Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podczas słuchania radia Caliber 574bt w aucie Lanos HB trzeszczy, gubi fale.

Gumis9243 11 Mar 2017 18:22 1533 28
  • #1
    Gumis9243
    Level 9  
    Witam
    Prosił bym o poradę
    Samochód Lanos HB
    Radio samochodowe Caliber 574bt
    Podczas słuchania radia w samochodzie trzeszczy z głośników nie cały czas ale odechciewa się słuchać czy to podczas przemieszczania czy nawet jak stoję w miejscu, czasem nawet zaczyna wyszukiwać inne stacje. Od razu zanim mi ktoś napisze że radio to wcześniej miałem sony CDX-G1101U i problem był ten sam dzisiaj zamontowałem nową antenę razem z kablem i niestety problem dalej się powtarza. Zaczynam tracić nadzieje.

    Czy ktoś ma jakieś pomysły ? Zauważyłem że przy nowej antenie jest uziemienie czy jak to się mówi ( - ) czyli pod śrubę do karoserii przymocowałem bo przy starej tego nie było dlatego nie ukrywam myślałem że to pomoże ale niestety też nie czy ktoś ma jakieś pomysły byłbym wdzięczny

    Pozdrawiam

    Łukasz

    PS: Dodam tylko że tak się dzieje podczas słuchania Radia. Jak muzyka z pen drive czy SD wszystko jest poprawnie.
  • #2
    Piotr2608

    Level 40  
    Antena jest aktywna czy pasywna (ze wzmacniaczem czy bez wzmacniacza)?
    Może się okazać iż coś w aucie "sieje" zakłócenia. Pojęcie trzeszczy jest pojęciem względnym.
    Czy na postoju z wyłączonym silnikiem też trzeszczy?
  • #3
    Gumis9243
    Level 9  
    Antena jest pasywna, dokupiłem wzmacniacz i podłączyłem pod +12v ale wtedy już żadnej fali nie mógł złapać. Jestem zielony zupełnie w te klocki. Ja mam wrażenie jak by nie potrafiło utrzymać fali a nawet przerywa. Czy na włączonym silniku też ... zależy gdzie stoję że tak napiszę. Raz jest tak że pod domem silnik odpalę włączę radio i jest ok a czasami nie. Ostatnio stanąłem na parkingu i zaczynało trzeszczeć i przerywać podjechałem trochę do przodu i przestało.
    Dlatego zgłupiałem jak wszystko wymieniłem i nic nie dało. Bo z usb wszystko jest ok

    Dzięki za zainteresowanie się tematem
  • #4
    Piotr2608

    Level 40  
    No chłopie ;) antena wymieniona była rozumiem cała a jej przewód wpięty do gniazda antenowego radia ?
    Taki efekt może dawać gdzieś zamontowany wzmacniacz antenowy i aby radio nie trzeszczało, należy zamontować separator antenowy. Dlatego pytam.
  • #5
    Gumis9243
    Level 9  
    Piotrek
    Poczekaj bo się pogubiłem :shii:
    Antena dzisiaj rano zamontowałem nową i kabel też nowy. Wcześniej na starym radiu jak był ten problem dokupiłem z tyłu radia ten separator antenowy ( przyznaje musiałem sprawdzić w google co to jest ;-) podpiąłem kabel antenowy pod ten separator i potem do radia a kabel +12 ( czerwony ) pod napięcie i wtedy skanowałem ale nic nawet stacji nie znalazł. Rozumiem że w twojej wypowiedzi była odpowiedz przypuszczalnie na mój problem :-)

    Przepraszam że musisz mi tak tłumaczyć niby facet 34 lata ale elektryka nie mój konik.
  • Helpful post
    #6
    Piotr2608

    Level 40  
    Więc tak, wymieniłeś cały komplet antena+przewód, nie potrzebny jest Ci separator, tym bardziej iż zamontowałeś antenę pasywną bez wzmacniacza. Pozostaje weryfikacja przewodów i czy żyła główna przewodu antenowego nie dotyka masy. W celu weryfikacji, warto było przed montażem anteny podłączyć ją do radia i sprawdzić odbiór stacji radiowych.
  • #7
    Gumis9243
    Level 9  
    A to właśnie nie tym bardziej jak zamontowałem antene pasywną to podłączyć separator/wzmacniacz ?
  • #8
    Piotr2608

    Level 40  
    Spróbuj, zobaczymy czy coś to zmieni. Jeśli wzmacniacz zasilany jest własnym przewodem zasilania, nie stosuje się separatora.
  • #9
    Gumis9243
    Level 9  
    Wyszedłem do samochodu i tu jest to o czym mówimy (załącznik) cały czas, zastanawiam się czy coś ma z tym wspólnego to że czasem jak wsiadam i najpierw odpalę radio a potem silnik to czasem mi się wyłączy radio i za chwile załączy. Przy montażu radia jak wyciągałem kluczyk restartowały mi się stacje i teraz radio bez kluczyka chodzi. A przejechałem ulice dalej i było ok chociaż jak rozgłoście to tam słychać troche zniekształcenia ale da się słuchać.
  • #10
    Piotr2608

    Level 40  
    To nie jest trzeszczenie jako takie, wygląda to zniekształcenie wzmacniacza. Zauważyłem, że głos zaczął być zniekształcany po pod głoszeniu radia.
    Co do:
    Gumis9243 wrote:
    Przy montażu radia jak wyciągałem kluczyk restartowały mi się stacje i teraz radio bez kluczyka chodzi

    zamieniony jest przewód zasilania radia z przewodem podtrzymania pamięci. Jeśli kable mają standardowe kolory, należy zamienić miejscami przewód czerwony z żółtym.
  • #11
    Gumis9243
    Level 9  
    Wiesz co nie chce ci teraz skłamać wiem właśnie tak jak mówisz że musiałem podłączyć żółty z czerwonym od strony auta i i podpiąć się pod zasilanie radia. Czyli myślisz albo inaczej przypuszczasz że to może być to ? Czyli raczej źle podpięte od strony auta czy radia ? Bo nie ukrywam nie chciał bym ustawiać stacji za każdym razem ? Bo z tego co pamiętam laika to jeden przewód szedł ze stałym napięciem od aku a drugi był jak się przekręci kluczyk w stacyjce i te złączyłem i się podpiąłem pod radio czyli wychodzi na to że pod zły od strony radia się wpiąłem ?
  • #12
    Piotr2608

    Level 40  
    Tutaj można by było książkę napisać :) Kolor żółty przewodu to podtrzymanie pamięci wewnętrznej +12V podawane ciągle nie zależnie od pozycji kluczyka w stacyjce, kolor czerwony przewodu to główne zasilanie radia +12V pojawiające się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Teraz w zależności od modelu radia lub auta i jego instalacji mamy oznaczenie takie jakie podałem wcześniej lub też może być odwrotne oznaczenie tychże przewodów. W Twoim przypadku przewody radia, czyli żółty i czerwony są połączone razem i podpięte pod pozycję kluczyka. Dlatego po wyjęciu kluczyka stację Ci się kasują, brak napięcia podtrzymania pamięci.
  • #13
    Gumis9243
    Level 9  
    Heh źle zrozumiałeś tak miałem wcześniej że stacje mi się że tak powiem zerowały.Teraz mam połączone żółty z czerwonym tylko nie ukrywam jako laik nie pamiętam czy połączyłem od strony radia żółty i czerwony w strone aku czy że tak powiem od strony samochodu połączyłem razem i się wpiąłem do radia. Nie jest to mój konik, jestem kucharzem Gastronomii to raczej nie moja dziedzina ale wielkie dzięki za pomoc wydaje mi się gdzie szukać problemu jutro spróbuje a jak nie to niech się z tym elektryk bawi.
    Z góry dzięki jeszcze raz
  • #14
    Gumis9243
    Level 9  
    Witam
    Zdążyłem być już u dwóch elektryków samochodowych pierwszy zaczął drapać się po głowie i doradzać że może coś zakłóca pracę. To puściłem kable bez pośrednio z akumulatora podłączając pod koniec przed radiem jakiś filtr anty zakłóceniowy i podpiąłem do radia ale.... nic nie dało. Pojechałem do drugiego elektromechanika i powiedziałem co robiłem i jak i że pomysły mi się kończą a on na to że zrobił by to samo co ja czyli napięcie puścić bez pośrednio z aku potem filtr anty zakłóceniowy, nowa antena razem z kablem puszczona na koniec i tak naprawdę rozkłada ręce. Ja się tylko zastanawiałem czy jak jest bezpośrednio puszczone napięcie od aku czy ten filtr mi jest potrzebny ale chyba dobrze żeby jakiś bezpiecznik był po drodze nie tylko z tyłu radia ale na pewno nie przeszkadza. Miałem możliwość podpiąć radio do drugiego samochodu Hondy Civic i jeżdżąc u siebie po Pruszkowie było ok czyli z radiem jest w porządku i teraz moje pytanie.
    Może spróbować z anteną wewnętrzną na szybę bo tak naprawdę już nie mam pomysłu

    Prosił bym jak by ktoś miał jakieś pomysły ?

    Z góry dziękuje za odpowiedz

    Łukasz

    Ps: Wszytko to się dzieje na postoju jak widać z wyłączonym silnikiem







  • #15
    JaKotlinka
    Level 14  
    możliwe że alternator powoduje trzaski w radio.
  • #16
    Gumis9243
    Level 9  
    Witam cię
    Ale na wyłączonym silniku ? I napięcie puszczone bezpośrednio z aku ? Dodatkowo jest wpięty filtr anty zakłóceniowy... To wydaje mi się ze to nie jest to. A na drugim filmiku nagrany wczoraj to i gubi fale
  • #17
    piotrek22101
    Level 39  
    Sprawdzana była ciągłość przewodu antenowego,oraz czy nie ma zwarć? Antena automatyczna ,czy manualna?
  • #18
    gerdowski
    Level 23  
    Czy na innych źródłach też pojawiają się te trzaski np. CD, fale MW. Jeżeli nie to obstawiałbym zimne luty lub co gorsze uszkodzenie głowicy FM.
  • #19
    piotrek22101
    Level 39  
    gerdowski wrote:
    Czy na innych źródłach też pojawiają się te trzaski np. CD, fale MW. Jeżeli nie to obstawiałbym zimne luty lub co gorsze uszkodzenie głowicy FM.
    W pierwszym poście jest że tylko na radiu,oraz że na innym radiu też są zakłócenia.
  • #20
    gerdowski
    Level 23  
    Na 99% wina głowicy (w poprzednim radiu też tak się mogło zdarzyć, że padła głowica - niesamowity zbieg okoliczności). Aby to wykluczyć podepnij trzecie radio 100% sprawne.
  • #21
    piotrek22101
    Level 39  
    gerdowski wrote:
    Na 99% wina głowicy (w poprzednim radiu też tak się mogło zdarzyć, że padła głowica - niesamowity zbieg okoliczności). Aby to wykluczyć podepnij trzecie radio 100% sprawne.
    W 14# poście radio było w innym aucie,grało dobrze.

    Edit: Może luzy na lutach przy gnieździe antenowym.
  • #22
    gerdowski
    Level 23  
    Faktycznie nie zauważyłem, że autor pisał o podpięciu radia do innego auta. Proszę spróbować wypiąć antenę i zamiast niej podłączyć ok metra zwykłego drutu.
  • #23
    Gumis9243
    Level 9  
    Test z kablem wyszedł pozytywnie






    Potem podłączyłem antenę tą zwykłą samochodową i zaczeło przerywać jak jechałem a pod domem jak stanąłem znowu wszystko ok

    eh...

    Czy jeszcze jakieś pomysły ?
  • #24
    piotrek22101
    Level 39  
    Do sprawdzenia przewód i antena.
  • #25
    gerdowski
    Level 23  
    Do sprawdzenia instalacja antenowa (nie tylko sama antena ale przewód antenowy od anteny poprzez przewód w desce rozdzielczej, zwłaszcza przejście z komory silnika do wnętrza auta, wtyczka). Należy sprawdzić ciągłość żyły gorącej jak i oplotu, czy nie ma zwarć, załamań przewodu, pewność połączeń itp.
  • #26
    Gumis9243
    Level 9  
    Rozumiem tylko że ja kładłem kabel z komory silnika do radia w sobotę ( 3 dni temu nowy kabel ) Sprawdzane miernikiem na kostce +12 jest a antenę kupowałem na allegro co prawda za 16 zł plus kurier ale na starej antenie orginalnei lanosowej też zaczynało się to dziać oczywiście kabel antenowy puszczony nowy wzdłuż wiązki elektrycznej

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dobra bo my tak możemy gdybać, jak nikt tego nie widzi. Ryzykować i kupić tą antene wewnętrzną ze wzmacniaczem na szybę ? Z waszej wiedzy może coś pomóc ?
  • #27
    gerdowski
    Level 23  
    Kupuj, nie kupuj - twój wybór. Ja zrobiłbym porządek z instalacją antenową. Piszesz, że wstawiłeś nowy kabel antenowy a może go uszkodziłeś przy przekładaniu. Dobrze oprawiłeś wtyczkę, mocowanie z anteną. Wygląda to mi na chwilowe zwarcie żyły gorącej z oplotem.
  • #28
    Piotr2608

    Level 40  
    Gumis9243 wrote:
    Dobra bo my tak możemy gdybać, jak nikt tego nie widzi. Ryzykować i kupić tą antene wewnętrzną ze wzmacniaczem na szybę ?


    Nie jest to dobry pomysł. Kup dobrą antenę samochodową w sklepie motoryzacyjnym (w Piasecznie jest kilka) i ją zamontuj - jeśli musisz kupić nową antenę. Jak wspomniałem w poście #6 trzeba zweryfikować przewód antenowy a dokładniej czy w czasie przykręcania anteny nie zwiera żyła główna z masą anteny.
    Jeśli masz zacięcie i kawałek miernika to na początku sprawdź rezystancję przy wtyczce antenowej - miernik powinien pokazać nieskończoność. Kolejny pomiar to pomiar masy - wpinasz miernik po między masę wtyczki anteny a masę samochodu (karoseria, obudowa stacyjki). Tutaj rezystancja powinna być bliska 0Ω.
  • #29
    boguslaw robak
    Level 21  
    Dokładnie kolego Piotrku a te nowe kable mają lichą gorącą żyłę ,i od początku mi nie pasuje ta jego dodatkowa masa ma zwarcie na grzybku miernik się kłania pozdrawiam.