Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B7 2.0tdi 140km. Brak mocy na niskich obrotach

Patrico9307 08 Mar 2017 14:10 6444 10
  • #1 08 Mar 2017 14:10
    Patrico9307
    Poziom 3  

    Witam.
    Jak w temacie borykam się z problemem braku mocy na niskich obrotach.
    Mianowicie wszystko było ok do momentu wymiany uszczelki pod głowicą (CO2 w układzie chłodzącym).
    Wymianie uszczelki towarzyszyło planowanie głowicy i sprawdzanie szczelności. Wymieniany były szklanki i popychacze wtrysków a jakiś miesiąc wcześniej kompletny rozrząd(wszystko było ok) Po zabiegu wymiany uszczelki samochód stracił moc na niskich obrotach. Po ponownym odstawieniu auta do mechanika robione były testy podciśnienia, sprawdzony przepływomierz, ponownie rozkręcona głowica, sprawdzenie rozrządu i dalej nic. Wtryski zostały odświeżone (stan ok) i ustawione prawidłowo. Dawki, podciśnienie itd wszystko prawidłowe. W końcu sprawdzony został zawór egr, okazało się że jest w kiepskiej kondycji (przypominam że przed wymianą uszczelki to nie przeszkadzało) zawór został doprowadzony do odpowiedniego stanu. Samochód zbiera się niby lepiej ale to nadal nie jest to. Zauważyłem iż jadąc na obrotach rzędu 1000 obr/min na 2 biegu w korku i próbując przyśpieszyć auto delikatnie szarpnie i z opóźnieniem wkręca się na obroty, dopiero od 2000 tyś. jest tak jak powinno. Podobnie z trzecim biegiem obr 1500 szarpnie i przy 2000/2500 idzie w górę prawidłowo. Przed odświeżeniem EGR pedał w podłodze a auto stało praktycznie w miejscu.
    Może ktoś miał podobny problem, pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

    0 10
  • #3 08 Mar 2017 20:27
    mario 77
    Poziom 22  

    Zapala na zimnym silniku dobrze czy trzeba dłużej kręcić ? Na wolnych obrotach chodzi równo ? Jakieś błędy sterownik rejestruje ? Generalnie to powinno być zmartwienie mechanika który robił uszczelkę. Jeśli przed zabiegiem było ok to ciśnij go do skutku.

    2
  • #4 08 Mar 2017 21:53
    bsv2001
    Poziom 16  

    zwykle to problem z vacuum
    wyślij LOG file

    0
  • #5 09 Mar 2017 08:55
    Patrico9307
    Poziom 3  

    Na zimnym pali z dotyku, tylko też jest to takie zawahanie (opóźnione wkręcenie na obroty).
    Obroty nie falują, może minimalnie ale wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie, jest to tak znikome że prawie nie wyczuwalne.
    Żadnych błędów nie ma.
    Jestem umówiony na poniedziałek ponownie na odstawienie auta i ma sprawdzić turbinę, póki co wysłał mi jeszcze wczoraj esa, że ma jeszcze jeden pomysł co do audi. Może wujek google coś podpowiedział:D.
    Wcale nie zamierzam odpuszczać, rozrząd też robiłem u tego mechanika i jak odbierałem auto to stwierdził, że fajnie się zbiera.
    Odezwę się po weekendzie i dam znać co i jak.

    0
  • #6 10 Mar 2017 11:22
    r_Lunar
    Poziom 8  

    masz w tym Audi DPF ? U mnie on powodował właśnie totalne zamulenie na niskich obrotach, był kompletnie zapchany. Również a4 b7 tyle że 1.9 tdi. DPF i zapchana odma prawie zniszczyły mi silnik.

    Jest też opcja jak ktoś wyżej wspomniał z vacu pompą. Najprawdopodobniej masz pompę LUK, jest wadliwa konstrukcyjnie. I nie masz ciśnienia paliwa na niskich obrotach, można to sprawdzić w diagnostyce silnika komputerem. Zmień pompę na Boscha używanego i sprawdź różnicę, to chyba najprostsze od czego możesz teraz zacząć.

    1
  • #7 28 Mar 2017 10:41
    Patrico9307
    Poziom 3  

    Witam ponownie po dłuższej przerwie. Problem nadal nie rozwiązany. Posiadam DPF ale jest niczym dziewiczy, nic go nie boli.
    Byłem wczoraj na hamowni i okazuje się że wszystko jest ok turbo jest, doładowanie, podciśnienie wszystko w normie, dawki paliwa podawane tak jak trzeba. Ale wynik na hamowni masakra 140 konny motor wykazał moc 89 kucy i ten moment obrotowy. Zauważyłem również większe spalanie, komputer pokazuje średnio 12-13l przy czym wcześniej to było 7,5-8-5l.
    Możliwe jest że komputer wykazuje prawidłowe dawki na wtryskach, ale są one zapchane i do cylindra nie trafia to co powinno?
    Moim zdaniem problem tkwi we wtryskach, ale nie mam innych na podmiankę i mechanik też w tej chwili.
    Rozwialibyśmy wtedy wszystkie wątpliwości. Jeśli je zregeneruje i problem bd nadal to wyrzucę tylko kasę w błoto.

    1
  • #8 28 Mar 2017 15:54
    sk700
    Poziom 31  

    Poszukaj kogoś kto ma maszynę aby je sprawdzić.

    0
  • #9 28 Mar 2017 19:37
    Patrico9307
    Poziom 3  

    Mechanik niby dawał je do sprawdzenia i stwierdzono, że jest ok, ale czuje że to ściema, gra na zwłokę i myśli że odpuszczę temat, powiedział że da jeszcze raz do spr... Dam znać wkrótce jaki bd ponowny wynik.

    1
  • #10 06 Kwi 2017 09:24
    Patrico9307
    Poziom 3  

    Problem rozwiązany, wtryski zostały niby wyczyszczone, podregulowane i wsadzone ponownie, autko ponownie śmiga aż miło.

    0
  • #11 17 Mar 2018 20:41
    Damian2143
    Poziom 1  

    Witam mam problem z audi A 4 b7 2.0 140 km dziś wracając z pracy nagle zaczol mi szarpac kopci I nie miał mocy. Wymieniali mi żarówkę i przytopil się kabel od przepływu powietrza po lewej stronie wiecie co może byc z Tym?

    2