Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cadillac - czujnik położenia wałka rozrządu

mateuszyo 11 Mar 2017 15:44 1170 14
  • #1 11 Mar 2017 15:44
    mateuszyo
    Poziom 10  

    Witam. mam problem z autkiem a mianowicie mocno zalewa go paliwem aż kapie z wydechu. komputer pokazuje błąd 0340 czyli problem z obwodem czujnika położenia wałka rozrządu. Ten czujnik to czujnik halla 2 pinowy rezystancja wynosi jakieś 1400 ohm. czy we wtyczce powinno być napięcie 12v czy nie?

    0 14
  • #2 11 Mar 2017 16:47
    Don de Leon
    Poziom 24  

    Jeżeli czujnik Halla to zasilanie, masa i sygnał. Oporności w tym czujniku wtedy nie mierzysz tylko oscyloskopem przebieg sygnału.

    1
  • #3 11 Mar 2017 17:40
    mateuszyo
    Poziom 10  

    czujnik posiada tylko 2 piny

    0
  • #4 11 Mar 2017 18:21
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    mateuszyo napisał:
    czujnik posiada tylko 2 piny


    Więc nie jest to halotronowy czujnik obrotów.

    podeślij może jakieś zdjęcie.

    0
  • #5 11 Mar 2017 18:42
    mateuszyo
    Poziom 10  

    jest to taki czujnik. z tego co się dowiedziałem oporność jest ok. chodzi mi głównie o to czy we wtyczce powinno być jakieś napięcie? Jeśli tak to jakie. w poniedziałek dobiorę się do wiązki i sprawdzę te 2 kabelki na całej długości. Objaw jest taki jak napisałem wyżej. p0340 Wtryski leją ogromne ilości paliwa. około 100ml na 5 sek. kręcenia rozrusznikiem.


    cadillac - czujnik położenia wałka rozrządu

    0
  • #6 12 Mar 2017 09:28
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    To nie szukaj przyczyny w tym czujniku.
    Wtryskiwacze otwierają się w trakcie Kręcenia czy od razu po zapłonie?

    0
  • #7 12 Mar 2017 11:06
    mateuszyo
    Poziom 10  

    W trakcie kręcenia każdy w zadanej kolejności na około 1-2 sek. Auto na chwile odpala telepie silnikiem kopci po chwili zalane gaśnie. generuje tylko ten błąd.

    0
  • #8 12 Mar 2017 11:27
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    więc tutaj jest wszystko dobrze.
    skoro otwierają się tak jak mówisz to czujnik sprawny.

    Prędzej bym powiedział, że niema synchronizacji.

    0
  • #9 12 Mar 2017 11:48
    mateuszyo
    Poziom 10  

    rozrząd był sprawdzany kilka razy. kompresja jest. Nie normalna jest sytuacja gdy zalewa go do tego stopnia że paliwo kapie z wydechu a wskazówka od poziomu paliwa ginie w oczach wszystko to przy próbie odpalenia i ewentualnym kilkusekundowym "kichaniu" silnika.

    0
  • #10 12 Mar 2017 11:52
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    to chyba nie możliwe, że przez wtryskiwacze się to dzieje.

    Jaka jest historia usterki ?

    0
  • #11 12 Mar 2017 12:47
    mateuszyo
    Poziom 10  

    Samochód na trasie zaczął szarpać i zgasł nie możliwe było ponowne uruchomienie(nie odpalił ponownie). Został zcholowany. Po kilku dniach po odpaleniu zaczął nierówno chodzić stukać a z tyłu kłęby czarno niebieskiego dymu. Po zdjęciu głowicy okazalo się że szklanki są żużyte i wypadł jeden zawór wydechowy. Dodaję że auto ma po 4 zawory na cylinder wpadł do środka tylko jeden wydechowy. Rozrząd nie był przestawiony. Prawdopodobnie zacięta szklanka zerwala zabezpieczenie i zawór wpadl do środka. Głowica została wymieniona na sprawną + nowe szklanki i wałek rozrządu. Rozrząd złożony zgodnie z instrukcją serwisową. Silnik to 4.6 v8 northstar na łańcuchu ( Łańcuch w tych silnikach jest teoretycznie dożywotni i na pewno nie był rozciągniety) Teraz efekt jest jak wyżej. błąd 340 i zalewa paliwem. Gdy po odparowaniu paliwa z tloków auto odpali, kopci na siwo telepie silnikiem i gaśnie.Wtryskiwacze rozpylają prawidłowo. Tłoki i tuleje ok.

    0
  • #12 12 Mar 2017 13:31
    Don de Leon
    Poziom 24  

    Czy wtryskiwacze w trakt kręcenia otwierają się na stałe czy po prostu czas ich otwarcia jest tak długi? Jaki czas otwarcia wtryskiwaczy w live data, z czujnika wałka steruje też zapłonem - czy z nim jest ok?

    Dodano po 7 [minuty]:

    cadillac - czujnik położenia wałka rozrządu

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy to ten silnik? Nie walnąłeś się gdzieś na wałkach?

    1
  • #13 12 Mar 2017 15:09
    mateuszyo
    Poziom 10  

    Tak kolego to dokładnie ten silnik. Czas otwarcia porostu jest tak długi. Otwiera się jeden na około 1.5 sekundy zamyka, potem następny itd. Puszcza przy tym ogromna ilosc benzyny co odrazu na oko jest nienormalne.Live data sprawdzę jutro i napisze jak to widzi komputer. Czujnik jest ok jednak nie mam pewności czy wiązka jest ok. Jeden pin od czujnika powinien Być masa? Jak to sprawdzić na szybko bez rozprucia wiązki? Na walkach jest ok sprawdzane wnikliwie kilka razy

    0
  • #14 12 Mar 2017 15:35
    Don de Leon
    Poziom 24  

    Sprawdź przejście między ECU i czujnikiem, z tego co pamiętam przewody idą bezpośrednio do stera i nie ma na nich zasilania.

    0
  • #15 15 Mar 2017 18:45
    mateuszyo
    Poziom 10  

    faktycznie na czujniku brak zasilania. Autko zrobione. Problemem był przetarty przewód od czujnika.

    0