Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- Opony bieżnikowane, Wasze aktualne opinie.

kryst16 08 Nov 2021 14:23 106929 543
Wago
  • #541
    vodiczka
    Level 43  
    robokop wrote:
    Bieżnik dostaje się nowy, ale druty pod nim zostają stare, tak samo jak sznurkowa osnowa boków i druty rantów.
    To wszystko zostało już napisane w pierwszych 100 postach i wałkujemy temat od nowa.
    vodiczka wrote:
    Ryzyko pęknięcia rośnie z czasem użytkowania opony. Dlatego uważa się, że sześcioletnią należy wymienić. Jeżeli nalewkę robi się na dwuletniej oponie poprawnie eksploatowanej ale z wytartym bieżnikiem to ryzyko że puści w niej kord jest podobne jak przy dalszej eksploatacji nówki (z jeszcze nie zużytym bieżnikiem) po okresie dwóch lat.
  • Wago
  • #542
    Mobali
    Level 39  
    robokop wrote:
    Używane opony, używany olej, używane części, używane prezerwatywy. Byle taniej.
    Ja o oponach, ty o kondonach... Z braku argumentów nie zapomnij dopisać, że jeszcze Murzynów biję ;-)
    Ktoś_tam wrote:
    Później wyjeżdżasz na autostradę i 160km/h na nalewkach albo na DK i 120km/h.
    Czytaj zanim się odniesiesz! Napisałem wyraźnie gdzie według mnie nalewki się nadają, a gdzie są zupełnie się nie nadają.
    vodiczka wrote:
    To wszystko zostało już napisane w pierwszych 100 postach i wałkujemy temat od nowa.
    Też mam takie wrażenie.
  • Wago
  • #543
    gimak
    Level 40  
    Mobali wrote:
    Ktoś_tam wrote:
    Później wyjeżdżasz na autostradę i 160km/h na nalewkach albo na DK i 120km/h.
    Czytaj zanim się odniesiesz! Napisałem wyraźnie gdzie według mnie nalewki się nadają, a gdzie są zupełnie się nie nadają.

    Ja mam opony bieżnikowane z indeksem prędkości 180 km/h i na autostradzie pomykam z prędkościami 120km/h i nie w moim przypadku stwierdziłem zauważalnej różnicy w prowadzeniu, między oponami oryginalnymi i bieżnikowanymi.
    Nie oznacza to, że kogoś namawiam na przejście na opony bieżnikowane.
  • #544
    adse
    Level 21  
    Ktoś_tam wrote:
    Mobali wrote:
    5. Rozmiary; wśród nalewek znacznie łatwiej mi znaleźć kilka rozmiarów nietypowych, które używam. Jeśli chodzi o opony fabryczne w tych wielkościach, bywają spore problemy albo są nieosiągalne.


    5. To już jest bardzo ciekawe, zważywszy na to z czego powstają nalewki. Najpierw musi być nowa opona aby ją bieżnikować po jej zużyciu. No ale jak nowych nie ma to bieżnikowanych również nie powinno być lub powinien być ograniczony ich asortyment zważywszy na to że opon do bieżnikowana zawsze będzie mniej niż nowych z fabryki. Nie wszystkie da się bieżnikować że względu na uszkodzenia.


    To jest dość oczywiste. Nowych opon wysokiej jakości nie ma lokalnie dostępnych, bo są drogie i nikomu nie opłaca się ich trzymać na lokalnym magazynie. Co innego o połowę tańsze nalewajki. Nalane na oponie premium mającej dwa lata, która zrobiła 100 tys. km po autostradach i została wymieniona w ASO bo bieżnik miał 4 mm zamiast 9 jak w nowej. Takich opon do wyrzucenia są setki tysięcy z aut leasingowych, tymczasem nie licząc wielkości bieżnika są te opony bardzo dobre i drogich marek.