Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Problem z biegami- VW Golf IV 2000r AGR

Kokuj 10 Mar 2017 12:58 690 14
  • #1 10 Mar 2017 12:58
    Kokuj
    Poziom 5  

    Witam!
    Mam nadzieję, że to dobry dział. Od miesiąca posiadam IV, zauważyłem, że dość cieżko wchodzą biegi, z dużym naciskiem na pierwszy bieg (przycina się tak w połowie i trzeba użyć siły, żeby wszedł, lecz nie zawsze). Dwa razy podczas wbijania jedynki mialem zgrzyt. Otworzyłem dziś maskę i mam pytania:

    1. co to za część i gdzie ją można dostać? - jest pęknięta (fot. 4 , 1a, 2)
    2. czy możliwe, że to właśnie przez nią biegi cieżko wchodzą?
    3. jakie mogą być inne przyczyny ciężko wchodzącej jedynki? (wchodzą cieżko czy silnik cieply czy zimny) - proszę o pomoc

    Re: Problem z biegami- VW Golf IV 2000r AGR4a.jpg Download (3.75 MB)
    Re: Problem z biegami- VW Golf IV 2000r AGR3.jpg Download (1.56 MB)
    Re: Problem z biegami- VW Golf IV 2000r AGR1a.jpg Download (2.83 MB)
    Re: Problem z biegami- VW Golf IV 2000r AGR2.jpg Download (3.12 MB)

  • #2 10 Mar 2017 13:13
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Dział ok ale od jakiego samolotu to część? :) Aha Vw ,to w ETKA powinno być.

  • #3 10 Mar 2017 13:52
    Kokuj
    Poziom 5  

    Nazywa się "stopka ślizgu". Prosiłbym o wyjaśnienie kolejnych pytań

  • #4 10 Mar 2017 18:08
    Kantylena
    Poziom 11  

    Tak to jest stopka ślizgu biegów VW/Audi na aukcjach za ok 20 zł nawet oryginał VW, natomiast no możesz wymienić to i tak samo wybierak nowy, tylko skoro zgrzyta no to problemem jest zużyty synchronizator a nie mechanizmy zmiany biegów.
    Mógłbyś jeszcze zalać skrzynie oryginalnym olejem do skrzyń VW, ale skoro na ciepłym też nie jest lepiej to nie wiem czy to coś pomoże.
    Po prostu do regeneracji skrzynia albo po symbolu inna używana lub regenerowana z wymianą /kaucja

    Możesz w sumie zamontować tez inną skrzynkę, przecież ludzie kombinują od TDI do benzyny itd..

    Miałem podobnie w A3 ale u mnie na zimnym była masakra, po zmianie oleju (tam chyba był wlany mineralny :D) jak ręką odjął.
    Ogólnie u mnie też te biegi jakoś super nie wchodzą w sensie że no dużo brakuje do takiego wskakiwania jak w nowych autach VAG ale...o zgrzytaniu nie ma mowy.

    A sprzęgło jest zdrowe?

  • #5 10 Mar 2017 20:46
    diesel022782
    Poziom 16  

    witam widze ze na dzien dobry lekcje polo dostales, nie przejmuj sie mnie na biezaco blokuja, ale do zeczy cala ta dzwignia to wtbierak , ten element ternamidowy to slizg , wszystkie czesci sa dostepne, sluchaj co ci powiem ze zdjec wynika ze nie to jest przyczyna , na zdietych linkach sterowania sprawdz jak chodzi wybierak, po czym sprawdz jak chodzi lewarek zmiany biegow , po czym olej w skrzyni , ja osobiscie obstawiam sprzeglo, pozdrawiam

  • #6 10 Mar 2017 21:04
    Kokuj
    Poziom 5  

    @Kantylena sprzęglo i dwumas było wymieniane jakies 1,5 roku temu.


    @diesel022782 nie bardzo wiem, jak "bawić" się tymi linkami itd

  • #7 10 Mar 2017 21:10
    diesel022782
    Poziom 16  

    Kokuj napisał:
    @Kantylena sprzęglo i dwumas było wymieniane jakies 1,5 roku temu. Wybierak to ta część, tak?
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/c571454eda282d75

    @diesel022782 nie bardzo wiem, jak "bawić" się tymi linkami itd
    ale to samym lewarkiem poruszaj czy plynnie chodzi , zeby to wykluczyc ewentualnie

  • #8 10 Mar 2017 21:19
    Kokuj
    Poziom 5  

    diesel022782 napisał:
    Kokuj napisał:
    @Kantylena sprzęglo i dwumas było wymieniane jakies 1,5 roku temu. Wybierak to ta część, tak?
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/c571454eda282d75

    @diesel022782 nie bardzo wiem, jak "bawić" się tymi linkami itd
    ale to samym lewarkiem poruszaj czy plynnie chodzi , zeby to wykluczyc ewentualnie


    przycina czasem jak wrzucam np jedynke

  • #9 10 Mar 2017 21:25
    diesel022782
    Poziom 16  

    Kokuj napisał:
    diesel022782 napisał:
    Kokuj napisał:
    @Kantylena sprzęglo i dwumas było wymieniane jakies 1,5 roku temu. Wybierak to ta część, tak?
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/c571454eda282d75

    @diesel022782 nie bardzo wiem, jak "bawić" się tymi linkami itd
    ale to samym lewarkiem poruszaj czy plynnie chodzi , zeby to wykluczyc ewentualnie


    przycina czasem jak wrzucam np jedynke
    to spruboj jeszcze tulejki i prowadnice lewarka posmarowac tam pod mieszkiem jakims spreyem , zobacz czy lzej chodzi

  • #10 10 Mar 2017 21:29
    bula17
    Poziom 20  

    A jak biegi wchodzą na zgaszonym silniku ??

  • #11 10 Mar 2017 21:39
    Kokuj
    Poziom 5  

    bula17 napisał:
    A jak biegi wchodzą na zgaszonym silniku ??


    bez różnicy

  • #12 10 Mar 2017 21:43
    bula17
    Poziom 20  

    Wypinij linki i zobądź jak fizycznie biegi wchodzą bezpośrednio z poziomu wybieraka.

  • #13 10 Mar 2017 22:11
    diesel022782
    Poziom 16  

    bula17 napisał:
    Wypinij linki i zobądź jak fizycznie biegi wchodzą bezpośrednio z poziomu wybieraka.
    no wlasnie o tym caly czas pisze panowie , pruboje ustslic czy lewarek jest trafiony, czy wybierak

  • #14 11 Mar 2017 20:37
    bula17
    Poziom 20  

    diesel022782 napisał:
    bula17 napisał:
    Wypinij linki i zobądź jak fizycznie biegi wchodzą bezpośrednio z poziomu wybieraka.
    no wlasnie o tym caly czas pisze panowie , pruboje ustslic czy lewarek jest trafiony, czy wybierak


    Noto właśnie ustal wypinając całkiem linki z lewarka i wrzuc biegi wybierakiem .

  • #15 12 Mar 2017 00:19
    Kokuj
    Poziom 5  

    Dzięki za podpowiedzi, zrobilem mała regulacje i jest lepiej. Jak bede miał czas to zrobie jak napisaliście i dam znać

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME