Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

RENO MASTER II 2.5 DCI NIE CHCE ODPALIĆ

Fanaut 10 Mar 2017 16:56 3339 10
  • #1
    Fanaut
    Level 10  
    Witam wszystkich,

    jadąc autem zaświeciła się kontrolka od świec po czym odczułem spadek mocy. Zajrzałem pod maskę próbując ustalić co się wydarzyło. Zacząłem od zdjęcia kostki od pierwszego cylindra od skrzyni biegów brak reakcji na każdym pozostałym wtrysku po zdjęciu kostki gasł silnik. Wymieniłem na drugi wtrysk (uważałem, że cewka padła) ale niestety usterka nie zniknęła dalej praca na 3 cylindrach spadek mocy.... Powoli jadąc w kierunku domu na prostej włączyłem tempomat ( uważałem, że nic się nie stanie po równym miał siłę jechać ) po przejechaniu około 3km silnik zaczął przerywać, szarpać i zgasł udało się zjechać na pobocze. Po wymianie na wcześniejszy wtrysk (uważałem, że może odpali), oględzinach czy przewód od kostki do wtrysku się nie przetarł nie udało mi się ustalić czemu nie chce odpalić. Na chwilę obecną świeci się kontrolka od świecy żarowej a przy próbie odpalenia samochód jakby chciał załapać przez moment ale po chwili cisza.
    Dodam, że około 2 miesięcy temu immobilizer podczas jazdy padł ( czerwona kropaczka na liczniku )i został naprawiony komputer ( ponoć ścieżka w komputerze się przepaliła po naprawia "magików" samochód działał do tej pory ale już nie miałem możliwości sprawdzenia spalania chwilowego, ilosci km do przjechania pojawiły się tylko kreski ). Uważam, że spalanie jest w normie od 10,5 do 12l w zależności kto i jak nim jeżdzi. PROSZĘ O PORADY CO MOŻE BYĆ USTERKĄ
  • #3
    Fanaut
    Level 10  
    Po odkręceniu filtra paliwa na dnie był brud. Po wymyciu obudowy filtra, odpowietrzeniu samochód nie zagdał - na plaku nie chciał zadziałać, słychać było pracę tak jakby na dwóch cylindrach. Idąc dalej sprawdzane było napięcie na kostkach idących do cewek napięcie ok 7-9V. Idąc jeszcze dalej sprawdzana była wizualnie wiązka przewód ( wydaje się być poprawna ). Rozkręciłem komputer / około 2 miesięcy temu padł immobilizer dlatego postanowiłem rozkręcić obudowę i ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem zaśniedziałą część płytki - od strony kostki z przewodami do wtrysków.
    Na komputerze pokazuje błedy:
    - obwód świec żarowych
    - obwód wtryskiwacza 1 cylindra
    - obwód wtryskiwacza 2 cylindra

    oraz

    - nieprawidłowość w systemie elektronicznym
    połączenie pierścień - dekoder
    połączenie dekoder - pierścień
    obwód kotrolki blokady zapłanu

    Przy próbie uruchomienia słychać próbę zaskoczenia ale nie odpali na dwóch wtryskach.

    Proszę o poradę co jest uszkodzone ( komputer, moduł komputera BSI ) jak mogę rozwiązać powyższy problem.
  • #4
    jurekk55
    Level 36  
    Sterownik do naprawy/wymiany.

    Fanaut wrote:
    Zacząłem od zdjęcia kostki od pierwszego cylindra od skrzyni biegów brak reakcji na każdym pozostałym wtrysku po zdjęciu kostki gasł silnik.


    Zapoznaj się z obostrzeniami w postępowaniu z układem CR, zanim zniszczysz sterownik. Ten na zdjęciu ewidentnie zalany -był wcześniej otwierany i nieuszczelniony?Nie widzę nic więcej poza uszczelnieniem fabrycznym.
  • #5
    Fanaut
    Level 10  
    Tak, nie widziałem żadnego uszczelnienia po wcześniejszej naprawie.

    Rozumiem, że komputer do naprawy ? znalazłem o takich samych numerach komputer za 99pln nie wiem czy po prostu nie kupić i nie bawić się w czasochłonne naprawy. Ale nie mam pojęcia czy po zakupie nowego komputera p identycznych numerach trzeba go jeszcze w jakiś sposób zaprogramować ?

    Wracając do wcześniejszego problemu, po poprzedniej usterce też zalaniu! zniknęły mi takie funkcje jak chwilowe spalanie, śr. spalanie, ilość km do przejechania na baku. Za utratę takich danych na wyświetlaczu odpowiada moduł BSI czy komputer ?
  • #6
    jurekk55
    Level 36  
    Fanaut wrote:

    Proszę o poradę co jest uszkodzone ( komputer, moduł komputera BSI ) jak mogę rozwiązać powyższy problem.


    Zacznij od doprowadzenia do prawidłowego stanu ECU.
  • #7
    genek1000
    Level 35  
    Fanaut wrote:
    - na plaku nie chciał zadziałać, słychać było pracę tak jakby na dwóch cylindrach

    Albo słabo podawałeś tego plaka , albo uszkodzony układ rozrządu
    Fanaut wrote:
    i ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem zaśniedziałą część płytki - od strony kostki z przewodami do wtrysków.

    Sterownik wtrysku do wymiany
    Fanaut wrote:
    zniknęły mi takie funkcje jak chwilowe spalanie, śr. spalanie, ilość km do przejechania na baku. Za utratę takich danych na wyświetlaczu odpowiada moduł BSI czy komputer ?
    - sterownik wtrysku

    Jakoś nie mogę połączyć ze sobą tych dwóch usterek - brak chęci do palenia na plaku i zgnita płyta sterownika :?:
  • #8
    jurekk55
    Level 36  
    genek1000 wrote:

    Jakoś nie mogę połączyć ze sobą tych dwóch usterek

    Padła mechanika silnika , dlatego brak reakcji na plaka. Jednak bez sprawnego i sparowanego ECU nie da się dalej walczyć z diagnozą. Do tego:
    Fanaut wrote:
    - nieprawidłowość w systemie elektronicznym
    połączenie pierścień - dekoder
    połączenie dekoder - pierścień
    obwód kotrolki blokady zapłanu

    Wróży trzecią część problemu.
  • #9
    Fanaut
    Level 10  
    Znaczy na plak reaguje wchodząc w obroty ( słychać wtryski ) ale po zaprzestaniu psikania plaka samochód gaśnie.

    "Jednak bez sprawnego i sparowanego ECU nie da się dalej walczyć z diagnozą" - co znaczy pojęcie sparowanie ECU ?


    "sterownik wtrysku do wymiany" - rozumiem, że chodzi o komputer tzn ECU ?

    Pozdrawiam
  • #10
    jurekk55
    Level 36  
    Fanaut wrote:
    co znaczy pojęcie sparowanie ECU ?


    W aucie masz immo.

    Fanaut wrote:
    Znaczy na plak reaguje wchodząc w obroty ( słychać wtryski ) ale po zaprzestaniu psikania plaka samochód gaśnie.

    Fanaut wrote:
    na plaku nie chciał zadziałać, słychać było pracę tak jakby na dwóch cylindrach.


    Motasz się trochę w zeznaniach, precyzyjne przedstawienie raczej pomoże.
  • #11
    caliber99
    Level 9  
    witam został przypowadzony do mnie taki o to pojazd na naprawe ze zdjęta głowicą


    bo lał wtrysk i popłynął tłok

    kupiliśmy drugi silnik , wtryski klient zregenerował

    i auto złożone zapala jak malina

    lecz nie jedzie

    do 2 tys obrotów zero rekacjii strasznie powoli się rozpędza

    po 2 tys łapie trochę cugu i słychać jak by zmieniała się mapa wtrysku .

    ogólnie nie ma siły , zero błędów

    turbina zregenerowana

    gdzie szukać co może być problemem ?

    czy regenerowany wtryski trzeba jakoś przypisać ?