Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Massey ferguson 260 - Filtr oleju wymiana na inny typ.

witold04 12 Mar 2017 11:32 981 5
  • #1
    witold04
    Level 18  
    Witam serdecznie, Kilka dni temu rozpadł mi się wirnik w rozruszniku, byłem zmuszony kupić nowy rozrusznik, wiec kupiłem identycznyi jak na zdjęciu.
    Massey ferguson 260 - Filtr oleju wymiana na inny typ.
    Wszystko ładnie pięknie :) ja do zamontowania i napotkałem nie oczekiwany problem, mianowicie rozrusznik się nie mieści z powodu zbyt długiego filtra oleju !!! zrezygnowany z tego powodu udałem się po poradę do mechanika i doradził mi żebym założył krótszy filtr.
    W ciągniku był filtr typu PP49 o długości całkowitej 138mm, mechanik dał mi filtr PP463 o długości 120mm, przy czym zapewniał że nic złego się nie stanie, więc go zmieniłem (olej też) i rozrusznik się zmieścił :)
    Massey ferguson 260 - Filtr oleju wymiana na inny typ.
    Moje pytanie jest takie czy można zamiast filtra PP49 zastosować PP463 ??? nie chcę przez głupotę zatrzeć silnika, wiadomo że mechanik co rusz to inny.
  • #2
    tata1
    Level 20  
    Może nie odpowiem na pytanie, ale .......
    obydwa mają te same poszczególne średnice,
    obydwa mają zawór bezpieczeństwa (przelew w razie zapełnienia filtra), by-pass valve
    obydwa mają zawór zwrotny, by olej nie ściekał do miski (anti-dry valve)
    obydwa NIE mają zaworu zwrotnego po stronie czystej (anti-syphon valve)

    Czyli konstrukcyjnie to samo - RÓŻNIĄ SIĘ POWIERZCHNIĄ FILTRACYJNĄ
  • #3
    witold04
    Level 18  
    tata1 wrote:
    Czyli konstrukcyjnie to samo - RÓŻNIĄ SIĘ POWIERZCHNIĄ FILTRACYJNĄ

    Dzięki za odpowiedz, czyli wychodzi na to że po prostu szybciej się zużyje.

    Szperałem troszkę i znalazłem że można dać PP522 i ponoć wszystko jest ok.
    Zastanawiam się czy zostawić ten filtr jak mam obecnie czyli ten PP463 czy też zmienić na PP522.
  • #4
    JaKotlinka
    Level 14  
    ważny jest gwint i uszczelka ,wiele razy podmieniałem i zawsze było ok.
  • Helpful post
    #5
    tata1
    Level 20  
    Wychodzi na to że 522 to też ma oba zawory, ale jest niższy jeszcze. Zostaw 463.
  • #6
    witold04
    Level 18  
    JaKotlinka wrote:
    ważny jest gwint i uszczelka ,wiele razy podmieniałem i zawsze było ok.

    Fachman to samo mi powiedział.
    Chciałem się upewnić w jego słowa, jeżeli potem bulić na remont, bo zatarł się silnik z naiwności.

    Dodano po 6 [minuty]:

    tata1 wrote:
    Wychodzi na to że 522 to też ma oba zawory, ale jest niższy jeszcze. Zostaw 463.

    Dzięki i tak zostawię jak jest.

    Dla żartu, kumpel doradził mi żebym skrócił filtr za pomocą młotka !!! co mu ze złości odpowiedziałem to zostawię dla siebie :D