Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 460 D12C 2001 - wskazywanie poziomu paliwa

10 Mar 2017 14:57 696 2
  • Poziom 9  
    Cześć, mam problem z wskazywaniami poziomu paliwa

    Wskaźnik jest na rezerwie bez względu na ilość paliwa i czy stacyjka włączona czy nie. Jest to rok 2001 i jest wyświetlacz w lewej części licznika do dyspozycji:
    -jest funkcja pokazywania możliwego pozostałego zasięgu w km na obecnej ilości paliwa (pokazuje cały czas "0") - domniemam, że jest sterowana tym samym sygnałem ze smoka.
    -jest funkcja testu wskaźników deski rozdzielczej - wskaźnik w czasie testu działa wzorowo tak jak wszystkie inne wskaźniki na desce, po wyłączeniu wraca na rezerwę i już się z tamtąd nie rusza.

    Sprawdziłem opór smoka - jest ok 80 Ω przy orientacyjnie połowie paliwa . Teoretycznie wskaźnik powinien coś pokazywać orientacyjnie około połowy (znalazłem info iż na pełnym powinno być 33Ω, przy pustym-248Ω), ale nie pokazuje nic.

    Sprawdziłem dojście sygnału smok - wyświetlacz komputera (w lewej części licznika kostka LX Pin B2) - jest sygnał. W tymi miejscu również badałem opór - taki sam jak na smoku.
    Masę do smoka podłączałem z innego miejsca dla sprawdzenia - bez zmian.
    Od tej kostki LX pin B3 prowadzi przewód który steruje wskaźnikiem do kostki RX (tej do prawej części licznika gdzie jest sam wskaźnik ). Po rozłączeniu go bez zmian (oprócz testu który przestaje działać).

    Rozebrałem lewą stronę licznika (z wyświetlaczem) - nie znam się na elektronice, ale przyglądając się bardzo dokładnie nie ma śladów żadnych uszkodzeń, wszystkie ścieżki całe, brak przepaleń, kondensator nie jest "napompowany" - nic do czego można się przyczepić.
    Wygląda na to że problem jest w wejściu sygnału do komputera pokładowego ? czy sam ten komputerek pokładowy może być uszkodzony? Czy zwykły magik od elektryki da rade go ogarnąć?

    Jest informacja dodatkowa, wiem że ten komputerek pokładowy nie wyjechał z fabryki w tym aucie - ktoś go musiał zmienić - poznać można po fakcie iż są w nim funkcje które fizycznie nie są obecne w aucie - temperatura obydwu mostów, poduszka powietrzna, dodatkowy retarder, wyświetla się też filtr powietrza (mimo iż jest zmieniany regularnie), i wyskakuje też kontrolka "Discharge low" mimo wzorowego stanu elektryczno- rozruchowego (mamy go już parę lat).

    Dzięki z góry za podpowiedzi i uwagi jeśli coś namieszałem w dedukcji:)
  • Poziom 41  
    Stało się to nagle, czy wcześniej były problemy ze wskaźnikiem?
    Sprawdź płytę pod kątem zimnych lutów.
  • Poziom 9  
    Kupiliśmy auto już w opisanym stanie. Wyliczyliśmy że zasięg auta to 700 spalonych litrów na wyświetlaczu i tak to się kręciło, ale jest to upierdliwe trochę. Ja nie widzę zimnych lutów. Może po prostu dam tą płytkę magikowi- elektrykowi.