Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Tigra 1.6 16v falujący silnik na biegu jałowym

12 Mar 2017 07:12 1611 9
  • Poziom 9  
    Posiadam od pewnego czasu Opla tigrę 1.6 16v wersja 106km i ostatnio napotkałem taki problem zacząłem ją trochę naprawiać i zauważyłem ze jeden wężyk jest urwany i wymieniłem go na nowy i zaczął sie problem. Polega to na tym ze zaraz obok listwy paliwowej przy silniku jest jakiś zawór; regulator ciśnienia do którego wężyk idzie z pokrywy zaworów o ile sie nie mylę i jeśli jest odpięty samochód działa normalnie a jeśli go założę na swoje miejsce auto sie duzi przy dojeżdżanie do skrzyżowania jak stoję na skrzyżowaniu to falują obroty. To nie dzieje sie gdy ściągnę wężyk. Zauważyłem tez ze jeśli wężyk ma za mały przekrój i auto jakby dostawało za mało powietrza i jeśli go ściągnę to samochód jakby wziął głęboki oddech...
    teraz pytanie co to jest za czujnik, regulator, i co on robi w tym samochodzi i dlaczego jeśli założę wężyk tak jak powinien byc założony to samochód wariuje. Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam ;)
    Krzysiek ;)
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Ten wężyk powinien iść do kolektora ssącego.Służy do regulacji ciśnienia paliwa na podstawie podciśnienia w kolektorze ssącym.Sprawdź dokładnie gdzie jest podłączony.
  • Poziom 9  
    Zgadza sie jest od kolektora ssącego. Tylko teraz pytanie dlaczego jak jest podpięty to auto wariuje a jak jest odpięty jest wszystko ok ? Uszkodzony ten regulator ciśnienia paliwa ?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Możliwe że uszkodzony, sprawdź ciśnienie na listwie, powinno wynosić ok 3bar. Masz zaworek w listwie podobny do wentyla w kole ?
    Zdjęty wężyk to też lewe powietrze do silnika, masz czysty filtr powietrza ? Gazu nie masz ? Gazownicy często zmniejszają dolot powietrza przed filtrem powietrza do silnika przy kłopotach z regulacją instalacji 1 i 2 gen gazu. Te lewe powietrze przez wężyk może być większym oddychaniem silnika. Normalnie jest podpięty i szczelny, i silnik działa prawidłowo.
    Tym przewodem paliwo nie leci ? Często regulator puszcza paliwo do kolektora, a to lewe paliwo po za wtryskiwaczami wzbogacające i dławiące silnik zbyt dużą dawką benzyny.
    Jak masz możliwość zrobienia resetu komputera przez zdjęcie klemy, może trzeba go zrobić, żeby ECU nauczył się silnika z podpiętym wężykiem, bez tego lewego powietrza, inaczej pełna korekta parametrów nastąpi po dłuższej jeździe, ECU jest samo uczącym się silnika sterownikiem, oczywiście w pewnych granicach.
  • Moderator Samochody
    krzysie1232 napisał:
    Uszkodzony ten regulator ciśnienia paliwa ?

    Nie. Takimi metodami nigdy nie znajdziesz usterki. Być może tylko przepustnica wymaga czyszczenia.
  • Poziom 9  
    Zgadza sie jest od kolektora ssącego. Tylko teraz pytanie dlaczego jak jest podpięty to auto wariuje a jak jest odpięty jest wszystko ok ? Uszkodzony ten regulator ciśnienia paliwa ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Gazu nie mam, paliwo nie leci tamtędy. Ciśnienie sprawdzę bo jest taka końcówka jak wentylek do rowera. Filtr powietrza zmieniono. Teraz tak po koleji posprawdzam to co było napisane i założę prawidłowo wężyk jeśli reszta jest ok i ściągam klemę od Aku na jak długo ? I plusowa czy minusowa ? Przepustnice czyściłem z tydzień temu.
  • Poziom 17  
    To auto może mieć problem z regulacją ilości powietrza na biegu jałowym.Jeżeli reset ecu nie pomoże to obejrzyj jeszcze raz przepustnicę.Jak dobrze pamiętam jest w niej taki mały otworek (dysza) poniżej milimetra średnicy i może on jest nadal zatkany pomimo czyszczenia.
  • Poziom 38  
    Znajdź sobie "reset ECU, ECM, komputera" do swojego samochodu, silnika, z rocznikiem włącznie. Może być do innego opla z podobnym kodem silnika, byle rocznikowo nie odbiegał od Twojego, bo nowsze komputery mogły być resetowane, przywracane do ustawień fabrycznych, przez podpięcie do urządzeń diagnostycznych. W pierwszych modelach działało przez odpięcie klemy na np 10min, później płać... Ja już w jednym temacie to proponowałem, ale zaraz rozległy się głosy wątpliwości że to rocznik akurat przejściowy, i nikt nic nie wiedział...
    np.
    http://www.tigratyc.cba.pl/index.php?load=faq/naprawy/kody
    Cytat:

    Załącznik Począwszy od 96r. (prawdopodobnie od maja, bowiem zaczął obowiązywać inny schemat ideowy -> zaczęto stosować inne moduły) w miejsce 10-biegunowego złącza serwisowego ALDL zaczęto stosować złącze 16-biegunowe. W tym przypadku jest trochę trudniej (ale nie jest to niemożliwe) odczytać kody błędów.

    Cytat:
    Uwaga: przypuszczam, że począwszy od 96r. kasowanie błędów możliwe jest jedynie w serwisie Opla poprzez TECH 2 (trudno mi natomiast cokolwiek powiedzieć o samej transmisji kodu błyskowego błędów począwszy od tego rocznika).


    http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

    Odczyt błędów /np "hamulec-gaz" w google/, diagnostyka, kontrolka silnika zapala się jak od akumulatora, oleju i gaśnie po odpaleniu ? Nie, sprawdź żarówkę w liczniku, może jest jakiś błąd, a nie świeci.
    Po czymś takim odpal silnik, i nie ruszaj gazem do włączenia wentylatora, zagrzania się silnika na biegu jałowym, wolnych obrotach. to adaptacja sterownika do konkretnego silnika.

    Jak to nie da efektu, to właściwie przydałby się odczyt na żywo parametrów pracy silnika.

    Co do obrotów, pewne wężyki przyśpieszają silnik, inne zwalniają obroty i gaszą. popatrz po innych czy gumki nie po parciały, czy nie zsunęły się gdzieś indziej. To wszystko to "lewe powietrze", po za kontrolą sterownika, który może mieć problem z utrzymaniem prawidłowych obrotów "silniczkiem krokowym" czy co tam masz do tego celu.
    Przepustnica była mocno brudna ? Ten zawór wolnych obrotów też mógł być, może być dalej, zatkane króćce podciśnienia.


    Te powiększenie to nie specjalnie, mógłbym prosić o normalną czcionkę ?
  • Poziom 9  
    Dziekuje za cenne wskazówki. Wszystko posprawdzam i napisze jakie efekty mysle ze w piątek sprawdzę wszystko bo dopiero wyedy mam wolne. Rocznik '95 wiec mysle ze 10 minut pomoże jak odetną klemę :) dam znac czy cos sie poprawiło, wszystkie uwagi wezmę pod uwagę ;)