Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ustalanie biegunów transformatora wchodzącego do płytki

09 Mar 2017 22:18 534 11
  • Poziom 3  
    Witam mam taki problem wyciągnąłem wzmacniacz ze starych głośników (chce przerobić na akomulator) i wszystko jest tam ładne oznaczone ale nie wszystko. Transformator jest podpięty i nie mam zielonego pojęcia który to plus które to minus bo nie jest to dobrze oznaczone jakby ktoś wiedział bo tam są 2 napisy (zdjęcie)
  • Poziom 43  
    Nie ma to znaczenia bo transformator nie ma "plusa" i "minusa", one pojawiają się dopiero za mostkiem prostowniczym.
  • Poziom 27  
    Od kiedy transformator sieciowy ma biegun - i +. Raczej się za to nie zabieraj. Jak już to jaka wiedza w tych tematach :D
  • Poziom 3  
    Bardziej mi chodzi chce połączyć tam akomulator 9 V tylko jak go podłączyć i gdzie (sorry nie znam się na transformatorach jedyne co to umiem je obliczac :p)
  • Poziom 38  
    Witam - możesz podłączyć się dwoma sposobami .
    Pierwszy to w miejsce przewodów od transformatora ( nie ma znaczenia gdzie dasz plus
    a gdzie minus bo mostek Gretza poda właściwie ) . Oczywiście na diodach wystąpi
    spadek napięcia ale coś za coś .
    Drugi to podpiąć się pod kondensator elektrolityczny ( ten duży walec w kolorze niebieskim ).
    Do kondensatora należy się podpiąć właściwie , plus akumulatora do plusa elektrolitu
    oraz minus akumulatora do minusa elektrolitu .

Dodano po 39 [sekundy]:

Ustalanie biegunów transformatora wchodzącego do płytki
  • Poziom 3  
    Dzięki spróbować obu sposobów i zobaczę który będzie mi bardziej pasować :)
  • Poziom 24  
    Witaj. (chce przerobić na akomulator) chyba raczej na prostownik do akumulatora, najpierw miernik w rękę i jakie on daje napięcie bo na nim nie ma żadnych oznaczeń /parametrów/ gdy by się zmieścił w zakresie to mostek gretza lub modyfikacja tej płytki.