Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cadillac - czujnik położenia wałka rozrządu

11 Mar 2017 15:44 1551 14
  • Poziom 10  
    Witam. mam problem z autkiem a mianowicie mocno zalewa go paliwem aż kapie z wydechu. komputer pokazuje błąd 0340 czyli problem z obwodem czujnika położenia wałka rozrządu. Ten czujnik to czujnik halla 2 pinowy rezystancja wynosi jakieś 1400 ohm. czy we wtyczce powinno być napięcie 12v czy nie?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Jeżeli czujnik Halla to zasilanie, masa i sygnał. Oporności w tym czujniku wtedy nie mierzysz tylko oscyloskopem przebieg sygnału.
  • Poziom 10  
    czujnik posiada tylko 2 piny
  • Moderator Samochody
    mateuszyo napisał:
    czujnik posiada tylko 2 piny


    Więc nie jest to halotronowy czujnik obrotów.

    podeślij może jakieś zdjęcie.
  • Poziom 10  
    jest to taki czujnik. z tego co się dowiedziałem oporność jest ok. chodzi mi głównie o to czy we wtyczce powinno być jakieś napięcie? Jeśli tak to jakie. w poniedziałek dobiorę się do wiązki i sprawdzę te 2 kabelki na całej długości. Objaw jest taki jak napisałem wyżej. p0340 Wtryski leją ogromne ilości paliwa. około 100ml na 5 sek. kręcenia rozrusznikiem.


    cadillac - czujnik położenia wałka rozrządu
  • Moderator Samochody
    To nie szukaj przyczyny w tym czujniku.
    Wtryskiwacze otwierają się w trakcie Kręcenia czy od razu po zapłonie?
  • Poziom 10  
    W trakcie kręcenia każdy w zadanej kolejności na około 1-2 sek. Auto na chwile odpala telepie silnikiem kopci po chwili zalane gaśnie. generuje tylko ten błąd.
  • Moderator Samochody
    więc tutaj jest wszystko dobrze.
    skoro otwierają się tak jak mówisz to czujnik sprawny.

    Prędzej bym powiedział, że niema synchronizacji.
  • Poziom 10  
    rozrząd był sprawdzany kilka razy. kompresja jest. Nie normalna jest sytuacja gdy zalewa go do tego stopnia że paliwo kapie z wydechu a wskazówka od poziomu paliwa ginie w oczach wszystko to przy próbie odpalenia i ewentualnym kilkusekundowym "kichaniu" silnika.
  • Moderator Samochody
    to chyba nie możliwe, że przez wtryskiwacze się to dzieje.

    Jaka jest historia usterki ?
  • Poziom 10  
    Samochód na trasie zaczął szarpać i zgasł nie możliwe było ponowne uruchomienie(nie odpalił ponownie). Został zcholowany. Po kilku dniach po odpaleniu zaczął nierówno chodzić stukać a z tyłu kłęby czarno niebieskiego dymu. Po zdjęciu głowicy okazalo się że szklanki są żużyte i wypadł jeden zawór wydechowy. Dodaję że auto ma po 4 zawory na cylinder wpadł do środka tylko jeden wydechowy. Rozrząd nie był przestawiony. Prawdopodobnie zacięta szklanka zerwala zabezpieczenie i zawór wpadl do środka. Głowica została wymieniona na sprawną + nowe szklanki i wałek rozrządu. Rozrząd złożony zgodnie z instrukcją serwisową. Silnik to 4.6 v8 northstar na łańcuchu ( Łańcuch w tych silnikach jest teoretycznie dożywotni i na pewno nie był rozciągniety) Teraz efekt jest jak wyżej. błąd 340 i zalewa paliwem. Gdy po odparowaniu paliwa z tloków auto odpali, kopci na siwo telepie silnikiem i gaśnie.Wtryskiwacze rozpylają prawidłowo. Tłoki i tuleje ok.
  • Poziom 24  
    Czy wtryskiwacze w trakt kręcenia otwierają się na stałe czy po prostu czas ich otwarcia jest tak długi? Jaki czas otwarcia wtryskiwaczy w live data, z czujnika wałka steruje też zapłonem - czy z nim jest ok?

    Dodano po 7 [minuty]:

    cadillac - czujnik położenia wałka rozrządu

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy to ten silnik? Nie walnąłeś się gdzieś na wałkach?
  • Poziom 10  
    Tak kolego to dokładnie ten silnik. Czas otwarcia porostu jest tak długi. Otwiera się jeden na około 1.5 sekundy zamyka, potem następny itd. Puszcza przy tym ogromna ilosc benzyny co odrazu na oko jest nienormalne.Live data sprawdzę jutro i napisze jak to widzi komputer. Czujnik jest ok jednak nie mam pewności czy wiązka jest ok. Jeden pin od czujnika powinien Być masa? Jak to sprawdzić na szybko bez rozprucia wiązki? Na walkach jest ok sprawdzane wnikliwie kilka razy
  • Poziom 24  
    Sprawdź przejście między ECU i czujnikiem, z tego co pamiętam przewody idą bezpośrednio do stera i nie ma na nich zasilania.
  • Poziom 10  
    faktycznie na czujniku brak zasilania. Autko zrobione. Problemem był przetarty przewód od czujnika.