Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf XF 105 - Błąd ad-blue,prośba o wyjaśnienie kodu .

HADŻI 09 Mar 2017 19:25 3456 10
  • #1 09 Mar 2017 19:25
    HADŻI
    Poziom 19  

    Pojawił się błąd 61-3.Czy ma ktoś może opis tego kodu ewentualnie jakieś sugestie dotyczące naprawy.Z góry dziękuję.

    0 10
  • Pomocny post
    #2 09 Mar 2017 19:46
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    AdBlue return pipe failure during detection mode.
    - This fault can cause an engine derate to +/- 60% of
    the maximum torque

    Possible cause
    - AdBlue return pipe frozen/blocked
    - Ventilation valve defective
    - AdBlue pressure sensor defective
    (inside EAS unit)
    Czyli system wnioskuje, że rurka powrotna adblue jest uszkodzona.
    Błąd generowany w trakcie fazy kontrolnej.
    Zwykle to system aktywuje pompę na krótki czas i obserwuje przyrost ciśnienia adblue. Jeżeli system nie widzi np. spadku ciśnienia adblue po otwarciu zaworu upustowego to wnioskuje, że rurka powrotna jest uszkodzona.Ewentualnie czujnik ciśnienia jest niesprawny [w co wątpię].
    Czyli generalnie błąd generowany niewłaściwym sygnałem z czujnika ciśnienia Adblue wewnątrz modułu EAS.

    0
  • #3 12 Mar 2017 17:04
    HADŻI
    Poziom 19  

    Wymieniłem filtr ad-blue także siatkowy .Przedmuchałem przewód powrotny do zbiornika i jest drożny.Wykluczając usterkę czujnika ciśnienia ad-blue czy może być uszkodzony zawór upustowy?Podczas testu sprawdzenia wycieków podczas fazy powrotu ad-blue do zbiornika jego otwarcie było na 0 % .Jednocześnie co dziwne ciśnienie malało do 120 mbar.Druga sprawa .Zrobiłem też test pomiaru dozowania.Jego wynikiem brak dozowania,tak jakby moduł dozujący w ogóle nie dostał sygnału do otwarcia.Nie było słychać charakterystycznego tykania tylko powietrze.Zastanawia mnie brak innych błędów.Może ten błąd 61-3 spowodował wyłączenie systemu zanim mogły zaistnieć błędy dotyczące dozowania.Niestety brakowało czasu na dalszą diagnostykę bo auto musiało jechać (bo mocy nie ogranicza)Czy uszkodzony moduł dozujący może mieć związek z tym błędem .

    0
  • #4 12 Mar 2017 18:22
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Może mieć i warto go wyjąć na stół i obejrzeć czy nie przekorodował na wylot

    0
  • #5 20 Mar 2017 18:28
    HADŻI
    Poziom 19  

    Auto wróciło teraz wystąpił błąd 61-255 .Wyjąłem moduł dozujący ,opór na pinach wtryskiwacza 15,3 ohma,wymyłem przedmuchałem powietrzem.Zrobiłem test ilości dozowania,wtryskiwacz dał około 150 mililitrów czyli w normie.Skasowałem błąd .Teraz w ECU jest czysto .Czego dokładnie dotyczy ten błąd bo w jalteście jest bardzo ogólny opis .Trudno cokolwiek wywnioskować?

    0
  • #6 20 Mar 2017 19:18
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Nie ma takiego kodu błędu jak 61-255. Najbliższy jest 61-2 gdzie końcówka 255 jest to FMI (Failure mode indicator). Daf nie pokazuje kodów błędu dla kodu 61 aż do trzeciego bajtu tylko kończy się na pierwszym tzn. dokładnie są tylko 61-1, 61-2 i 61-3. Postać 255 oznacza pewnie typ usterki, gdzie pierwszy bajt - 2 oznacza No pressure build-up in AdBlue pipes during detection
    mode a końcówka 55 musi oznaczać którąś z form testu, którą system w fazie diagnozy nie zdał (np. po 4 sekundach pracy pompy adblue zarejestrowało tyle a tyle ciśnienia a powinno dużo więcej.
    Sprawdzałeś filtry siatkowe w smoku zbiornika adblue i na wlocie do modułu EAS?
    Rurka od smoka aż do modułu adblue nie jest zagięta ?

    0
  • #8 13 Lis 2017 21:03
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Zależy czym jest zanieczyszczony...

    0
  • #9 14 Lis 2017 08:05
    szy18
    Poziom 13  

    pojawiaja mi sie raz na jakis czas ostrzezenia na desce dotyczace ukladu wydechowego. komunikat pojawia sie na kilka sekund i znika 2-3 razy w tygodniu. i nastepnym co mi przyszlo do glowy po zmianie filtrów to wyczyszczenie ukladu.
    pojawiaja sie błedy 115, 70, 108 i 17
    bledy pojawiaja sie tylko na jałowym biegu. auto euro 5, 2014r. przebieg 360.000 km.

    Daf XF 105 - Błąd ad-blue,prośba o wyjaśnienie kodu .Daf XF 105 - Błąd ad-blue,prośba o wyjaśnienie kodu .

    0
  • #11 15 Lis 2017 16:55
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Zrób test dozowania adblue. Sprawdź czy ilość którą "naleje" dozownik zgadza się z wartosciami podanymi przez program.

    1