Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Opony bieżnikowane, Wasze aktualne opinie.

kryst16 10 Mar 2017 19:17 31968 270
  • #1 10 Mar 2017 19:17
    kryst16
    Poziom 22  

    Witam.

    Zastanawiam się nad zakupem do samochodu Opon bieżnikowanych na lato.
    Jakie są Wasze opinie na ten temat?

    Są takie tematy w sieci, ale dość stare, a wiadomo że technologia bieżników idzie do przodu.
    Niektórzy twierdzą, że bieżniki to lipa, a niektórzy polecają.

    Co Wy o tym myślicie? Jakie są Wasze doświadczenia?

    Mam uraz do tanich nowych opon, bo z poprzednimi miałem problemy i zaczynam brać pod uwagę bieżniki.
    Samochód to Opel Corsa C 1.2 75KM.

    0 29
  • CControls
  • #2 10 Mar 2017 19:25
    Bridgestone
    Poziom 17  

    Na zimę dobrej firmy polecam szczerze, ale letnie bieżnki to nie jest dobry pomysł.
    Jakie opony kupić mogę polecić na PW chyba, że wolno mi użyć nazwy producenta.

    1
  • #3 10 Mar 2017 19:39
    rafik$
    Poziom 12  

    Bieżnik to tylko zewnetrzny fragment opony, a co z pozostałą częścią, która w przypadku opon bieznikowanych pochodzi ze zużytych opon, które nie nadawały się już do eksploatacji? Zdecydowanie odradzam zakup nalewek, bez względu jakiej firmy one nie będą. Pozdrawiam

    2
  • CControls
  • #4 10 Mar 2017 19:40
    marekwodniak
    Poziom 15  

    Ja kupiłem 2 razy bo takie były czasy kiedyś nie bylo nowych .Syn ostatnio do Opla po 2 miesiącach rozerwało oponę jego wyrzuciło na lewy pas .Dzięki że był pusty .Nigdy więcej .

    4
  • #5 10 Mar 2017 19:41
    kryst16
    Poziom 22  

    Mówicie z doświadczenia czy raczej z opinii usłyszanych u osób trzecich?

    Rozważam opony bieżnikowane i tanie nowe...
    Używki to raczej też zły pomysł.

    2
  • #6 10 Mar 2017 19:46
    vodiczka
    Poziom 43  

    kryst16 napisał:
    Mam uraz do tanich nowych opon, bo z poprzednimi miałem problemy i zaczynam brać pod uwagę bieżniki.
    Problem z konkretnymi oponami konkretnego producenta a nie dlatego, że były nowe. Ani ty ani nakładający bieżnik nie wie jak były dotychczas użytkowane i kiedy kord zacznie pękać.
    Dołączam się do opinii przedmówców.

    Jaki problem miałeś z nowymi :?:

    2
  • #7 10 Mar 2017 19:51
    kryst16
    Poziom 22  

    vodiczka napisał:
    kryst16 napisał:
    Mam uraz do tanich nowych opon, bo z poprzednimi miałem problemy i zaczynam brać pod uwagę bieżniki.
    Problem z konkretnymi oponami konkretnego producenta a nie dlatego, że były nowe. Ani ty ani nakładający bieżnik nie wie jak były dotychczas użytkowane i kiedy kord zacznie pękać.
    Dołączam się do opinii przedmówców.

    Jaki problem miałeś z nowymi :?:


    Wyząbkowało mi dwie mimo 100% sprawnego zawieszenia. (Opony z tyłu), po zamianie tył - przód, tych przełożony z przodzu nie ruszyło czyli wychodzi na to, że dwie miały jakąś wadę (jedną wyząbkowało nieznacznie). Oczywiście na przodzie je dotarłem i było ok, ale do tego czasu wyły okropnie.
    Nowe opony po dwóch miesiącach od założenia, gwarancji oczywiście nie uznali.
    To były Dębica Presto.
    Ciśnienie w oponach zawsze było 100% ok, zawieszenie również i dodatkowo cały czas jeździłem po krętych drogach (do pracy) co ponoć zapobiega powstawaniu ząbkowania.
    Znajomy wulkanizator stwierdził że to mogła być wada opon, zbyt twarda mieszanka. (Te dwie były z innej serii kupione trzy miesiące wcześniej niż dwie przednie). Ale sprzedawca oczywiście stwierdził że to moja wina, dziwne bo po przełożeniu z przodu na tył ząbkowanie nie powtórzyło się. (Warunki eksploatacji samochodu bez zmian).

    No w sumie tak, ale chyba jakieś normy muszą spełniać.

    Kolega od zawsze jeździ na bieżnikach przy feldze 16 cali, na 5 kompletów raz dwie opony zareklamował, bez problemów wymiana, a ja z nowymi najtańszymi miałem problemy.
    On poleca, czasem narzeka że dość głośne, bardziej chwali zimowe bo również użytkuje bieżniki z jakimś agresywniejszym bieżnikiem, ale chcę poznać więcej opinii.

    2
  • #8 10 Mar 2017 20:03
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    Witaj kol. przód tylko nówki, tył jak strzeli to mały problem.

    0
  • #9 10 Mar 2017 20:22
    wichurewicz
    Poziom 24  

    ALIBABA I napisał:
    Witaj kol. przód tylko nówki, tył jak strzeli to mały problem.

    No pewnie, wtedy (przy "ucieczce" tyłu) wali się w przeszkodę bokiem, bo już nic nie można zrobić. Z boku chroni nas trochę blachy, plastiku i powietrza, w cienkich raczej warstwach. Z przodu jest najpierw do zniszczenia i pochłonięcia energii silnik, maska i tak dalej, więc do ewentualnego zderzania się to byłoby bezpieczniejsze.

    1
  • #10 10 Mar 2017 20:28
    vodiczka
    Poziom 43  

    kryst16 napisał:
    a ja z nowymi najtańszymi miałem problemy.
    i masz odpowiedź.

    Ja (Skoda Fabia) 12 lat na oponach Kleber (zero problemów) i w tym roku wymieniam na identyczne, choć pewności nie mam, że jakość również będzie identyczna jak w poprzednich.

    0
  • #11 10 Mar 2017 20:31
    kryst16
    Poziom 22  

    vodiczka napisał:
    kryst16 napisał:
    a ja z nowymi najtańszymi miałem problemy.
    i masz odpowiedź.

    Ja (Skoda Fabia) 12 lat na oponach Kleber (zero problemów) i w tym roku wymieniam na identyczne, choć pewności nie mam, że jakość również będzie identyczna jak w poprzednich.


    Pewnie to było przyczyną, że były najtańsze, ale jednak spodziewałem się że chociaż przez okres gwarancji nie będzie problemu.
    Przemyślę to ale kusi mnie sprawdzić "dzisiejsze" bieżnikowane, chociaż obawiam się ich jakości.
    (Na zimę na 100% kupię bieżniki).

    1
  • #12 10 Mar 2017 20:33
    Bridgestone
    Poziom 17  

    Opony bieżnikowane letnie są nalewane na karkas opony używanej jak to opisywał kolega vodiczka, ale technologia poszła do przodu i szanująca się firma bieżnikująca opony posiada maszyny, które oceniają stan kordu i stopki opony i tylko taka opona jest nalewana nową mieszanką gumy. Niestety taki sprzęt posiadają tylko firmy, ktorych produkt w postaci opony jest zbliżony cenowo do nowej guzik wartej opony chińskiej lub nawet bywa droższy a to skłania ludzi do zakupu nowej opony z Chin. Żywotność dobrej jakości opony bieżnikowanej jest często dłuższa niż opony nowej chińskiej a własności trakcyjne opony bieżnikowanej biją na głowę chińskie produkty zwane oponami. Opon bieżnikowanych letnich nie polecam tylko dlatego, że są bardzo głośne w trakcie jazdy autostradowej i nie zbyt dobrze znoszą temperaturę która sie wytwarza przez opory toczenia koła i to skraca żywotność takiej opony.

    1
  • #13 10 Mar 2017 20:38
    mczapski
    Poziom 38  

    Znów masa stereotypów i niezbadanych poglądów. Przynajmiej według założeń opona przed bieżnikowaniem przechodzi solidny przegląd i opowiastki o jej złej konstrukcji to tzwknfabulacje. Mieszanki bieżnika mogą być równie dobre jak w nowych produkcjach. I wreszcie nikt nie winien stosować takiego ogumienia do samochdów wyścigowych. Z doświadczenia raczej uważam, że opona jest trochę cięższa i twardsza ale tutaj znów zależy do czego donosimy. A zatem zakładając lekki margines parametrów spokojnie można używać takie ogumienie. I oczywiście raczej taką oponę warto eksploatować intensywnie aby unikać wydłużania czasu użytkowania konstrukcji. Ja wprawdzie używałem niezbyt dużo to zawsze byłem zadowolony. A jeśli ktoś biega z prędkością 200 km/h wozem o ciężarze 2 t to raczej faktycznie winien stawiać na nowe wyroby.

    0
  • #14 10 Mar 2017 20:45
    kryst16
    Poziom 22  

    mczapski napisał:
    Znów masa stereotypów i niezbadanych poglądów. Przynajmiej według założeń opona przed bieżnikowaniem przechodzi solidny przegląd i opowiastki o jej złej konstrukcji to tzwknfabulacje. Mieszanki bieżnika mogą być równie dobre jak w nowych produkcjach. I wreszcie nikt nie winien stosować takiego ogumienia do samochdów wyścigowych. Z doświadczenia raczej uważam, że opona jest trochę cięższa i twardsza ale tutaj znów zależy do czego donosimy. A zatem zakładając lekki margines parametrów spokojnie można używać takie ogumienie. I oczywiście raczej taką oponę warto eksploatować intensywnie aby unikać wydłużania czasu użytkowania konstrukcji. Ja wprawdzie używałem niezbyt dużo to zawsze byłem zadowolony. A jeśli ktoś biega z prędkością 200 km/h wozem o ciężarze 2 t to raczej faktycznie winien stawiać na nowe wyroby.


    Też tak uważam.
    Na zimę na 100% kupię bieżnikowane z agresywnym bieżnikiem bo na forum BMW (samochody RWD) czytałem wiele pozytywnych opinii że nawet nowe opony często są gorze w trudnych warunkach, pewnie dlatego że bieżniki często mają wzór innej opony z dużo wyższej półki niż tanie nowe.

    A na lato jeszcze się waham niestety.
    Corsa C nie jest ciężkim samochodem, ale dużo jeżdżę po zakrętach z różnymi prędkościami więc nie chciałbym się mocno rozczarować.
    Ogólnie chyba dużo ludzi używa opon bieżnikowanych i mało się słyszy o wystrzałach, bardziej o odkształceniach ścian bocznych, różnych wybuleniach.

    0
  • #15 10 Mar 2017 20:53
    Bridgestone
    Poziom 17  

    Chyba moich postów nie traktuje nikt poważnie, ale trochę o temacie wiem. :D Tak jak pisalem trakcyjnie opona bieżnikowana bije na głowę tanią oponę chińską toteż nada się lepiej do jazdy niż chińczyk a szczególnie będzie się można o tym przekonać w deszczowe dni.

    1
  • #16 10 Mar 2017 20:57
    vodiczka
    Poziom 43  

    Bridgestone napisał:
    szanująca się firma bieżnikująca opony posiada maszyny, które oceniają stan kordu
    Oceniają stopień zmęczenia? Wątpię, mogą wykryć uszkodzenia już istniejące ale raczej nie wykryją czy kord zacznie pękać po 30 000 km czy po 3000 km
    mczapski napisał:
    A jeśli ktoś biega z prędkością 200 km/h wozem
    Jaką prędkość dopuszcza kolega dla bieżnikowanych? W km/h albo w % dopuszczalnej dla nówki.

    2
  • #17 10 Mar 2017 21:01
    rafik$
    Poziom 12  

    Czy pogląd o tym że na stary kord i starą stopkę nakładana jest jakaś mieszanka gumy to stereotyp? A może ktoś oddaje dobre, nowe opony (niczym nasi zachodni sąsiedzi auta z bardzo niskim przebiegiem za bezcen), bo chce żeby jakąś firma bieżnikująca się dorobiła. W końcu może producenci opon wpadną na ten genialny pomysł i też zaczną przetwarzać odpady zamiast wydawać pieniądze na testy i badania wytrzymałości nowych materiałów. Pozdrawiam

    0
  • #18 10 Mar 2017 21:04
    kryst16
    Poziom 22  

    Bridgestone napisał:
    Chyba moich postów nie traktuje nikt poważnie, ale trochę o temacie wiem. :D Tak jak pisalem trakcyjnie opona bieżnikowana bije na głowę tanią oponę chińską toteż nada się lepiej do jazdy niż chińczyk a szczególnie będzie się można o tym przekonać w deszczowe dni.


    Też tak uważam, lepsze bieżniki niż najtańszy nowy złom.


    vodiczka napisał:
    Bridgestone napisał:
    szanująca się firma bieżnikująca opony posiada maszyny, które oceniają stan kordu
    Oceniają stopień zmęczenia? Wątpię, mogą wykryć uszkodzenia już istniejące ale raczej nie wykryją czy kord zacznie pękać po 30 000 km czy po 3000 km
    mczapski napisał:
    A jeśli ktoś biega z prędkością 200 km/h wozem
    Jaką prędkość dopuszcza kolega dla bieżnikowanych? W km/h albo w % dopuszczalnej dla nówki.


    Jeśli nie ma istniejących uszkodzeń to czym się przejmować?
    Do bieżnikowania ponoć są brane opony max 2 letnie.
    Uszkodzenie może powstać nawet w nowej oponie, biorąc pod uwagę chinola bardzo szybko więc też uważam że bieżnik jest lepszy niż najtańsza nowa opona.
    Sam jestem przykładem gdzie kilka miesięcy słuchałem wycia najtańszej Dębicy bo zrobił się ząbek bez powodu.
    Jeszcze jakby mi te przełożone z przodu wyząbkował lub zimowe to szukałbym przyczyny w aucie, ale tak się nie stało więc na 100% wina opony, bo nagle stylu jazdy też nie zmieniłem.

    Wiadomo że bieżnikowana z wzorem opony z wyższej półki lepiej odprowadzi wodę niż najtańszy produkt nowy...

    Dodano po 2 [minuty]:

    PS. Ja tutaj nie pytam o odczucia tylko o opinie LUDZI KTÓRZY MAJĄ LUB MIELI DO CZYNIENIA Z OPONAMI BIEŻNIKOWANYMI.

    0
  • #19 10 Mar 2017 21:11
    rafik$
    Poziom 12  

    I takie opinie uzyskujesz

    Dodano po 3 [minuty]:

    A tak przy okazji, to z jaką prędkością maksymalną według zwolenników nalewek można jechać? I od czego jest ona uzależniona ?

    0
  • #20 10 Mar 2017 21:14
    Bridgestone
    Poziom 17  

    Ma kolega racje kolego vodiczka, że nikt nie przewidzi żywotności kordu w karkasie opony, która stanie się oponą bieżnikowaną, ale szanujący się producent takich opon prześwietla karkasy by stwierdzić czy kord nie jest już naruszony. Kiepskie bieżnikownie nie robią takich testów i biorą karkasy znacznie starsze niż 2 letnie jako podkład opony, ale taką oponę można poznać po niskiej cenie i często po tym że guma jest błyszcząca. Niestety za ceną stoi jakość i co ważniejsze bezpieczeństwo.

    1
  • #21 10 Mar 2017 21:16
    bula17
    Poziom 22  

    Ja mam bieżniki głośno jest od 80 km poza tym przyczepność skuteczność hamowania tak jak na nowych oponach zużywają się trochę szybciej niż normalne . Duży minus za hałas

    0
  • #22 10 Mar 2017 21:18
    kryst16
    Poziom 22  

    rafik$ napisał:
    I takie opinie uzyskujesz
    Dodano po 3 [minuty]:
    A tak przy okazji, to z jaką prędkością maksymalną według zwolenników nalewek można jechać? I od czego jest ona uzależniona ?


    Chyba lekko obniżona prędkość podstawy opony.
    Np. 140 przy oponie bieżnikowanej z podstawą o indeksie 160km/h.

    Jeździłeś na takich oponach czy piszesz z teorii?

    0
  • #23 10 Mar 2017 21:23
    Bridgestone
    Poziom 17  

    Kolego rafik$ dobra opona bieżnikowana potrafi posiadać indeks prędkości W a to 270km/h.
    Po indeksie też łatwo poznać oponę bieżnikowaną kiepskiej jakości bo przeważnie jest niski.

    1
  • #24 10 Mar 2017 21:36
    vodiczka
    Poziom 43  

    kryst16 napisał:
    Jeśli nie ma istniejących uszkodzeń to czym się przejmować?
    Tym że w bieżnikowanej w przeciwieństwie do nowej, prawdopodobieństwo pojawienia się uszkodzeń i rozerwania opony zanim zetrze się bieżnik jest spore.

    1
  • #25 10 Mar 2017 21:43
    Bridgestone
    Poziom 17  

    W tanich oponach bieżnikowanych nalewanych na stare karkasy to się zgodzę kolego vodiczka i zdarza się to nader często, ale w markowych oponach tego typu to marginalne przypadki.

    0
  • #26 10 Mar 2017 21:45
    vodiczka
    Poziom 43  

    Bridgestone napisał:
    ale szanujący się producent takich opon prześwietla karkasy by stwierdzić czy kord nie jest już naruszony.
    Wyraźnie napisałem, że problem nie polega na naruszeniu ciągłości kordu a jego zmęczeniu. Naruszenie łatwo wykryć.

    To nie to samo ale przykładowe porównanie: drut pęka po N zgięć i wyprostowań ale dopiero po M zgięć widać zmiany w jego strukturze świadczące o tym, że niedługo pęknie.

    0
  • #27 10 Mar 2017 21:54
    Bridgestone
    Poziom 17  

    Nie chcę na siłę kolegę przekonywać do opon regenerowanych i jeśli kolega ma już wyrobioną opinię na temat tego typu opon to nie namawiam do ich stosowania, ale z własnej praktyki wiem, że reklamacje klientów markowych opon regenerowanych to margines a te same reklamacje klientow konkurencyjnego warsztatu na ich produkty to stantard i codziennosc czyli jakość ich wykonania robi różnicę i to wielką różnicę.

    1
  • #28 10 Mar 2017 22:26
    1megan
    Poziom 13  

    Witam, Czy jest sens kupować za 100zł bieżnikowane jak nowe Kormoran 175/65/14 są już za 135zł.

    1
  • #29 10 Mar 2017 22:49
    gimak
    Poziom 37  

    vodiczka napisał:
    Ja (Skoda Fabia) 12 lat na oponach Kleber (zero problemów) i w tym roku wymieniam na identyczne, choć pewności nie mam, że jakość również będzie identyczna jak w poprzednich.

    Wtrącę i moje trzy grosze. Zacząłem jeździć na bieżnikowanych oponach już w latach 90 u.w i nigdy nie miałem z nimi żadnych problemów.
    W nowych samochodach jeździłem oczywiście na oryginalnych oponach do zużycia się bieżnika i przechodziłem na bieżnikowane.
    Nigdy się nie zastanawiałem nad wiekiem opony, patrzyłem, zgodnie z powszechną opinią na stan (wysokość) bieżnika, ale do czasu.
    Tak się złożyło, że pewnej wiosny, akurat po opadach śniegu, po Świętach Wielkanocnych z Nowego Sącza do Jastrzębia Zdroju wracałem z córką w dwa samochody, na oryginalnych zimówkach Kleber, z tym samym bieżnikiem, ale różnym wiekiem i niewielką różnicą w wysokości bieżnika.
    U mnie w corolli były 6 letnie opony, z bieżnikiem ok. 6mm, a u córki 12 letnie z bieżnikiem ok. 5 mm. Zwróciło moją uwagę to, że córka, która lubiła kozaczyć strasznie wolno jechała, nie przekraczała 50-55 km/h, podczas gdy ja mogłem poganiać do 90 km/h i ja co kawałek musiałem na nią czekać. Jak zatrzymaliśmy się na krótką przerwę, zapytałem ją o przyczynę tak wolnej jazdy i powiedziała, że nie może szybciej jechać bo samochód zaczyna pływać po jezdni. Wtedy też zapytałem, czy to tylko teraz tak jest, czy wcześniej też coś takiego się zdarzało i potwierdziła, że to nie pierwszy raz i myślała, że to normalne. I po tym zdarzeniu, opony zimowe poszły na złom, a letnie też 12 letnie zostały zamienione na bieżnikowane.
    Przy zamianie oponiarz tylko pomacał bieżnik i powiedział "blacha" - taka twarda, wtedy opowiedziałem mu o tej jeździe i on powiedział, że opony należy zmieniać max co 3 lata, bez względu na bieżnik, bo opony nie zabijają kilometry, ale czas.
    Dlatego też, w moim przypadku za bieżnikowanymi oponami przemawia ich cena, nie boli mnie serce, jak po 3 latach opona wyglądająca jak nowa, jest zastępowana nową i nie zależy mi na tym, aby bieżnik się mało zużywał, chcę aby dobrze hamowała - była agresywna, jak to któryś z kolegów wyżej napisał.
    Akurat teraz w megance, jestem w trakcie wymiany opon letnich z bieżnikowanych na bieżnikowane, połączonej z malowaniem felg, a na jesieni to samo będzie z zimówkami.
    W przyszłym roku ta operacja czeka corollę.
    Wiem też na czym jeżdżę i w związku z tym nie jeżdżę jak wariat z prędkościami 200 km/h jak Maciarewicz.

    2
  • #30 10 Mar 2017 22:50
    Bridgestone
    Poziom 17  

    Kormoran to odpowiedź grupy Michelin na opony chinskie zalewające nasz rynek.
    Kormoran niczym nie odbiega już niestety jakością od tanich opon chinskich bo sam jest tani i niestety kiepski pod względem właściwości trakcyjnych i mieszanki gumy użytej do jego produkcji.
    Innymi słowy tania guzik warta opona klasy budżet. W przeciwieństwie do opony regenerowanej będzie cicha podczas jazdy i to jedyna jej zaleta.

    0