Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.4 MPI + LPG - Check - EPC - Falowanie silnika!

Popychacz 12 Mar 2017 13:00 450 6
  • #1 12 Mar 2017 13:00
    Popychacz
    Poziom 5  

    Dzień dobry, zwracam się do Panów z następującym problemem, który napotkał mnie wczoraj w mojej Polówce 1.4 MPI (2002 r - 9N) + LPG, a mianowicie po odpaleniu silnika i przełączeniu na LPG nagle zapalił się symbol "check" następnie "EPC", a od czasu do czasu zapali się "kontrola trakcji". Silnik pracuje dziwnie, na wolnych obrotach strasznie faluje, a podczas jazdy auto nie ma mocy. Wydaje mi się, że silnik pracuje na 2-3 cylindrach z 4 możliwych. Zaobserwowałem jeszcze, że po odpaleniu na LPG nie da się przełączyć na Benzynę co dla mnie jest dziwne, bo zawsze się dało to zrobić podczas jazdy. Poniżej zamieszczam zdjęcie oraz filmik problemu.

    Z góry dziękuje wszystkim za pomoc oraz cenne uwagi co mam zrobić w pierwszej kolejności.

    Dodam, że około dwóch tygodni temu wymieniłem następujące rzeczy: filtr paliwa, olej + filtr oleju, cewki (wszystkie 4 na nowe), wtryskiwacze benzyny (wszystkie 4) + listwę.

    Zdjęcie:
    VW Polo 1.4 MPI + LPG - Check - EPC - Falowanie silnika!

    Filmik:

  • #2 12 Mar 2017 14:09
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Ze 20 przyczyn może być.
    Skoro pali się Check i EPC to w pamięci ECU masz zapisane błędy.
    Odczytaj je i wtedy się wszystko wyjaśni.
    Inaczej będziesz błądził.

  • #3 12 Mar 2017 14:50
    Popychacz
    Poziom 5  

    grala1 napisał:
    Ze 20 przyczyn może być.
    Skoro pali się Check i EPC to w pamięci ECU masz zapisane błędy.
    Odczytaj je i wtedy się wszystko wyjaśni.
    Inaczej będziesz błądził.


    Właśnie zamówiłem kabel OBD II i we Wtorek będę próbował coś sam ustalić, bo 30 zł to nie pieniądz, a kabel zawsze się przyda.

    Ktoś coś jescze? Bo najprawdopodniej padła znowu któraś cewka :-/, a może jest jakaś inna przyczyna, która przyczynia się do jakiegoś zwarcia, że pali te cewki?

  • #4 12 Mar 2017 19:50
    Bunny82
    Poziom 16  

    Jeżeli chodzi jak traktor na wolnych obrotach to wypada zapłon ,wymiana cewek to nie wszystko .Świece zamontuj takie pod instalację gazową są droższe ale warto. Przy okazji wymiany świec sprawdź kompresję cylindrów.

  • #5 12 Mar 2017 20:19
    Popychacz
    Poziom 5  

    Bunny82 napisał:
    Jeżeli chodzi jak traktor na wolnych obrotach to wypada zapłon ,wymiana cewek to nie wszystko .Świece zamontuj takie pod instalację gazową są droższe ale warto. Przy okazji wymiany świec sprawdź kompresję cylindrów.


    Właśnie tak chodzi lecz ostatnio po wymianie cewek wszystko wróciło do normy. Podłączyłem samochód u znajomego pod VCDS'a to właśnie pokazał mi błąd w stylu "wypadanie zapłonu" itp, świece mam pod instalację gazową, a co jeszcze trzeba będzie zrobić? Czym jest spowodowane to całe "wypadanie zapłonu"?

  • #6 12 Mar 2017 21:42
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Wypadanie zapłonu to brak pracy cylindra a przyczyn może być kilka:
    - brak iskry
    - brak odpowiedniego ciśnienia sprężania
    - zła mieszanka w cylindrze lub jej brak
    Jeżeli miałeś błąd wypadania zapłonu to powinna być tam informacja o który cylinder chodzi.
    Wtedy możesz spróbować przełożyć świece między cylindrami lub cewki.
    W blokach pomiarowych można też obserwować wypadanie zapłonów na każdym cylindrze w czasie rzeczywistym.
    Po przełożeniu cewek i obserwowaniu tych bloków pomiarowych wiedziałbyś czy to ich wina.
    Tam nie ma sensu wkładać zamienników. Oryginał to ok 180zł w serwisie.

  • #7 12 Mar 2017 21:50
    Popychacz
    Poziom 5  

    grala1 napisał:
    Wypadanie zapłonu to brak pracy cylindra a przyczyn może być kilka:
    - brak iskry
    - brak odpowiedniego ciśnienia sprężania
    - zła mieszanka w cylindrze lub jej brak
    Jeżeli miałeś błąd wypadania zapłonu to powinna być tam informacja o który cylinder chodzi.
    Wtedy możesz spróbować przełożyć świece między cylindrami lub cewki.
    W blokach pomiarowych można też obserwować wypadanie zapłonów na każdym cylindrze w czasie rzeczywistym.
    Po przełożeniu cewek i obserwowaniu tych bloków pomiarowych wiedziałbyś czy to ich wina.
    Tam nie ma sensu wkładać zamienników. Oryginał to ok 180zł w serwisie.


    Zainwestuje w oryginał używany, bo za 4 szt 180 zł mi się nie uśmiecha dawać.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME