Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo II 2.0hdi 90KM '04 - wyłączanie się EGR po ok. minucie

piotrek2914 10 Mar 2017 10:46 1155 25
  • #1 10 Mar 2017 10:46
    piotrek2914
    Poziom 16  

    Witam serdecznie szanownych forumowiczów! :)
    Niestety po roku cyklicznego dłubania w mojej ciężarówce, napotkałem problem, w sprawie którego potrzebuję konsultacji :P
    Przedstawię objawy i dotychczasowe postępy:
    -kupiłem autko z jakimś problemem, mechanicy zakładali z góry, że to pewnie turbina albo wtryski albo pompa..
    -auto łapało tryb serwisowy, jak po chodziło na wolnych obrotach to potem strasznie kopciło przez jakiś czas. Jak postało kiedyś przez godzinę na biegu jałowym na biwaku to zostawiłem na drugi dzień za sobą taką wielką zasłonę dymną w lesie, że aż brak słów.
    -oleju nie bierze
    -pomyślałem, żeby zaślepić egr -> jakby było lepiej ale bez szaleństwa. Nadal odcinało mu moc na 2800..
    -sprawdziłem przepływkę.. Chyba przy pierwszym włożeniu paluchów ją uszkodziłem albo taka była więc wymieniłem-> efekty takie sobie
    -pomyślałem, że to pewnie ta turbina i po nierównej walce z silnikiem w końcu ją wydostałem. Nie ma zmiennej geometrii ani dodatkowego nastawnika z vakupompy. Po wizycie u fachowca okazało się, że to nie to. Przy okazji kanały kolektora wylotowego były suche,
    -w kolektorze dolotowym było było centymetr sadzy na ściankach. Wymyłem i pomyślałem, że trafiony zatopiony..
    -niestety.. objawy nie ustąpiły do końca.. dymienie pozostało. Błędów i odcinania mocy mniej.
    -zaślepiłem jeszcze raz EGR i dolałem jakiegoś preparatu do czyszczenia wtrysków. Zrobił się wyjątkowo żywy. Na jałowym miał dwa razy więcej świeżego powietrza niż potrzebował. Kolega mi sprawdził za trzy dychy.
    -pomyślałem, że to może nastawnik egra i trafiłem ;D Miał delikatny przedmuch w obydwie strony. Wymieniłem i odślepiłem. Od 500 km nie złapał CHECK'a. Ale dymienie nie ustało.
    -zakupiłem a aledrogo manowakuometr i odkryłem ciekawą rzecz.

    -Dlaczego na biegu jałowym po około minucie lub dwóch podciśnienie spada z -0,8 do jakichś -0,3? Po dodaniu gazu objawy na chwilę ustępują. EGR się w pełni otwiera i nie ma dymku po dodaniu gazu. Po dłuższym czasie jednak coś się rypie i egr już się nie otwiera na max. Dopiero w trasie się poprawia.
    Jak sprawdzić czy sterownik silnika jest OK? Ma ktoś kawałek schematu z tym obwodem?




    Co Szanowne grono na to?
    Pozdrawiam, Piotr P.
    -

    0 25
  • #2 10 Mar 2017 11:41
    koczis_ws
    Poziom 25  

    A gdzie mierzyłeś podciśnienie ? Jeśli na rurkach sterowania EGR to może pompa podciśnienia szwankuje albo masz gdzieś nieszczelność w obwodzie podciśnienia. A jak wspomaganie hamulców?

    0
  • #5 11 Mar 2017 08:10
    piotrek2914
    Poziom 16  

    Wcześniej coś z egr a teraz nic..

    Dodano po 3 [minuty]:

    W zasadzie to może być uszkodzenie sterownika silnika albo jakaś dziwna procedura.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ewentualnie coś z nowym nastawnikiem ale wątpię..

    0
  • #7 21 Mar 2017 21:50
    moto-kord
    Poziom 27  

    Schematu nie znalazłem ale mogę Ci podać co jeszcze jest zasilane z tego samego
    pinu w sterowniku .

    0
  • #9 21 Mar 2017 22:24
    moto-kord
    Poziom 27  

    Zasilane jeszcze jest przepływomierz,pompa paliwa,zawór włączający kolektora wlotowego,
    solenoid regulujący ciśnienie paliwa,jednostka sterująca układem zasilania wyjście ze
    sterownika B F2iF3,sterowanie egr B G1.

    0
  • #10 21 Mar 2017 22:29
    piotrek2914
    Poziom 16  

    marianixen napisał:
    objawy wskazują na padnięty bebężnik
    To te pykające cuda na wirodoładowaniu pompy średniego ciśnienia?
    moto-kord napisał:
    solenoid regulujący ciśnienie paliwa,jednostka sterująca układem zasilania wyjście ze
    sterownika B F2iF3,sterowanie egr B G1.

    Dzięki.. poszukam..

    0
  • #12 21 Mar 2017 22:37
    moto-kord
    Poziom 27  

    piotrek2914 napisał:
    To te pykające cuda na wirodoładowaniu pompy średniego ciśnienia?

    To właśnie te cudo elektro-mechaniczny przekaznik wirująco uszczelniający.

    0
  • #13 21 Mar 2017 22:53
    piotrek2914
    Poziom 16  

    moto-kord napisał:
    To właśnie te cudo elektro-mechaniczny przekaznik wirująco uszczelniający.

    ;-D
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Masz gaz na linkę i potencjometr na prawym nadkolu?

    Mam gaz na linkę. Nawet zrobiłem taki patent, że podniosłem zawleczką obroty do 1600 ale było to samo. Fakt, że na nowy nie podmieniałem.

    0
  • #15 21 Mar 2017 23:06
    piotrek2914
    Poziom 16  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Czyli auto normalnie jeździ dopóki nie zobaczy puszczonego pedału gazu.

    Dokładnie tak jest. Podziała minutę albo dwie i przetwornik przestaje dostawać pełne zasilanie. Po odpięciu wtyczki napięcie się nie podnosi. Więc raczej kiepskie połączenie odpada..

    0
  • #17 21 Mar 2017 23:58
    piotrek2914
    Poziom 16  

    Jeżdżę na podciągniętej, błędu nie ma a usterka nie ustąpiła. Zobaczę najpierw czy w sterowniku jakiś lut nie puścił w okolicy tego pinu G1.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Właśnie wpadłem na pomysł, żeby zrobić adaptację EGR. W okolicy Puław-Garwolina wiecie może kto takie coś by zrobił?

    0
  • #18 22 Mar 2017 09:07
    mario03369
    Poziom 14  

    Wtrysk siemensa czy boscha ?

    0
  • #19 22 Mar 2017 12:38
    invisibleman
    Poziom 19  

    Przecież na wolnych EGR powinien się zamykać po chwili dla ochrony przed nadmiernym napływem sadzy do kolektora ssącego.

    0
  • #21 22 Mar 2017 14:03
    invisibleman
    Poziom 19  

    Pracuje przez jakiś czas. Później EGR się zamyka. Akurat nigdy HDI 90 nie testowałem pod tym kątem, ale VW TDI tak robi, sprawdzałem wielokrotnie i to jest logiczne.

    0
  • #22 22 Mar 2017 21:11
    piotrek2914
    Poziom 16  

    invisibleman napisał:
    Pracuje przez jakiś czas. Później EGR się zamyka

    Ktoś może to potwierdzić jeszcze odnośnie 2.0HDI ?
    Czemu miałby taki zabieg służyć?
    Mniej spalin to czystsze powietrze a więc więcej paliwa do odpowiedniej mieszanki.. Gdzie tu ekonomia? Chyba, że jestem w błędzie..

    0
  • #23 22 Mar 2017 21:14
    Jamrug
    Poziom 15  

    A może zrobić EGR OFF i po problemie ?

    0
  • #24 22 Mar 2017 21:27
    piotrek2914
    Poziom 16  

    Kurcze.. Dłubanie w aucie to jak na razie tylko hobby przy piwku.. Wiąże się to z tym, że nie znam możliwości programów diagnostycznych typu LEXIA.. Domyślam się, że można wyłączyć EGR, ale czy nie wpłynie to jakoś negatywnie na parametry spalania i pracy silnika? Zaślepienie miało efekty uboczne w postaci błędów..

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Poza tym zainwestowałem 200zł w nowy przetwornik:-)

    0
  • #25 22 Mar 2017 21:29
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Po pierwsze tu jest podciśnieniowy egr i proszę o niewypowiadanie się osób którzy 0 wiedza o tym konkretnie silniku.
    RHY to nie żaden gó...... paserattni, czy lełon.

    Po drugie cała diagnoza działani EGR opiera się o przepływomierz i żeby wyprogramować obsługę EGR trzeba przeprogramować komputer silnika, na nowo.

    0
  • #26 31 Maj 2017 07:33
    piotrek2914
    Poziom 16  

    Przyszło ciepło i znów można było dłubnąć..

    mario03369 napisał:
    Wtrysk siemensa czy boscha ?

    Wtrysk Siemensa.

    Po zaopatrzeniu się w oscyloskop przenośny wybadałem, że sygnał to 140 Hz. Wypełnienie, jak jest ok, zmienia się z ~90% na jałowym do 8-10% po dodaniu gazu. Po pewnym czasie jednak na biegu jałowym wypełnienie przebiegu zmniejsza się do ok. 70-80% przez co EGR prawie całkiem się zamyka.. Trzeba trochę gazu pododawać, żeby sytuacja się poprawiła.
    Ktoś coś podejrzewa?

    0
  Szukaj w 5mln produktów