Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Wsk125 + skrzynia uno 900

12 Mar 2017 09:03 822 18
  • Poziom 5  
    Witam jestem tu nowy ale moje pytanie brzmi jak połączyć skrzynię od Una do wski? Skrzynię już posiadam i chciałbym to złączyć w całość . Zastosował bym to w wozidle do drewna itp. ProsZę o pomoc !!
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Tommy321_1 napisał:
    Zastosował bym to w wozidle do drewna itp. ProsZę o pomoc !!
    Miałem dawniej taki wózek z WSK-i, wykorzystany był cały silnik, oraz skrzynia biegów ze starego Żuka, przekładnia kierownicza też była ze starego Żuka, skrzynia miała 3 biegi + wsteczny. Był to trójkołowiec, z przodu centralnie jedno kierowane koło, tylna oś napędzana wałem ze skrzyni, nie wiem od czego był tylny most, koła, wszystkie trzy, miały szesnaście cali. Napęd z silnika był przekazywany normalnie ze skrzyni biegów WSK-i poprzez łańcuch motocyklowy i założona odpowiednia zębatka łańcuchowa na wałek odbiorczy skrzyni biegów + odpowiednie mocowanie skrzyni i silnika WSK. Miało to mnóstwo przełożeń. Bo trzy przełożenia w samym silniku + 3 przełożenia w skrzyni biegów, ale silnik wymagał założenia wentylatora na koło magnesowe i odpowiedniej obudowy na cylinder aby odpowiednio kierować strumień powietrza chłodzącego. Bez wentylatora to można było jechać max kilka minut bo silnik niesamowicie się grzał. Największy problem to był z wyważeniem koła magnesowego z wentylatorem, bo wszystko było robione "domowym sposobem". Osiągało to szybkość na najwyższych przełożeniach około 20 km/h, można jeszcze było to inaczej "spasować" zmieniając wielkości zębatek na przełożeniu skrzynia biegów - silnik, nie było z tym problemu bo długość łańcucha można zawsze dopasować i dodatkowo był jeszcze napinacz tego łańcucha naciągany dość sztywną sprężyną. Skrzynia była wielkości 130 cm na 90 cm, wchodziło na to około 4 kwintale ziemniaków i silnik bez problemu dawał radę, i zawsze można było dopasować odpowiednią szybkość aby "poradził".
  • Poziom 5  
    Wszyscy we mnie wątpię że uda mi się to zrobić . Ale wystarczy sprzęgło od silnika ? A czy przeguby przy skrzyni naturalnie się zatrzymuja gdy przy jedynce np. złapie ręką za wałek ? I czy ta skrzynia bd odpowiednia ?
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Tommy321_1 napisał:
    A czy przeguby przy skrzyni naturalnie się zatrzymuja gdy przy jedynce np. złapie ręką za wałek ? I czy ta skrzynia bd odpowiednia ?

    Skrzynia biegów, ta która była w moim "wozidle" to troszkę inny typ niż to co masz. W mojej to był jeden wałek czyli "wejście" i z drugiej strony drugi wałek, czyli "wyjście" ze skrzyni biegów. Przekładnia główna i mechanizm różnicowy był w tylnym moście, tak że to ciut łatwiejsza konstrukcja, a w przypadku gdy ze skrzyni wychodzą dwie półośki to nie bardzo wiem jak to podłączyć do kół.
    To była prosta skrzynia biegów, coś takiego jak to:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2698090.html
  • Poziom 5  
    wojtek1234321 napisał:
    Tommy321_1 napisał:
    A czy przeguby przy skrzyni naturalnie się zatrzymuja gdy przy jedynce np. złapie ręką za wałek ? I czy ta skrzynia bd odpowiednia ?

    Skrzynia biegów, ta która była w moim "wozidle" to troszkę inny typ niż to co masz. W mojej to był jeden wałek czyli "wejście" i z drugiej strony drugi wałek, czyli "wyjście" ze skrzyni biegów. Przekładnia główna i mechanizm różnicowy był w tylnym moście, tak że to ciut łatwiejsza konstrukcja, a w przypadku gdy ze skrzyni wychodzą dwie półośki to nie bardzo wiem jak to podłączyć do kół.
    To była prosta skrzynia biegów, coś takiego jak to:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2698090.html






    Muszę to wszystko złączyć w całość i sprawdzić czy będzie grało A zaś wyprowadzić sensowny napęd
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Masz cały silnik ze skrzynią od wsk? Najprościej będzie zostawić sprzęgło od wsk powinno wytrzymać. Projekt godny pochwalenia :)
  • Poziom 5  
    E8600 napisał:
    Masz cały silnik ze skrzynią od wsk? Najprościej będzie zostawić sprzęgło od wsk powinno wytrzymać. Projekt godny pochwalenia :)





    Dzięki wielkie jedyny Ty we mnie wierzysz . Sprzęgło zostanie od silnika ale najgorzej bd wyprowadzić napęd bo pół oski są poucinane .
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Półośki trzeba będzie przedłużyć lub załatwić drugie (bezpieczniejsza opcja). Żeby napęd ogarnąć potrzebne będą zwrotnice od uno najlepiej i pospawać kawałek ramy i po problemie.
  • Poziom 5  
    E8600 napisał:
    Półośki trzeba będzie przedłużyć lub załatwić drugie (bezpieczniejsza opcja). Żeby napęd ogarnąć potrzebne będą zwrotnice od uno najlepiej i pospawać kawałek ramy i po problemie.



    Powinno się załatwić . Dzięki wielkie za pomoc !! Pozdro!
  • Poziom 38  
    Najlepiej będzie przenieść napęd łańcuchem mocując 2 zębatkę na wałku skrzyni biegów uno i wycinając w obudowie miejsce na poprowadzenie łańcucha. - Wsk125 + skrzynia uno 900
    Zamocować można na 3 sposoby spawając bezpośrednio do wałka, spawając do tulei z wielowypustem tarczy sprzęgłowej uno lub dobierając zębatkę od innego motocykla na identyczny rozmiar wałka i rozstaw wielowypustu. Przy tym rozwiązanie zapewne trzeba będzie troszkę przedłużyć łańcuch i dobrać rozmiar zębatki, żeby uzyskać odpowiednie przełożenie na koła.
  • Poziom 5  
    E8600 napisał:
    Najlepiej będzie przenieść napęd łańcuchem mocując 2 zębatkę na wałku skrzyni biegów uno i wycinając w obudowie miejsce na poprowadzenie łańcucha. - Wsk125 + skrzynia uno 900
    Zamocować można na 3 sposoby spawając bezpośrednio do wałka, spawając do tulei z wielowypustem tarczy sprzęgłowej uno lub dobierając zębatkę od innego motocykla na identyczny rozmiar wałka i rozstaw wielowypustu. Przy tym rozwiązanie zapewne trzeba będzie troszkę przedłużyć łańcuch i dobrać rozmiar zębatki, żeby uzyskać odpowiednie przełożenie na koła.
    To wiem jak zrobić tylko napęd
  • Poziom 38  
    Będzie niezłe wozidło "prawie" jak ciągnik 2 wajchowy (będą 2 skrzynie biegów). Jak dobrze liczę to trzy przełożenia do tyłu i 12 do przodu (jeśli skrzynia 4 biegowa uno).
    Ciekawe jakie przełożenie uzyskasz z taką zębatką? Ciekawe jaka będzie V-max.

    Co do napędu łańcuchem to trzeba dorobić rolkę napinającą łańcuch najlepiej z jakiegoś łożyska szerszego :)
  • Poziom 5  
    E8600 . Dokładnie skrzynia jest chyba ze wstecznym 6 Ale jeszcze problem wajchy biegów . Bo żeby odpowiednio zmieniać biegi . Skrzynię musiał bym przewrocic na bok .
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Tommy321_1 napisał:
    Ale jeszcze problem wajchy biegów

    Tu można zrobić albo jakiegoś pająka z jakimiś gumowymi amortyzatorami, że drgania nie zniszczyły wybieraka algo jakaś dźwignia z 2 przegubami kulowym. Nie trzeba by skrzyni przekręcać.
  • Poziom 5  
    E8600 napisał:
    Tommy321_1 napisał:
    Ale jeszcze problem wajchy biegów

    Tu można zrobić albo jakiegoś pająka z jakimiś gumowymi amortyzatorami, że drgania nie zniszczyły wybieraka algo jakaś dźwignia z 2 przegubami kulowym. Nie trzeba by skrzyni przekręcać.




    Dokładnie Ale zrobi się to jak już skrzynia z silnikiem bedą siedzieć w ramie.

    Dodano po 12 [godziny] 56 [minuty]:

    Ale jeszcze pytanie . Czy jak zacznę kręcić zębatka i złapie za pół oś ręką i ona się zatrzymie to tak ma być ? Bo gdy szybciej kręce to przestaje
  • Poziom 38  
    To oznaka działania mechanizmu różnicowego normalna sprawa. Moc idzie na koło słabiej obciążone czyli jedno koło może się ślizgać a drugie się w ogóle nie kręcić.
  • Poziom 5  
    Aaa dobra dzięki bo takie coś zauważyłem A nie mam drugiej pół oski