rycho T napisał:
    Możesz wytłumaczyć dlaczego miałoby go zalewać, bo jakoś nie mogę zatrybić.
    Może jestem zbyt mało inteligentny.

    W taki sposób, że gaźnik membranowy cały czas pompuje paliwo (brak komory pływakowej). Są 3 wyjścia nadmiar albo trafi do filtra powietrza albo do silnika lub do baku. Pierwsza opcja odpada bo silnik ma membranę pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Objawiać się to będzie zalewaniem i gaśnięciem silnika na wysokich lub niskich obrotach i nie pomogą zaworki w gaźniku.
    Kolega wyżej dobrze podpowiada, że może iglica nie trzyma. Może ktoś przegiął dźwigienkę zaworu iglicowego?

  • #36 10 Mar 2017 06:41
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    E8600 napisał:
    Rycho T napisał:
    Możesz wytłumaczyć dlaczego miałoby go zalewać, bo jakoś nie mogę zatrybić.
    Może jestem zbyt mało inteligentny.

    W taki sposób, że gaźnik membranowy cały czas pompuje paliwo (brak komory pływakowej). Są 3 wyjścia nadmiar albo trafi do filtra powietrza albo do silnika lub do baku. Pierwsza opcja odpada bo silnik ma membranę pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Objawiać się to będzie zalewaniem i gaśnięciem silnika na wysokich lub niskich obrotach i nie pomogą zaworki w gaźniku.


    Gdzie Ty widziałeś tę membranę pomiędzy cylindrem a gaźnikiem w tej pilarce?

    Rzeczywiście są modele pilarek, które maja taką membranę ale to inna konstrukcja.
    Oświeć mnie w dwóch kwestiach, czy słyszałeś o rozrządzie w silnikach pilarek i jakie zadanie ma ta membrana, jeżeli jest akurat zastosowana?
    Co się dzieje jeżeli silnik z membraną ma gaźnik bez pompki zewnętrznej, a tym samym bez króćca przelewowego, przecież taki gaźnik też pompuje paliwo?

  • #37 10 Mar 2017 11:46
    E8600
    Poziom 31  

    Zwracam honor ten model membrany nie posiada. Membrana pełni rolę zaworu jednokierunkowego co pozwala zwiększyć kompresję z małej pojemności pilarki uzyskuje się większą moc. Wysilone 2T mają też zawór wydechowy (zmienną geometrię okna wydechowego). Rozrząd w 2T pozwala uzyskać dużą moc z małej pojemności (KTM EXC 125 ccm prawie 50KM).
    W teorii zalewać nie powinno ale w praktyce różnie bywa. Wystarczy źle ustawiony gaźnik i zalewać będzie. Co do gaźników bez powrotu to pewny nie jestem ale tam chyba dopływ i powrót realizowany jest jednym wężykiem.
    Jeśli autor wymieniał razem z membranami bo widziałem takie zestawy naprawcze tego gaźnika iglicę i jej dźwigienkę to tutaj bym szukał problemu. Ewentualnie jeśli uważa, że mógł zgiąć dźwigienkę podczas montażu.

  • #38 10 Mar 2017 13:39
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ręce opadają, skąd Ty bierzesz te swoje wszystkie dziwne teorie?

    Membrana jest wtedy gdy gaźnik jest mocowany do skrzyni korbowej a nie do cylindra.
    Pełni wtedy rolę zaworu okienka ssącego i pozwala napełnić cylinder mieszanką a gdy gaźnik jest mocowany do cylindra rolę tę pełni tłok i to on zamyka okienko ssące.

  • #39 10 Mar 2017 14:16
    E8600
    Poziom 31  

    No właśnie ręce opadają!

    Rycho T napisał:
    Membrana jest wtedy gdy gaźnik jest mocowany do skrzyni korbowej a nie do cylindra.

    Dowód na to, że nie zawsze (cylinder yamaha DT)
    Pilarka McCulloch 842 - Nie wchodzi na wysokie obroty, powietrze w pompce paliwa
    Membrana tak pełni rolę okna zaworowego gdy mocowana jest do skrzyni korbowej.
    Ale jest małe ale.
    Mianowicie nieważne jak by nie umieścić okna dolotowego to cześć mieszanki w trakcie sprężania cofa się do gaźnika. Membrana zamyka się już na samym początku cyklu sprężania co daje efekt taki, że uzyskuje się większy stopień sprężania. Membrana pozwala oszukać system pojemności skokowej gdyż silnik z membraną prze cylindrze ma tak naprawdę większą pojemność skokową co umożliwia małolatom latać na bardzo mocnych 2T. W tej yamaszce co wrzuciłem zdjęcie okno dolotowe jest na tłoku a nie na cylindrze taka ciekawostka.

    Popularną przeróbką starych 2T jest montaż membrany pomimo iż mają zawór/okno w cylindrze zwiększa to moc silnika. Są nawet gotowe przystawki do niektórych silników króciec z membraną.


    Moderowany przez T5:

    Post był raportowany. Bardzo proszę o wypowiadanie się na temat.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #40 10 Mar 2017 14:26
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ale jaki to ma związek z pilarkami, tam nie ma takich rozwiązań?

  • #41 10 Mar 2017 14:34
    E8600
    Poziom 31  

    Z pilarkami to ma nie bardzo związek gdyż obecnie jest tak jak pisałeś ale też jest małe ale. W pilarkach były także modele przejściowe z membraną przy cylindrze widziałem taki przypadek modelu nie jestem w stanie przytoczyć niestety (był to króciec z membraną wbudowaną).

    Znalazłem przykład pilarki z takim rozwiązaniem Dolpima (dobra maszynka)
    Pilarka McCulloch 842 - Nie wchodzi na wysokie obroty, powietrze w pompce paliwa

  • #42 10 Mar 2017 14:41
    batic
    Poziom 13  

    Dzieki koledzy za zainteresowanie tematem, niestety na ta chwile jeszcze sie nie zabralem za kupno pompki a co dopiero za wymiane, na pewno poinformuje o wynikach. Tym czasem podam bezposredni link do zasady dzialania mojego gaznika podczas rozruchu, ssania, pracy itd. http://www.zamacarb.com/page/carburetor-systems-operations moze pomoze we wskazaniu problemu.

  • #43 10 Mar 2017 14:53
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To zdjęcie to akurat moje.
    Nigdy takiej pilarki nie miałem okazji spotkać, aby miała membranę na okienku ssącym zamykanym tłokiem.


    Znam zasadę działania, takiego gaźnika, podczas pracy paliwo nie jest przelewane do zbiornika, ponieważ są w niej dwa zaworki. Służy tylko do napełnienia gaźnika i jest stosowana zamiast "ssania"

  • #44 10 Mar 2017 15:01
    E8600
    Poziom 31  

    Maiłem pisać, że chyba Twoje. Ja widziałem chyba w jakichś japońskich lub amerykańskich pilarkach u nas mało popularnych a także w jakimś chińskim sprzęcie. Oczywiście nie mówię o nowych modelach. Zapewne okno w cylindrze jest inaczej umieszczone gdy jest membrana.

    Nie jestem pewien na 100% ale prawdopodobnie to co na poniższym zdjęciu to jest to o co cały gwar. Szeroki dolot w cylindrze w którym umieszczona jest membrana. W normalnych cylindrach jest znacznie węższy dolot. Jestem świadomy, że zdjęcie jest marnej jakości i niewiele widać (brak widoku zdemontowanych elementów).
    Pilarka McCulloch 842 - Nie wchodzi na wysokie obroty, powietrze w pompce paliwa
    Membrana nie zawsze mocowana jest do skrzyni korbowej czasem po prostu brak miejsca ot cała tajemnica. Szczególnie powszechne jest mocowanie do cylindra w motocyklach za sprawą skrzyni biegów.

  • #45 10 Mar 2017 16:46
    kamilo23
    Poziom 16  

    Tyle ile Rysiek przewalił starszych pilarke w swoich rękach to już dawno takie rozwiazanie spotkał by.

  • #46 11 Mar 2017 13:00
    batic
    Poziom 13  

    Pompka podlozona sprawna - bez zmian. Nawet ustnie zacigane powietrze ma powietrze, jedyne co mi przychodzi do glowy to zaworek zwrotny na dyszy glownej, co sadzicie ?

  • #47 11 Mar 2017 13:11
    E8600
    Poziom 31  

    A po lekkim dmuchnięciu iglica się zamyka? Czyli wyszło, ewidentnie że nie wina pompki. Może ten filtr który wymieniłaś jest kiepskiej jakości i pływa i ciągnie powietrze zamiast być zanurzony w paliwie. Mam nadzieje, że zbiornik zalany pod korek?

  • #48 11 Mar 2017 13:21
    batic
    Poziom 13  

    Tak tak, bak pelny, i wlasnie sobie siedze przy pile i patrze. Powiedz mi jedno, czy ta membrana od zamykania iglicy, powinna byc nie przepuszczalna dla paliwa, patrzac przez nia pod swiatlo tak jakby przeswituje gdzie niegdzie, mikro dziureczki. Przeciez jest nowa!

  • #49 11 Mar 2017 13:26
    E8600
    Poziom 31  

    No raczej, że powinna być szczelna a nie dziurawa? Może zbyt mocno dokręciłeś i się poprzecinała? Spróbuj założyć starą jak masz jeśli się jeszcze nadaje. Może trafiłeś jakieś zamierzchłe leżaki co leżały na słońcu w sklepie.

  • #50 11 Mar 2017 19:07
    zibq
    Poziom 27  

    Kolego @batic , sprawdzałeś rurkę pomiędzy zbiornikiem a gaźnikiem?
    Na okoliczność nieszczelności, przetarć oczywiście. Jeśli nie, to wymontuj ją i sprawdź. To nie jest dużo roboty.
    Albo chociaż podłącz do niej dużą strzykawkę i spróbuj naciągnąć paliwa.
    Jeśli drugi koniec z filtrem jest zanurzony w paliwie nie ma prawa w strzykawce znaleźć się powietrze.

  • #51 11 Mar 2017 19:27
    batic
    Poziom 13  

    Pilarka dziala. Wymienilem ta membrane od iglicy, zalozylem uzywana ale sprawna i w pompce zero pwietrza tylko samo paliwo. Wypalilem testowo z pol baku i chodzi dobrze narazie. Na zdjeciu widac mikro przeswity swiatla na tej membranie, na zdjeciu wygladaja na duze, w rzeczywistosci sa mikroskopijne. Skad to do cholery w nowym zestawie naprawczym?

    Pilarka McCulloch 842 - Nie wchodzi na wysokie obroty, powietrze w pompce paliwa

  • #52 11 Mar 2017 20:12
    E8600
    Poziom 31  

    Ważne, że dziala :) a skąd taka jakość to albo źle przechowywana była albo wada produkcyjna. Jednak stara się przydala dobrze, że nie wyrzucileś.
    Żeby pozostałe membrany nie były podobnej jakości i zaraz padną. Gdzie je kupiłeś?

  • #53 11 Mar 2017 20:27
    batic
    Poziom 13  

    Szczerze nie pamietam gdzie kupilem, gdzies w necie, ta pilarka lezy od poprzedniego lata w nietknieta, dopiero teraz sie wzialem za to. W kazdym razie, dzieki koledzy za podpowiedzi i zainteresowanie, jednak przyczyna byla zupelnie inna, widac do kazdego tematu trzeba usiasc osobno. Aha, potrzebuje jeszcze membrany i uszczelki do gaznika WT662a, jakis link do pewnego i sprawdzonego sklepu?

  • #54 11 Mar 2017 20:38
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mogły być tylko dwie przyczyny, nieszczelny gaźnik lub pompka i od początku było o tym mówione.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo