Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lanos - Podstawy diagnostyki komputerowej

januszjh 03 May 2017 14:26 7323 65
  • #61
    januszjh
    Level 17  
    Nie mam porównania. Wcześniej pulsowało, ale nie pryskało olejem. Może wtedy był nienagrzany silnik albo tylko poluzowany bagnet - nie pamiętam.
    A jaki wpływ na spalanie może mieć rurka zamiast katalizatora lub strumienicy? Czy efekty falowe nie powodują znacznie zwiększonego spalania? Spalanie jest na poziomie 13 litrów zamiast 9, a jeżdżę w sposób ekonomiczny. Zmiana biegów przy 3000 obr (przyspieszanie), redukcja przy 1500 (hamowanie silnikiem). Jazda ze stałą prędkością to 2000-2500 obr.
  • #62
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak zatkałeś odmę do będzie pryskało przez bagnet, to akurat normalne, odmy nie zatykaj.

    januszjh wrote:
    A jaki wpływ na spalanie może mieć rurka zamiast katalizatora lub strumienicy?
    Spore, objętość i przepustowość układu wydechowego nie jest bez znaczenia, zwłaszcza gdy zawory nie są już w idealnym stanie.
  • #63
    januszjh
    Level 17  
    Nie całą odmę. Tylko jedno rozgałęzienie, przez, które nie czułem pulsowania. W silnikach 16V nawet nie ma tego odgałęzienia co idzie do kolektora ssącego.
    Daewoo Lanos - Podstawy diagnostyki komputerowej
  • #64
    januszjh
    Level 17  
    Jeszcze coś mnie zastanawia. Przy załączaniu kolejnych odbiorników energii elektrycznej dźwięk pompy paliwa zdecydowanie zmienia ton (obniża się co najmniej o połowę). Nie byłoby to takie dziwne, gdyby nie fakt, że przy pracy na gazie i zaślepionym podciśnieniu od regulatora ciśnienia paliwa też tak jest. To dźwięk na pewno pompy paliwa, bo pochodzi zza tylnego kola i ustaje całkowicie, po wyciągnięciu bezpiecznika lub przekaźnika pompy. Czy pompa paliwa jest sterowana za pomocą PWM?
  • #65
    g107r
    Level 39  
    Ze niby z regulacją ?
    Akumulator, 2 bezpieczniki, przekaźnik, pompa paliwa + złącza, przewody - oto cały PWM :)
    Spada Ci raczej napięcie, co będzie normalne przy tych wszystkich odbiornikach, lub nie wyrabia alternator.
    Nie zaślepiaj regulatora.
  • #66
    januszjh
    Level 17  
    To napięcie może spadnie o 10%, a obroty pompki spadną 2-krotnie? Tylko do testów zaślepiłem, tak samo chwilowo (na postoju) zaślepiłem podciśnienie od wspomagania hamowania. Nadal regulacja wolnych obrotów długo reaguje na zmianę obciążenia.