Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 - Turbosprężarka - nowa, sam korpus, regenerowana, używana?

Rick69 10 Mar 2017 11:45 351 2
  • #1 10 Mar 2017 11:45
    Rick69
    Poziom 5  

    Witam,
    Zważywszy na zaniedbania poprzedniego użytkownika samochodu będę zmuszony wymienić turbosprężarkę.
    Jedni wychodzą z założenia że najlepiej kupić nową inni że dobrze wychodzi regenerowana lub zakup samego korpusu a jeszcze inna grupa że szukać używanej z gwarancją.

    Turbina która pracuje wadliwie tj. wyje + przepuszcza olej w wydech to Garrett 713673-2.

    Teoretycznie zdecydowałem się na regenerację gdzie koszt nie powinien przekroczyć 750 zł.
    Jednak z tego co zauważyłem przy zwrocie starej turbiny otrzymuje się nową zregenerowaną w której został głównie wymieniony i ustawiony sam rdzeń firmy no name. Ponoć angielski, niemiecki lub włoski ponieważ Garrett nie dostarcza części zamiennych do turbin o zmiennej geometrii. Polecaną firmą która się tym zajmuje jest Melett, jednak wątpię czy koszt zamknie się do 900 zł.
    Czy tego typu regeneracja ma sens?

    A może zainwestować w sam korpus turbosprężarki gdzie cena waha się od 350 zł do 900 zł [Melett] i złożyć to samemu, ponieważ korpus jest już wyważony i zostaje jej poskładanie i ustawienie gruszki oraz zmiennej geometrii względem starej.

    Gwarancja którą dają firmy tj. 12 miesięcy jest dosyć restrykcyjna i wcale mnie to nie dziwi bo zaniedbując wytyczne przy montażu robiąc to indywidualnie skracamy czas jej pracy.
    Z tego co wiem powinno zachować się podstawowe procedury tj.
    - Zweryfikować drożność przewodu zasilającego turbo np. sprężonym powietrzem lub wstrzykując dużą ilość oleju/wyczyścić
    - Przed zamontowaniem turbosprężarki wlać nieco oleju silnikowego za pomocą np. strzykawki
    - Sprężonym powietrzem przez czystą szmatkę rozprowadzić olej w turbinie
    - Po zamontowaniu ponownie wlać oleju silnikowego za pomocą np. strzykawki
    - Wymienić olej silnikowy i filtr oleju
    - Warto zdjąć miskę olejową i sprawdzić czy nie ma opiłków
    - Wymienić filtr powietrza
    - Wyczyścić cały dolot tj. IC, EGR, rury itd. [Teoretycznie powinno się wymienić IC na nowy..]
    - Dobrze było by sprawdzić ciśnienie oleju
    - Odciąć zapłon np. wyjmując bezpiecznik
    - Kręcić rozrusznikiem 30 sekund aby uzyskać odpowiednie ciśnienie oleju
    - Uruchomić silnik i zostawić około 10 minut na wolnych obrotach nie podpinając węża podciśnienia do gruszki turbiny

    Dzięki za wsparcie - jak zawsze punkty.

    0 2
  • ambtechnic
  • ambtechnic
  • #3 10 Mar 2017 13:02
    Rick69
    Poziom 5  

    A co sądzicie o wymianie samego korpusu?

    0